اطلاعات کلی درباره سفر به یونان

جاذبه‌های گردشگری اروپا
اطلاعات کلی درباره سفر به یونان

یونان در میان دریای اژه Aegean sea و دریای یونی Ionian sea یکی از قدیمی‌ترین کشورهای متمدن است. از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی قاره اروپا قرار گرفته و به فاصله دریای اژه با ترکیه فاصله دارد. سواحل این کشور زیبا، از ماسه‌های سیاه سانتورینی گرفته تا استراحتگاه‌های مهمانی میکونوس مشهور است. در سفرتان با تور اروپا به یونان، از آثار تاریخی یگانه‌ای همچون آکروپلیس که مشابه پرسپلیس شیراز است، بازدید کنید و از سواحل و آب و هوای مطبوعش لذت ببرید.


اطلاعات کلی درباره یونان

در دوران باستان و امپراتوری بیزانس، اغلب یونان را مهد تمدن غربی می‌نامیدند. این کشور در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است. پایتخت این کشور آتن است و برق شهری آن ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. اختلاف ساعت آن با تهران حدود ۱ ساعت و نیم و همچنین واحد پول آن یورو می‌باشد. آب و هوای این کشور در بیشتر ماه‌های سال گرم و آفتابی است. به طوری که در بهار و تابستان و پاییز گردشگران زیادی برای گشت و گذار به این کشور سفر می‌کنند. در زمستان دما ممکن است تا ۱۰ درجه سانتیگراد پایین بیاید و باران ببارد.

 

۲۰ جاذبه استثنایی در یونان (بخش اول)

یونان

سفر به یونان

در فصل بهار اگرچه آب و هوای خوبی دارد، اما به نسبت تابستان گردشگر کمتری به این کشور می‌آید. پس اگر جزو افرادی هستید که شلوغی را دوست ندارید، سفر در بهار گزینه خوبی برای شما خواهد بود. در زمان جشن ایستر ارتدکس معمولا فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به مدت یک هفته تعطیل هستند. پس می‌توانید در طبیعت و سواحل، تعطیلات خود را در آرامش بگذرانید. در تابستان، هوای یونان گرم و آفتابی است. پس اگر آفتاب و گرما را دوست دارید، این فصل بهترین گزینه برای سفر شما به این کشور است. در پاییز هوا ملایم‌تر شده و از شدت گرما کاسته می‌شود. در نتیجه اگر به گرما عادت ندارید و یا اذیتتان می‌کند، پاییز یا زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید. در این دو فصل قیمت هتل‌ها نیز پایین‌تر است.

یونان

شهرهای گردشگری یونان

در برنامه سفر خود به یونان، بهتر است شهرهای مورد نظر خود را انتخاب کرده و جاذبه‌هایی که می‌خواهید از آنها بازدید کنید را بدانید تا از زمان سفر خود بهترین استفاده را داشته باشید.
آتن به عنوان بزرگترین شهر و پایتخت یونان، سایت‌های تاریخی زیادی دارد. معمولا اولین انتخاب گردشگران میان شهرهای یونان ،آتن است. با سفر به این شهر می‌توانید از مشهورترین جاذبه تاریخی این کشور، آکروپلیس، دیدن کنید. توصیه می‌کنیم برای درک بهتر، قبل از سفرتان مطالعات تاریخی در این باره کسب کرده و حتما از پرسپولیس ایرانی بازدید کرده باشید.

 

سانتورینی Santorini یکی از زیباترین جزیره‌های یونان

یونان

از دیگر شهرهای تاریخی یونان می‌توان به پاتراس اشاره کرد که به آن پاترا نیز گفته می‌شود. امروزه این شهر که به دروازه یونان به غرب شناخته می‌شود، به مرکز بازرگانی کشور و منطقه تبدیل شده است.
علاقه‌مندان به تاریخ جزیره لسبوس را نیز برای دیدن دارند. در مجمع‌الجزایر لسبوس باید روز به روز این جزیره را با تاریخ آن قدم بزنید.
جزیره سانتورینی یکی از رویاهایی است که با ورود به آن روحتان صیقل می‌یابد. ترکیب عناصر طبیعت با یکدیگر، منطقه‌ای شگفت‌انگیز را برای بشریت به وجود آورده است. سانتورینی به عنوان یکی از زیباترین جزایر جهان شناخته شده و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

 

تجربه سفر از کوش آداسی به جزیره یونانی ساموس

یونان

میکونوس و کرت نیز از جزایری هستند که به عنوان مقاصد گردشگری مهم یونان در دنیا مطرح شده‌اند. برای استراحت و آرامش می‌توانید به این دو جزیره سفر کنید.

 

رستوران‌ها و غذاهای معروف یونانی

غذاهای مخصوص این کشور باب طبع ایرانی است و معمولا می‌توان غذای مورد علاقه خود را در منوی رستوران‌ها بیابید. به عنوان مثال در یک رستوران متوسط برای میل کردن یک وعده غذایی بین ۲۰ تا ۳۰ یورو هزینه می‌کنید. هر چند اگر بخواهید هزینه خورد و خوراک کمتری داشته باشید می‌توانید از فست‌فود یا برگر با مبلغی حدود ۶ یورو لذت ببرید. همچنین حتما یک بار جایرو gyro، سفارش دهید. جایرو یک غذای یونانی است که از گوشت بریان درست شده و به همراه نان پیتا و گوجه‌فرنگی، پیاز و سس تاتزیکی سرو می‌شود. جالب است بدانید قیمت یک جایرو ۳ یورو است.

یونان

اگر به آتن سفر کرده‌اید و می‌خواهید در یکی از رستوران‌های خوب آنجا غذا بخورید، رستورانی با فضای داخلی شیک که انواع غذهای یونانی را در منوی خود وجود دارد، رستوران فانکی گورمت است. رستوران لیتوس نیز یکی دیگر از رستوران‌های خوب و لوکس به شمار می‌آید.

۱۰ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران