۹ حقیقت شگفت‌انگیز درباره بلغارستان

جاذبه‌های گردشگری اروپا
۹ حقیقت شگفت‌انگیز درباره بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای توریستی و زیبای جهان است. آنقدر که در تمام اروپا آوازه‌ی طبیعت زیبا و فضاهای شهری‌اش پیچیده است. کشوری با ۷ میلیون نفر جمعیت و پر از فضاهای طبیعی هیجان‌انگیز. اگر می‌خواهید در سفر با تور اروپا با این کشور بیشتر و بهتر آشنا شوید همراه ما باشید تا ۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز درباره‌ی این کشور را خدمتتان بازگو کنیم.


۱- قدیمی‌ترین میراث‌های جهان در بلغارستان

باستان‌شناسان سکه‌هایی طلا در شهر نکروپولیس وارنا یافته‌اند که متعلق به ۵ هزار سال پیش است. این سکه‌ها یکی از قدیمی‌ترین گنجینه‌های بشری است که در موزه‌ی باستان‌شناسی وارنا نگهداری می‌شود. اگر علاقه‌مند به دیدن یادگارهای تاریخی هستید و می‌خواهید کهن‌ترین آنها را ببینید به بلغارستان بروید و از موزه‌ی باستان‌شناسی وارنا دیدن کنید.

 

بلغارستان


۲- بلغارستان کشوری ارزان برای سفرهای اروپایی

 در میان کشورهای زیبا، کهن، مدرن و پررونق اروپا، بلغارستان یکی از زیباترین آنهاست که می‌شود ارزان به آن سفر کرد. چرا که هزینه‌ی اقامت و خوراک در این کشور ارزان است و همین امر سبب شده است سالانه توریست‌های زیادی را به خودش بکشاند و از آنها میزبانی کند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید با ۵۰ درصد هزینه‌هایی که می‌توانید برای بازدید از دیگر کشورهای اروپایی کنید، می‌توانید تمامی جاذبه‌های گردشگری بلغارستان را بگردید و خوش بگذرانید.

 

 بلغارستان


۳- بلغارستان رسومات جذاب و دیدنی دارد

بلغارستان یکی از نقاط بی‌نظیر اروپاست که با گشت و گذار در آن می‌توانید با رسومات جذاب و جالبی آشنا شوید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در برخی نقاط این کشور در رسومات مربوط به ازدواج و عروسی، صورت عروس را آنقدر آرایش می‌کنند و می‌پوشانند که داماد نمی‌تواند بفهمد او چه شکلی دارد و پس از پایان مراسم، عروس آرایش‌هایش را پاک می‌کند و داماد می‌تواند صورت واقعی عروس را ببیند. یکی دیگر از رسوم جذاب بلغارستانی‌ها، آمدن ماه مارس و بهار است. در این ماه، مردم نخ‌های سفید و قرمز به دور مچ‌های دست خود و همینطور درختان می‌بندند. در این ماه اگر به بلغارستان بروید می‌توانید درخت‌های تزئین شده با نخ‌های رنگی را ببینید و زیباترین عکس‌ها را بیندازید.

 

بلغارستان


۴- لبنیات بلغارستان یکی از خوشمزه‌ترین‌هاست

اگر اهل ماست هستید و زیاد این لبنیات عالی با طبع سرد را نوش جان می‌کنید، شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید بلغارستان خوشمزه‌ترین ماست‌های دنیا را دارد. در این کشور شما می‌توانید ماست‌های محلی و پاستوریزه‌ی بی‌نظیری را تهیه و نوش جان کنید. ماست‌هایی که نوش جان کردن آن خود یک وعده‌ی غذایی به شمار می‌آید.

 

 بلغارستان


۵- بلغارستان کشور کوه‌ها و بلندی‌هاست

اگر از بودن در یک منطقه‌ی کوهستانی لذت می‌برید و می‌خواهید از یک آب و هوایی تمیز نیز سرشار شوید به شما توصیه می‌کنیم به بلغارستان تشریف ببرید. کشوری که در انحصار کوه‌ها و صخره‌هاست. کشوری که در زمستان‌هایش می‌توانید اسکی کنید و ورزش‌های زمستانی در آن با جدیت و هیجان دنبال می‌شود. یکی از بهترین شهرهای این کشور برای انجام ورزش‌های زمستانی شهر بانسکو است.

 

 بلغارستان


۶- بلغارستان کشور چشمه‌های آب گرم است

بعد از ایسلند که در رتبه‌ی نخست چشمه‌های آب گرم قرار دارد، بلغارستان دومین کشوری است که پر از چشمه‌های آب گرم است. در بخش‌های مختلف این کشور می‌توانید به چشمه‌های آب گرم و معدنی بروید و تفریحات متفاوتی انجام بدهید. تفریحاتی که برای سلامتی و تندرستی شما بسیار مفید هستند. تفریحاتی که بسیاری از بیماری‌های پوستی را برطرف می‌کنند و برای آنهایی که رماتیسم نیز دارند بسیار عالی است.

 

 بلغارستان


۷- پنیرهای بلغاری به اندازه‌ی پنیرهای سوئیسی مشهور هستند

در بلغارستان می‌توانید بهترین پنیرهای عمرتان را سفارش بدهید و نوش جان کنید. در این کشور می‌توانید مواد لبنیاتی مختلفی را تهیه و نوش جان کنید. پنیرهای این کشور که از شیر تازه‌ی گاو تهیه می‌شوند، برای استفاده در غذاهای مختلف عالی هستند. پنیرهایی که در این کشور وجود دارند را می‌توانید به عنوان سوغاتی خریداری کنید و هدیه بدهید.

 

 بلغارستان


۸- بلغارستان کشور اختراعات مهم است

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید کیسه هوای ماشین را جان آتاناسوف دانشمند بلغارستانی اختراع کرده است. اختراعی که سبب نجات جان انسان‌ها از تصادفات مختلف می‌شود. این دانشمند همچنین ساعت دیجیتالی را نیز ابداع کرده است.

 

 بلغارستان


۹- بلغارستان مکان نگهداری آثار به جا مانده از تاریخ روم است

اگر به دوران کهن و باستان علاقه‌مند هستید باید بدانید در سفر به بلغارستان می‌توانید آثار زیادی را بیابید. آثاری از ویرانه‌های صوفیا، تئاتر پالادیو، حمام‌های رومی و ... . سفر به این کشور می‌تواند برایان دوره کردن تاریخ کهن باشد و شما را ببرد در گذشته.

 

بلغارستان

۱۲ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران