۲۰ جاذبه استثنایی در یونان (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری اروپا
 ۲۰ جاذبه استثنایی در یونان (بخش اول)

زیبایی‌های یونان نیازی به تعریف ندارد. کشور خدایان باستانی و یکی از نقاط خاص دنیا که انتخاب‌های بسیار متنوعی برای سفر پیش پایتان می‌گذارد. گردشگران زیادی هر ساله به این کشور سفر می‌کنند و هر کدام جایی از این کشور زیبا را برای تعطیلات خود بر می‌گزینند. مناطق ساحلی زیبا، جزایر دیدنی، بازدید از مراکز تاریخی بسیار مهم و جاهایی که داستان‌های اساطیری در آن شکل گرفته است. بیایید با هم نگاهی به ۲۰ نقطه‌ی استثنایی در این کشور بندازیم تا در سفر با تور اروپا به یونان، یکی را برای رفتن انتخاب نمایید.

 

آتن

شکی نیست که پایتخت یونان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در تمام دنیاست. شهر باستانی پر اهمیتی که بسیاری آن را مهد تمدن نوین می‌دانند و با تمام مراکز تاریخی باشکوهی که می‌توانید در آن جا پیدا کنید، آتن شهری مدرن و زیباست که سفری مفرح را نیز برایتان به ارمغان خواهد آورد. دیدنی‌های آتن متنوع و جذاب هستند و از باغ‌های گل و موزه‌های متعدد، تا پارک‌های بازی و مراکز خرید را شامل می‌شوند.

آتن

 

خانیا

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های خانیا، بندرگاه بسیار قدیمی آن است که به واسطه معماری خاص ابنیه اطرافش، یکی از لوکیشن‌هایی به شمار می‌رود که فیلم‌های هالیوودی زیادی در آن فیلم برداری شده است. شهر زیبایی که جان می‌دهد برای سفرهای دو نفره و عاشقانه و زوج‌ها می‌توانند در این شهر از باغ‌های گیاه‌شناسی، مراکز تاریخی، معماری دیدنی و البته سواحل آن‌جا دیدن نمایند.

خانیا

 

سانتورینی

کسی هست که حداقل تصویری از مکان سورئال و زیبا ندیده باشد. تصویری از ساختمان‌های آبی و و سفیدی که همچون ماسوله به صورت پلکانی ساخته شده‌اند و نمای بسیار جذاب دریا که در پس زمینه‌ی آن عکس‌ها خودنمایی می‌کند. این مکان رویایی یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در یونان است و شما در سفر به آن‌جا، انتخاب‌های زیادی برای داشتن یک تعطیلت عالی را خواهید داشت. می‌توانید در سواحل زیبایش ساعاتی مفرح را سر کنید، کروز گردی در دریا را تجربه نمایید، از موزه‌ها و مراکز تاریخی متعدد سانتورینی بهره ببرید و حتی به سراغ آتشفشان این شهر بروید و از ویرانه‌های شهر باستانی ترا دیدن نمایید.

سانتورینی

 

هرسونیسوس

هرسونیسوس مکانی عالی برای سفری خانوادگی به یونان محسوب می‌شود. شهر بندری زیبایی که چند پارک بازی عالی دارد، سواحل شنی جذابش می‌تواند روزهای شادی را برایتان رقم بزند. موزه‌های زیادی برای دیدن دارد و البته خرابه‌های تاریخی دیدنی که بخشی از هر گوشه‌ی یونان به شمار می‌روند. از جمله دیدنی‌های هرسونیسوس آکواریوم و همچنین مرکز نگهداری خزندگان این شهر است. هتل‌های جذابی در آن بنا شده و همه‌ی امکاناتی که باید را برای گذراندن تعطیلاتی عالی در اختیارتان می‌گذارد.

هرسونیسوس

 

رتیمنون

رتیمنون یک شهر ونیز مانند بسیار زیباست که در سفر به یونان بهتر است حتما سری به آن بزنید. معماری زیبا و ابنیه‌ای که متعلق به قرن ۱۶ میلادی هستند، روح واقعی اروپا را به شما نمایش خواهند داد. یکی دیگر از مقاصد ایده‌آل برای سفرهای عاشقانه و دو نفره به یونان که در آن می‌توانید از بسیاری بخش‌های دیدنی شهر صومعه‌ی آرکادی، بندرگاه قدیمی، موزه‌ی شهر و ... دیدن نمایید. وجود بوتیک هتل‌های بسیار خوب، جذابیتی مضاعف به رتیمنون بخشیده و همچنین غذاهای دریایی محلی نیز، سفر شما به یونان را بسیار لذت‌بخش خواهد ساخت.

رتیمنون

 

میکونوس

نام میکونوس این روزها متاسفانه به واسطه‌ی کمپ‌های پناهجویان به خوبی برده نمی‌شود، اما واقعیت این است که این شهر زیبایی‌های خاصی دارد که قبل از تمام این ماجراها گردشگران را به سمت خود جذب می‌کرد. ابنیه زیبا و آسیاب‌های بادی نمادین این جزیره و جذابیت طبیعت و سواحل دیدنی میکونوس این جزیره را به مقصدی ایده‌آل برای سفر با تور یونان بدل کرده است. در واقع فرهنگی تاریخی که مردم این جزیره آن را به ارث برده‌اند، کاملا متفاوت با آن چیزهایی است که در اخبار مشاهده می‌کنید.

میکونوس

 

تسلیوی

شهر سواحل طلایی یکی دیگر از مقاصد پرطرفدار در یونان است. یک شهر ساحلی زیبا و دیدنی که می‌توانید از فراز صخره‌هایش مناظر دیدنی و منحصر به فرد را مشاهده کنید. تسلیوی از آن دست شهرهایی است که در عین داشتن مراکز تاریخی متعدد، سواحل دیدنی و نقاط طبیعی زیبا، دارای چندین مرکز تفریحی عالی همچون پارک‌های آبی و بازی و مراکز خرید است. همچنین نباید فراموش کنید که چند اسپای عالی نیز در تسلیوی وجود دارد که می‌توانید ساعات آرامش بخشی را در آن تجربه نمایید.

تسلیوی

 

آپوکوروناس

 آپوکوروناس ترکیبی جذاب از پهنه‌ی سبز دشت‌ها و آبی زیبا کریستالی است. البته آپوکوروناس چیزهای بسیاری برای عرضه دارد و اساسا بابت غذاهای خوشمزه‌اش مخصوصا پنیرهای محلی معروف است. آپوکوروناس یکی از نقاط استثنایی یونان است که آنقدر که باید و شاید دیده نشده و به همین خاطر محیطی بسیار آرام‌تر از بسیاری مقاصد پرطرفدار یونان دارد. دریاچه‌ی کورناس، ساحل کالیواکی، کلاس‌های آشپزی مفرح در واموس، کلیسای دیدنی نیکولائوس  و نقاط بسیار زیادی در آپوکوروناس هستند که دیدنشان یک اتفاق ویژه در سفر به یونان خواهد بود.

آپوکوروناس

 

متئورا

معنی این کلمه در واقع می‌شود "معلق در هوا" و دلیلش هم وجود صومعه‌هایی در متئورا است که گویی در هوا معلق هستند. مراکز دینی خاصی که در ارتفاع ۱۲۰۰ پایی روی صخره‌های مه آلود بنا شده است. در سفر به این منطقه می‌توانید از دهکده‌های کالامباکا و کاستراکی دیدن کنید، طبیعت بکر و زیبای متئورا را ببینید و سفری بی‌نهایت جذاب را به این بخش از یونان تجربه کنید. محیط آرامش بخش و همچنین وجود اقامتگاه‌هایی که به شما این امکان را می‌دهند تا شبی را در این محیط عالی سر کنید، متئورا را به جایی ایده‌آل برای یک سفر دو روزه به این بخش از یونان بدل می‌کند.

متئورا

 

کرت

کرت رفته رفته به یکی از محبوب‌ترین نقاط یونان برای سفرهای لوکس بدل شده است. یکی از جزایر دیدنی و فوق‌العاده جذاب یونان که آب و هوایی استثنایی در طول سال دارد و با این که وسعت کمی داشته، امکاناتی عالی ومدرن در آن تعبیه شده است. کرت گنجایش زیادی ندارد، به همین خاطر در هر حال فضایی آرامش بخش را برایتان به ارمغان خواهد آورد و همچنین با داشتن مراکز تفریحی متعدد، فعالیت‌های شبانه متعدد، سواحلی دیدن و مراکز تاریخی زیادی که امکان بازدید از آن‌ها برایتان فراهم خواهد بود، سفر به این منطقه را به روزهایی بی‌بدیل و مفرح برایتان بدل خواهد ساخت.

کرت

۲۴ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران