بازدید از اینستاگرامی‌ترین نقاط هانوی

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بازدید از اینستاگرامی‌ترین نقاط هانوی

هانوی پایتخت ویتنام و دومین شهر بزرگ این کشور است. این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی و فعالیت‌های متنوع برای انجام دادن است. این روزها اینستاگرام به عنوان منبع و وسیله‌ای جهانی کمک می‌کند تا کاربران زیباترین و افراطی‌ترین عکس‌ها را با هم به اشتراک بگذارند. تور ویتنام عکس‌های اینستاگرامی زیادی به گالری‌تان هدیه می‌دهد. اما در بازدید از هانوی باید از کجاها بهترین عکس‌ها را بگیرید؟ این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

 

ارگ پادشاهی Thang Long

این محوطه سلطنتی با کاخ داخل آن در سال ۱۰۱۰ در مرکز هانوی ساخته شده و از آن پس به مدت ۱۳ قرن متوالی مرکز سیاسی این کشور بوده و به مدت ۸ قرن به عنوان محل قدرت ویتنام خدمت کرده است. این کاخ هم‌اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این کاخ زیبا و تاریخی یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر هانوی است که باید هر گردشگری از آن دیدن کند.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در هانویی ویتنام

Thang Long

آدرس: Quán Thánh, Ba Đình, Hanoi, Vietnam

 

دریاچه Hoan Kiem

این دریاچه که در شهر قدیمی واقع شده مکانی عالی برای وقت گذارنی بوده و بین گردشگران و مردم محلی به یک میزان محبوبیت دارد. وسط ین دریاچه جزیره‌ای کوچک قرار دارد که روی آن معبد Ngoc Son واقع شده که با پل چوبی به کنار دریاچه متصل شده است. روی هم رفته این دریاچه زیبا و خوش‌منظره برای عکاسی بسیار محبوب است. اطراف دریاچه شما زوج‌هایی را می‌بینید که برای قدم زدن آمده‌اند؛ مخصوصا بعد از تاریک شدن هوا که چراغ‌های دور دریاچه روشن می‌شوند و انعکاس نورشان روی سطح آب منظره‌ای جادویی خلق می‌کند.

Hoan Kiem

آدرس: Hàng Trống, Hoàn Kiếm, Hanoi, Vietnam

 

مقبره هوشی مین

در اینجا شما می‌توانید بدن "عمو هو" که در مقبره‌ای شیشه‌ای آرمیده را پیدا کنید. در داخل فقط امکان بازدید و ادای احترام وجود دارد و عکاسی مجاز نیست اما می‌توانید از نمای بیرون مقبره عکس بگیرید. به علاوه فرصت‌های گردشی زیادی در مجاورت این مقبره مثل پارک Bach Thao، موزه هوشی مین و میدان Ba Dinh وجود دارد.

 

بهترین زمان برای سفر به ویتنام (بخش اول)

مقبره هوشی مین 

آدرس: Hùng Vương, Điện Bàn, Ba Đình, Hanoi, Vietnam

 

خانه اپرای هانوی

این خانه اپرا که با الهام از خانه اپرای پاریس طراحی شده است در سال ۱۹۱۱ ساخته شده. این یکی از زیباترین سازه‌های کل شهر است که می‌توانید ظرافت معماری و زیبایی هنری را به وضوح در آن ببینید. شما حتما لازم ندارید بلیط بخرید و داخل بروید حتی از بیرون هم می‌توان از زیبایی این سازه باشکوه لذت ببرید. رنگ کرم روشن این ساختمان مخصوصا شب‌ها و با روشن شده چراغ‌های نمای بیرونی‌اش به شدت زیبا و فریبنده است.

خانه اپرای هانوی

آدرس: 01 Tràng Tiền, Phan Chu Trinh, Hanoi, Vietnam

 

Temple of Literature

این قدیمی‌ترین دانشگاه ویتنام است که در ابتدا برای نجیب‌زادگان مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما کم کم با رواج تفکر مساوات رویکرد این دانشگاه نیز تغییر کرد. این ساختمان که در سال ۱۰۷۰ ساخته شده یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین سازه‌های شهر محسوب می‌شود. در بازدید از اینجا می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای شکار کنید.

 

بهترین بوتیک هتل‌های هانوی

معبد ادبیات

آدرس: 54 Tôn Đức Thắng, Văn Miếu, Đống Đa, Hanoi, Vietnam

 

موزه Hoa Lo Prison

زندان Hoa Lo در ابتدا به عنوان هانوی هیلتون شناخته می‌شد که در آن اسیران جنگی را نگه می‌داشتند. این زندان توسط استعمارگران فرانسوی در اواخر دهه ۱۸۰۰ ساخته شد. سناتور جان مک کین که یک اسیر قدرتمند و  معروف بود که در آنجا اسیر و نگه داری می‌شد. در بازدید از این موزه شما می‌توانید لباس او را در تن مانکن‌های ترسناک ببینید. دیوارهای این موزه صحنه‌های ناراحت کننده‌ای از روزهای این زندان مخوف را به تصویر می‌کشد.

Hoa Lo Prison

آدرس: 1 Hoả Lò, Hà Nội, Vietnam

 

معبد پرفیوم

در واقع این‌ها مجموعه‌ای از معابد هستند که در حدود قرن ۱۵ ساخته شده‌اند. برای رسیدن به این مجموعه باید ماجراجوی جذابی شامل یک مسیر قایق سواری و مسیری نسبتا دشواری را با پای پیاده طی کنید. در این مسیر طبیعت فراوانی اطراف شما را احاطه می‌کند و فرصت‌های فراوانی برای عکاسی به شما داده می‌شود. شما می‌توانید در پس زمینه طبیعت سرسبز عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید.

 

زیباترین شهرهای ویتنام را بشناسید

معبد پرفیوم

آدرس: Hương Sơn, Mỹ Đức, Hanoi, Vietnam

 

معبد Tran Quoc

این یکی از قدیمی‌ترین معابد کل ویتنام است که در سال ۵۴۱ پیش از میلاد ساخته شده است. این معبد که در میان دریاچه غربی و بر روی یک جزیره قرار دارد با طبیعت سرسبز محاصره شده و فرصت‌های بسیار جذابی برای عکاسی فراهم آورده است. شما در اینجا می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده استثنایی و بی‌تکراری را اینستاگرام‌تان بیاندازید.

معبد Tran Quoc

آدرس: Thanh Niên, Yên Phụ, Ba Đình, Hanoi, Vietnam

 

پارک لنین

این پارک که از شلوغی و هرج و مرج شهر به دور است و محیطی آرام دارد مجسمه‌ای دیدنی و بزرگ را در خود جای داده که همان‌طور احتمالا حدس زده‌اید متعلق به لنین است. این مجسمه به عنوان حسن نیت برای گرامی‌داشت ۱۱۰ سالگی تولد وی توسط ویتنام ارائه شد.

 

هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟

پارک لنین 

آدرس: 28A Điện Biên Phủ, Điện Bàn, Ba Đình, Hanoi, Vietnam

۱۲ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران