اطلاعات کلی درباره سفر به مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
اطلاعات کلی درباره سفر به مارماریس

مارماریس شهری در جنوب ترکیه و از مقاصد بسیار زیبا و ساحلی آن است که یکی از مراکز مهم کشتیرانی و غواصی محسوب می‌­شود. مارماریس از راه آبی فاصله کمی با جزایر یونانی دارد و از این بابت برای اروپای شرقی مقصدی به شدت جذاب و در دسترس محسوب می­‌شود. تور مارماریس در تمام طول سال محبوب و پربازدید است اما در نیمه اول سال­ها و ماه­های تابستان گردشگری را در اوج تجربه می­‌کند. در عوض شش ماه دوم سال با داشتن محیطی آرام­تر و هزینه‌ه­ای مرقون به صرفه جایی زیبا و آرامشبخش محسوب می­‌شود. در این مقاله ما به بررسی مارماریس و اطلاعات کلی درباره آن می‌پردازیم.

 

مارماریس کجاست؟

مارماریس یک شهر ساحلی، بندری و یک مقصد گردشگری در جنوب غربی سواحل مدیترانه ترکیه، در استان موگلا است. مارماریس دریای مدیترانه و دریای اژه را به همراه شبه جزیره‌ای طولانی و باریک به دو نیم تقسیم و جدا می­کند. مارماریس یکی از محبوب­ترین شهرهای تفریحی ترکیه و بزرگ­ترین استراحتگاه در سواحل دریای اژه است. با محیط اطراف، خط ساحلی طولانی، چشم‌انداز برجسته از تپه­‌های پوشیده از کاج، خلیج­‌ها و ورودی­‌های مجزا، سواحل شگفت‌انگیز، شهرهای باستانی، اسکله­‌ها و هر نوع جاذبه دیگری این مقصد ساحلی مناسب هر سلیقه­‌ای است. همچنین این شهر فقط در طول تابستان پذیرای ۴۰۰ هزار توریست می‌­شود.

 

پارک‌های آبی مارماریس را بشناسیم

مارماریس چگونه است؟

مارماریس یک استراحتگاه دوست‌داشتنی است که در آن شنا در خلیج‌های خلوت و همچنین در مقابل هتل‌های مرکز شهر امکان‌پذیر است. دریا همیشه شفاف است و وسعت طولانی از سواحل شنی طلایی، خلیج­‌های کوچک و جزایر را ارائه می­‌دهد. مارماریس در طول سال ۳۰۰ روز آفتابی دارد.

مارماریس استراحتگاهی برای تعطیلات

مارماریس را می توان بهشت ​​مدیترانه‌ای نیز دانست. این شهر همچنین مرکز اصلی گردشگری با قایق بادبانی و سفر آبی بوده و اتصالات آسان و خوبی به فرودگاه نزدیک در دالامان و در جاده موگلا، داتچا و فتحیه دارد. به علاوه حمل و نقل در شهر بسیار خوب سازماندهی شده است. منطقه‌ای که با قلعه مارماریس، بندر مارماریس و مارینا مارماریس هم مرز است، "شهر قدیمی مارماریس" (مرکز تاریخی مارماریس) نامیده می­‌شود. قدمت بناهای تاریخی در مرکز مارماریس به قرن شانزدهم در دوران امپراتوری عثمانی باز می­‌گردد. خوشبختانه ساختمان‌های تاریخی اطراف مارماریس همگی محافظت و بازسازی شده‌اند و اکثر آن­ها امروزه به عنوان بار، رستوران و مراکز خرید عمل می‌کنند. خیابان­‌های باریک و ساختمان­‌های چوبی بسیار تند به نظر می­‌رسند. همچنین برخی از نقاط دیدنی شهر قدیمی مارماریس عبارتند از قلعه و موزه مارماریس و بازار بزرگ مارماریس که به‌عنوان بازار کارسی نیز شناخته می‌شود.

به علاوه مارماریس با هتل‌های بسیار جذابی همچون luxury Marmaris و آپارتمان‌های مارماریس، رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه و مراکز خرید، فرصت‌های بسیار خوبی را برای مسافران تعطیلات فراهم می‌کند. به معنای واقعی این شهر استراحتگاهی ساحلی و مناسب برای تعطیلات است که مملو از طیف گسترده‌­ای از هتل‌­ها است، بنابراین به احتمال زیاد هتلی را خواهید یافت که متناسب با بودجه شما باشد. واقعاً جای تعجب نیست که مارماریس با سواحل شنی، زندگی شبانه پر جنب و جوش و امکانات عالی برای خانواده­‌ها، زوج­‌ها و گروه‌­های دوستانه به محبوبیت رسیده است. تعطیلات در این بخش ساحلی و آفتابی می‌­تواند به هر اندازه که دوست دارید فعال یا آرام باشد، سواحل چندین فعالیت ورزشی آبی و همچنین پارک آبی نزدیک را فراهم می­‌کند که سرگرمی­‌های مقرون به صرفه را برای همه سنین در دسترس قرار می­‌دهند. بخش غربی مارماریس، در امتداد سواحل غربی شبه جزیره از طریق گوکووا، زیباترین خلیج سواحل ترکیه است. قسمت شرقی شبه جزیره رو به دریای مدیترانه است و به صورت دو نوار از یک طرف Datca و از طرف دیگر Bozburun قرار دارد.

 

بازدید از آرامگاه صخره‌ای ساریان مارماریس

مارماریس مارینا

خواه ترجیح می‌دهید پیاده‌روی آرامی داشته باشید و قایق‌های تفریحی را که در امتداد اسکله لنگر انداخته‌اند تحسین کنید، یا تا زمانی که در سفرید خرید کنید، مارینا یک مرکز اجتماعی است و میشه مملو از جو شاد و سرگرمی است. بسیاری از نوازندگان در سراسر اسکله اجرا می‌کنند، طیف گسترده‌ای از رستوران‌های عالی که می‌توانید در آن غذا بخورید، و چندین مغازه که یادگاری‌های معتبر ترکی و همچنین لباس‌ها و هر چیز دیگری را که می‌خواهید می‌فروشند را می‌­توانید در اینجا داشته باشید.

­مارماریس مرکزی

مرکز مارماریس اصلی­‌ترین و ترجیح داده شده‌­ترین تفرجگاه تعطیلات مارماریس است. همچنین این قسمت شهر شامل مناطق پرطرفدار آرموتالان و سیتلر و همچنین تفرجگاه محبوب ساحل لانگ (Uzunyali) است. مرکز مارماریس را می توان با مرکز تاریخی، بندر مارماریس و مارینا نتسل مارماریس در شرق، ساحل و تفرجگاه لانگ، سیتلر و آرموتالان در غرب کاوش کرد.

 

جاذبه‌های گردشگری مارماریس را بشناسیم

ایچملر

ایچملر پس از مرکز مارماریس، دومین شهر تفریحی و محبوب گردشگران تور ترکیه است. این بخش با شن‌های طلایی نرم و درخشان عاشقان ساحل را خیره می‌کند. در اینجا شما می‌توانید همه چیز را یک جا داشته باشید و از مناظر بسیار زیبای اطراف که در کنار آب‌های شفاف و نیلگون قرار دارد، و میزبان بی‌شمار ورزش‌های آبی مختلف لذت ببرید و تفریح و آرامش را در کنار هم داشته باشید. این ساحلی است که برای خانواده­‌ها یا هر گروهی ایده‌آل است. همانطور که در این بهشت آرام مستقر می‌­شوید، از منظره کوهی که درست مقابلتان است شگفت زده شوید. همچنین این مکانی عالی برای تماشای غروب خورشید بوده و افراد زیادی را غروب دم به سمت خود جذب می­‌کند از عاشقان تا عکاسان و طبیعت دوستان نگاه ویژه‌­ای به ایچملر دارند.

تورونچ و دیگر شهرها و استراحتگاه­ها

و پس از آن نوبت تورونچ است. همچنین بسیاری از شهرها و استراحتگاه­‌های بهشتی دیگر نیز وجود دارند که ارزش دیدن در منطقه مارماریس و دالامان در فاصله ۵۰ کیلومتری را دارند. از مرکز مارماریس این شهرها و استراحتگاه ها عبارتند از هیسارونو، اورهانیه، سلیمیه، بوزبورون و آکیاکا که می­‌توانید در آن­ها وقت بگذرانید و از زیبایی­‌های طبیعی اطرافتان لذت ببرید.

 

جذاب‌ترین تفریح‌ها در مارماریس

بیرون غذا خوردن

بیشتر مکان­‌های اقامتی در ساحل دریا واقع شده‌­اند. صدها رستوران ساحلی و لوکس، دیسکوها و بارهای کلاس جهانی هزاران مسافر تور مارماریس را به خود جذب می­کنند به علاوه برای برخی از غذاهای سنتی ترکیه، انتخاب گسترده‌­ای از مزه­‌ها، کباب‌­های با روغن زیتون و دسرهای مبتنی بر خمیر مانند "باقلوا" و "کنفه" که همه آن­ها با مخلوطی از تاثیرات مدیترانه‌ای، خاورمیانه و آسیای مرکزی تلفیق شده‌­اند می‌­توانید به یکی از بسیاری از رستوران‌ها، کباب‌سراها و کافه‌های ترکی بروید.

سفر دریایی- کروز آبی

در واقع Blue Voyage نوعی گردشگری و تعطیلات خاص در ترکیه است که توسط گولت‌­های سنتی منحصر به فرد در سواحل فیروزه‌­ای مدیترانه و دریای اژه ترکیه ساخته شده انجام می‌­شود. خط ساحلی بسیار طولانی در کنار خلیج‌های منزوی، سواحل شگفت‌انگیز، صحنه‌های تاریخی و شگفتی‌های طبیعت را می‌­توانید در سفرهای آبی با قایق کشف و با نگاهی کلی و از زاویه­‌ای متفاوت داشته باشید. ما شدیدا به شما توصیه می­‌کنیم که سفر آبی در مارماریس را تجربه کنید. شما می­توانید چارترهای قایق بادبانی و گولت با کیفیت را به راحتی پیدا کنید.

 

معرفی دیدنی‌ترین نقاط مارماریس

غواصی / اسنورکلینگ

سفرهای غواصی و اسنورکلینگ در این منطقه به دلیل وجود حیات دریایی گسترده و مناظر زیبا که تا حد زیادی دست نخورده مانده بسیار محبوب هستند. شما در اوقات فراغت خود می‌توانید یکی از شرکت‌های متعددی را انتخاب کنید که این تجربه فوق‌العاده را ارائه می‌دهند، زیرا همه آن­ها به هر بودجه و مهارتی در سطحی عالی هستند. در ثبت نام برای یکی از عالی‌­ترین و مهم‌­ترین فعالیت­‌هایی که می­‌توانید در مارماریس امتحان کنید، تردید نکنید.

مقبره­‌های صخره­ای کاریان

در تلاش برای حفظ این کنده کاری­‌های پیچیده و باشکوه، گردشگران می‌­توانند آن­ها را از نزدیک با قایق ببینند. شما نگاهی گسترده به حکاکی­‌های اسرارآمیز از همه جهات خواهید داشت و واقعاً مجذوب این مکان دیدنی خواهید شد. راهنمای قایق رودخانه­‌ای با خوشحالی دانش تاریخی گسترده خود را از مقبره‌ها و منطقه محلی به اشتراک می­‌گذارد. مطمئنا در یک رودخانه‌سواری آرامش‌بخش، و از نظر بصری خیره‌کننده گردش خاطره‌انگیزی را تجربه خواهید کرد.

 

تفریح‌های مناسب کودکان در مارماریس

کوه­‌های مارماریس

شرکت‌های مختلفی وجود دارند که تورهای خصوصی کوهستانی را ارائه می‌دهند و شما را به مسیرهای صخره‌ای، چشم‌اندازهای خیره‌کننده از گیاهان و جانوران طبیعی، تالاب‌های آبشار خیره‌کننده و حتی به قله‌ای که می‌توانید غروب خورشید را در دریا تماشا کنید، می‌برند.

رسیدن به مارماریس

رسیدن به مارماریس در ترکیه آسان است و مسافران می­‌توانند انواع پروازهای مستقیم، برنامه ریزی شده و چارتر به مارماریس (فرودگاه دالامان) را از بسیاری از شهرهای ترکیه و شهرهای بزرگ اروپایی و آسیایی پیدا کنند.

 

معرفی پارک آبی آتلانتیس مارماریس

ویزا

ترکیه در ۱۷ آوریل ۲۰۱۳ سیستم درخواست الکترونیکی ویزا (ویزای الکترونیکی) را توسط وزارت امور خارجه جمهوری ترکیه راه‌اندازی کرده است و با سیستم ویزا الکترونیکی، مسافران تور ترکیه می‌­توانند به راحتی ویزای الکترونیکی ترکیه را به صورت آنلاین دریافت کنند.

محل اقامت

مارماریس دارای جامع ترین و مجهزترین شبکه هتل، آپارتمان، ویلاها و اقامتگاه­‌های تعطیلات در سواحل غربی ترکیه است. این شهر توریستی طیف گسترده‌­ای از فرصت­‌های اقامتی را از هتل­‌های ۳ ستاره، ۴ ستاره، ۵ ستاره و خانواده دوستانه، آپارتمان­‌ها تا ویلاهای با کیفیت و آپارتمان­‌ها از پکیج­‌های استاندارد تا اقامتگاه‌­های لوکس را ارائه می­‌دهد.

 

۵ بازار جذاب برای خرید به یادماندنی در مارماریس

آب و هوا در مارماریس

آب و هوا در مارماریس عالی بوده و هوای معمولی دریای اژه و مدیترانه‌­ای دارد. در واقع تابستان گرم و زمستان بارانی است و گرم­ترین ماه­‌ها جولای و آگوست هستند. مارماریس در پاییز و زمستان باران زیادی می‌بارد.

مارماریس تعداد بی شماری از فعالیت­های سرگرم کننده و هیجان‌انگیز را برای گروه­‌ها، زوج‌­ها و خانواده­‌ها فراهم می­‌کند. نوعی تعطیلات آرام یا ماجراجویانه، زندگی شبانه دیوانه یا آرام، اقامت در استراحتگاه‌های مجلل یا هتل­‌های مجزا، گردشگری با قایق بادبانی، گردشگری ورزشی، گردشگری بوم شناختی یا گردشگری غواصی و خیلی چیزهای بیشتر همگی را می‌­توانید یکجا در دسترس­تان داشته باشید.

۲۶ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران