اطلاعات کلی درباره بلغارستان که بهتر است بدانید

جاذبه‌های گردشگری اروپا
اطلاعات کلی درباره بلغارستان که بهتر است بدانید

بلغارستان یکی از کشور‌های مورد‌ علاقه‌ گردشگران برای سفر با تور اروپا است. در این کشور از دیدن قیمت‌های ارزان، مردمی مهربان، تاریخ باور‌نکردنی، مناظر، سواحل و تفریحات شبانه شگفت‌زده خواهید شد. در بلغارستان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا و غاری به نام چشم خدا قرار دارد که هر گردشگر برای دیدن آنها کنجکاوی می‌کند. بلغارستان از نظر جغرافیایی در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و پایتخت آن صوفیه است. رشته کوه‌های بالکان و رشته‌کوه‌های ردوپه دو رشته کوه اصلی این کشور هستند که در شمال و جنوب آن قرار گرفته‌اند. در این متن از جاذبه‌های بلغارستان که ممکن است شما را علاقه‌مند به سفر به این کشور کند، سخن می‌گوییم.

 

اطلاعات کلی درباره 

در حالی که بلغارستان در قاره اروپاست، اما هنوز عضو اتحادیه اروپا نشده است و نیازی نیست برای سفر به این کشور ویزای شنگن داشته باشید. اگر برای ویزای بلغارستان اقدام نمایید حدود ۱۰ روز کاری طول می‌کشد تا گذرنامه خود را پس گرفته و ویزای خود را دریافت کنید. لازم است بدانید زبان اصلی این کشور، بلغاری و واحد پول آن با تلفظ لف یا لوا BGN است. برق شهری آن همانند دیگر کشورهای اروپایی ۲۳۰ ولت و از نظر زمانی یک ساعت و نیم از تهران جلوتر است. از نظر آب و هوایی شمال این کشور به دلیل کوهستانی بودن، تابستان گرم و زمستانی سرد دارد و در سمت جنوب شرقی بلغارستان به علت نزدیکی به دریا، آب و هوای معتدل‌تری را حس می‌کنید. از جمله مهمترین صادرات بلغارستان، اسانس گل رز است. علاوه بر آن پوشاک، کفش، آهن و فولاد و ماشین‌آلات هم به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

 

۹ حقیقت شگفت‌انگیز درباره بلغارستان

بلغارستان

بهترین فصل سفر به بلغارستان، فصل بهار و اوایل تابستان است که هنوز گرما شدت نیافته است. در چنین هوای مطبوعی شما می‌توانید در سواحل مختلف معروفش استراحت کنید و از مناظر رو به رو لذت کافی ببرید. بیشتر سواحل تفریحی بلغارستان در شهر وارنا می‌باشد که یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار در بین ایرانیان است. به طور مثال در نزدیکی شهر وارنا، ساحلی به نام گلدن‌سندز به معنی شن‌های طلایی را خواهید یافت. در افسانه‌ای قدیمی بین بلغارها، در زمان‌های دور دزدان دریایی در شمال شهر وارنا به گنج عظیمی از طلا دست پیدا کردند، هر چند که زمین از آنها انتقام گرفته و طلاها را به شن تبدیل کرد. به همین دلیل این ساحل، گلدن سندز یا شن‌های طلایی نام‌گذاری شد. جالب است بدانید گلدن سندز تنها ۲۵ کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی وارنا فاصله دارد. این می‌تواند یک فرصت عالی برای افرادی باشد که به سختی می‌توانند از ساحل و تماشای دریا دل بکنند. همچنین در نزدیکی شهر بورگاس یکی دیگر از بزرگترین و توریستی‌ترین سواحل این کشور به نام سانی‌بیچ وجود دارد که فوق‌العاده است.

 بلغارستان

فعالیت‌های جالبی که می‌توانید در بلغارستان انجام دهید

در پارک طبیعی روزنسکی لوم Rusenski Lom قدم بزنید و از صومعه قدیمی، سنگی و نقاشی شده این منطقه دیدن کنید.
بر اثر فرسایش، در رشته کوه‌های هدوپ Rhodope Mountains مسیرهایی همچون پل‌های طبیعی ایجاد شده‌اند که محل امنی برای عبور و پیاده‌روی محسوب می‌شوند. حتما از روی این پل‌های شگفت‌انگیز عبور کنید.
در منطقه‌ای از بلغارستان به اسم پلوودیو Old Plovdiv، ساختمان‌های بسیار قدیمی وجود دارد که می‌توانید با قدم زدن در این منطقه در تاریخ این کشور سفر کنید.
در نزدیکی شهر وارنا، منطقه‌ای به نام منطقه باستانی رومی‌ها وجود دارد که بزرگترین ساختمان تاریخی در آنجا کشف شده است.
یک گالری که در داخل ساختمان موزه هنر سوسیالیست واقع شده که دارای آثار هنری بسیاری است. در صورتی که به فرهنگ و تاریخ یک کشور اهمیت می‌دهید، از این موزه دیدن کنید.

 

غذاهایی که در سفر به بلغارستان باید امتحان کنید

بلغارستان

به کوهنوردی بر روی کوه‌های بالکان بروید. یکی از طولانی‌ترین مسیرهای کوهنوردی در اروپا در این منطقه قرار دارد. حتی گردش و پیاده‌روی در میان این رشته کوه‌ها که شامل دریاچه و آبشار هم می‌شود نیز لذت‌بخش خواهد بود.
در نهایت گردش در شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان یکی از گزینه‌هایی است که در سفرتان به این کشور از دست نمی‌دهید. شهری با ترکیب فرهنگ غرب و شرق، پر از موزه‌ها و کلیسا‌ها با معماری زیبا که هتل‌های خوبی مانند Hilton Sofia ، Sheraton Sofia Hotel Balkan و Atlantic Hotel را دارد.

بلغارستان

 شما در شهر وارنا که دیگر شهر معروف بلغارستان است می‌توانید انواع تفریحات ساحلی و آبی را داشته باشید و از مراکز خرید دیدن کنید.

۰۳ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران