غذاهایی که در سفر به بلغارستان باید امتحان کنید

جاذبه‌های گردشگری اروپا
غذاهایی که در سفر به بلغارستان باید امتحان کنید

مهم نیست در چه فصلی از سال به بلغارستان می‌روید، در کنار تمام زیبایی‌های این کشور که شما را به سمت خود می‌خوانند، این غذاهای بسیار خوب مردمان بلغارستان هستند که بخش جذابی از سفر شما را به خود اختصاص خواهند دارد. غذاهایی که از طبع خاص مردم شرق اروپا می‌آید و تجربه‌ای کاملا متفاوت از چیزهایی خواهد بود که در فرانسه یا آلمان می‌خورید. بیایید با هم مروری کنیم بر غذاهای خاص بلغاری که حتما در سفر با تور اروپا  به این کشور باید طعمشان را بچشید. 

 

بانیستا

این غذای بسیار خوشمزه که از نمادهای غذایی بلغارستان به شمار می‌آید را تقریبا در همه جای کشور پیدا خواهید کرد. خمیر  این غذا از ترکیب آرد با تخم مرغ زده شده و پنیر به وجود می‌آید و سپس پخت می‌شود. این غذا خوشمزه و بسیار عالی است اما اگر رژیم دارید، سمت آن هم نروید چون سنگین بوده و کالری زیادی دارد.

 

۹ حقیقت شگفت‌انگیز درباره بلغارستان

 تاراتور

 

تاراتور

تاراتور یک سوپ سرد بسیار خوشمزه است که در بین خود بلغاری‌ها خیلی طرفدار دارد. مخصوصا در تابستان که تقریبا همه جا یک بلغاری را می‌بینید که در حال خوردن این سوپ خوشمزه است. البته در رستوران‌های خوب به عنوان کورس اول یا حتی پیش‌غذا آورده می‌شود و شما می‌توانید هم این سوپ خوشمزه و هم یک غذای اصلی دیگر بلغاری را در یک نوبت امتحان کنید. تاراتور شامل خیار، گردو، سیر، ماست بلغاری، سبزیجات مختلف، سرکه، لیمو و شوید می‌شود که مجموع آن یک ترکیب فوق‌العاده خواهد بود.

 

تاراتور

 

مشانا اسکارا

عبارت مشانا اسکارا را اگر به فارسی برگردانیم همان ترکیب کباب مخلوط را می‌دهد که در واقع چند نوع کباب از گوشت‌های مختلف است که در یک دیس برایتان سرو می‌شود. به صورت کلی شامل مرغ، استیک، کوبیده، سوسیس و این‌ها می‌شود، اما شما می‌توانید چیزی که می‌خواهید را سفارش دهید تا برایتان کباب کنند. حتما یک جای خوب این غذا را سفارش دهید تا بهترینش نصیبتان شود و از یک وعده غذای عالی لذت ببرید.

 

۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا

 مشانا اسکارا

 

سارمی

سارمی در واقع یک جور دلمه‌ی کلم است که درونش از برنج، ادویه‌جات، گوشت چرخ کرده و چند چیز دیگر پر می‌شود. البته اگر گیاه‌خوار هستید، می‌توانید مدل کاملا گیاهی آن را سفارش دهید. شاید بعضی از قیافه این غذا خوششان نیاید، اما مطمئن باشید اگر از سارمی نخورید، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای بلغارستان را از دست می‌دهید.

 

سارمی 

 

شوپسکا سالاتا

این سالاد سنتی بلغاری تا خیلی جاها شبیه به سالادهای ایرانی است. آن را از ترکیب خیار، گوجه، جعفری، پیاز، نمک، فلفل و پنیر رنده شده درست می‌کنند. اما تفاوت این سالاد با سالادهای کشورهای مختلف چیست؟ پنیری که در این غذا استفاده می‌شود یک نوع پنیر خاص سفید بلغاری با نام sirene است. اگر گیاه‌خوار هستید یا به دنبال یک سالاد عالی در بلغارستان هستید، حتما شوپسکا سالاتا را امتحان کنید.

 

 شوپسکا سالاتا

 

کیسلو ملیاکو

این ماست خاص بلغاری را تقریبا در کنار هر غذایی در این کشور سرو می‌کنند. یک ماست خوشمزه و بسیار خوب که شما هم بهتر است در هنگام سفارش غذا در بلغارستان، آن را نیز کنار غذا سفارش دهید.

 

بهترین شهرهای اروپایی برای سفر به انتخاب لونلی پنلت

 

 

موساکا

اگر قبلا به یونان سفر کرده باشید، احتمالا آن‌جا نیز با این غذا مواجه شده‌اید. موساکای بلغاری‌ها اما یک تفاوت عمده دارد و آن هم استفاده از سیب‌زمینی به جای بادمجان در مدل این کشور است. موساکا شامل گوش چرخ کرده، تخم مرغ، پیاز، ادویه جات مختلف، شیر و البته ماست در بالای آن است و طعمی بی‌نظیر دارد که شما را شیفته خود خواهد کرد.

 

 موساکا

 

لوکانکا

اگر به دنبال یک میان وعده‌ی آماده هستید، یک رول لوکانکا بگیرید و خود آن را تکه کرده و میل کنید. این غذا را می‌توان نسخه بلغاری سوپرساتایِ ایتالیایی به شمارآورد. لوکانکا از ترکیب گوشت و چربی درست شده و آن را با ادویجه جات مختلف ورز و شکل داده‌اند. می‌توانید آن را همراه غذاهای دیگر بخورید یا حتی برای صبحانه  میل نمایید.

 

 لوکانکا

 

گیووچ

گیووچ خیلی شبیه به آبگوشت است و با ترکیب گوشت، قارچ و پیاز درست شده و برای مدت طولانی پخت می‌شود.  در آخر کار به این ترکیب خوشمزه‌ و جذاب یک پنیر زرد خاصِ محلی اضافه می‌شود و یک تخم مرغ پخته نیز در نهایت رویش اضافه می‌گردد. پاپریکای زیاد، کمی جعفری و نان محلی گیووچ را به یک غذای عالی بدل می‌کند که در سفر به بلغارستان حتما باید آن را میل کنید.

 

گیووچ

۲۵ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران