نکاتی که بهتر است قبل از سفر به بالی بدانید

جاذبه‌های گردشگری بالی
نکاتی که بهتر است قبل از سفر به بالی بدانید

بالی یکی از محبوب‌ترین جزیره‌های واقع در اندونزی است. این مقصد گردشگری به دلیل طبیعت فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری بیشماری که دارد سالانه به عنوان مقصد گردشگری بسیاری از توریست‌ها انتخاب می‌شود. شما عزیزان نیز اگر قصد سفر دارید ولی هنوز مقصد گردشگری خود را انتخاب نکرده‌اید، اطمینان داشته باشید که تور بالی یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای شما خواهد بود. اما برای اینکه لذت این سفر را دو چندان کنید بهتر است تا قبل از سفر با چند نکته مهم در ارتباط با این موضوع اشنا شوید. در این مقاله قصد داریم تا به چند مورد از مهم‌ترین نکات بپردازیم.

 

تفریحات مورد علاقه خود را از قبل مشخص کنید

جزیره بالی از جمله مقصدهای گردشگری است که دارای تنوع بالایی در تفریح است. به همین دلیل اگر وقت کمی برای سفر خود اختصاص داده‌اید سعی کنید تفریحات مورد علاقه‌ خود را از قبل مشخص کنید. با این کار می‌توانید از زمان خود نهایت استفاده را کنید و از مکان‌هایی که در الویت شما هستند دیدن کنید. البته برخی از تفریحات نظیر غواصی و بازدید از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی بالی مثل مزارع برنج را که مختص بالی هستند را هرگز از دست ندهید.

بازدید از معابد بالی را فراموش نکنید

در کنار جاذبه‌های گردشکری طبیعی و سواحل فوق‌العاده زیبای بالی، معروف‌ترین معابد بالی از جمله دیدنی‌ترین جاها در این جزیره هستند که هرگز نباید بازدید از آن‌ها را فراموش کرد. البته توجه داشته باشید که بازدید از این معبدها دارای قوانین خاص خود است که عدم رعایت آن‌ها به منزله بی‌احترامی بوده و بسیار ناخوش‌آیند خواهد بود. از جمله این نکات پوشیدن لباس مناسب و تمیز و در آوردن کفش‌ها در حین ورود به معبد هستند. همچنین هرگز طوری رفتار نکنید که باعث ایجاد مزاحمت افرادی که در حال دعا کردن هستند بشوید.

 

۵ فعالیت خانوادگی هیجان‌انگیز در سفر به بالی

حواستان به میمون‌ها باشد

میمون‌ها از جمله حیواناتی هستند که به فراوانی در بالی مشاهده می‌شوند. اما سعی کنید این حیوانانت را از دور تماشا کنید. زیرا غذا دادن و دست زدن به آن‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد. همچنین میمون‌ها دزدهای بسیار ماهری هستند. پس حواستان را جمع کنید تا طعمه این حیوان‌های شیطان و بازیگوش نشوید.

به غذاها و میوه‌های قرار گرفته بر روی زمین دست نزنید

به احتمال زیاد در سفر خود به بالی شاهد غذاها و میوه‌های قرار گرفته بر روی زمین خواهید بود. توصیه‌ای که در ارتباط با این موضوع باید دقت کنید این است که هرگز به آن‌ها دست نزنید. زیرا این خوراکی‌ها متعلق به خدایان هندوها است که توسط مردم بر روی خیابان‌ها گذاشته شده‌اند. همچنین هرگز آب شیر را برای نوشیدن استفاده نکنید.

 

سفر به Seminyak، گوشه‌ای جذاب از بالی

بهترین زمان سفر به بالی را انتخاب کنید

تقریبا تمامی ایام سال برای سفر به بالی مناسب است. اما برخی از روزهای سال بالی شاهد باران‌های شدید موسمی و طوفان خواهد بود. برای اینکه روزهای خود را با نشستن در هتل هدر ندهید سعی کنید قبل از سفر آب و هوای بالی را چک کنید تا گرفتار این باران‌ها و طوفان نشوید. معمولا باران‌های موسمی در ماه‌های دسامبر و مارس دیده می‌شوند. یپشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین ماه برای سفر و تفریح در بالی را مطالعه فرمایید.

همراه داشتن وسایل ضروری و لباس مناسب در بالی

برای اینکه بتوانید از هر لحظه و هر تفریحی در بالی نهایت استفاده را بکنید باید حواستان به وسیله‌ها و لباس‌هایی که در چمدانتان قرار می‌دهید باشد. بهتر است حتما لباس‌های نخی و گشاد را با حود حمل کنید. زیرا در غیر این صورت گرما و رطوبت هوا شما را کلافه خواهد کرد. همچنین تور بالی بدون شنا و تفریحات آبی بی‌معنا خواهد بود. به همین دلیل وسایل لازم برای شنا باید جز اولین چیزهایی باشد که در چمدان خود قرار می‌دهید.

 

جذاب‌ترین وبلاگ‌ها برای تجربه سفر به بالی

چانه زدن در مغازه‌های بالی را همیشه به یاد داشته باشید

یکی از اصلی‌ترین کارها که به هر گردشگری توصیه می‌شود، چانه زدن در مغازه‌های بالی است. فروشندگان بالی در پرسش اول قیمت بسیار بالایی را به مشتریان می‌گویند. اما با کمی چانه زدن راضی به کم کردن مبلغ بسیار زیادی از آن خواهند شد. به خصوص اگر احساس کنند که شما توریست هستید قیمتی که بر روی کالاهای خود می‌گذارند خیلی بیشتر خواهد بود.

بهتر است پول نقد زیادی را با خود حمل نکنید

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های ایمنی برای مسافران بالی به همراه نداشتن پول نقد زیاد در طول سفر خود می‌باشد. پس سعی کنید تمامی پول‌های خود را به صورت یکجا به ارز بالی تبدیل نکنید. همچنین پول‌های خود را در گاو صندوق هتل قرار دهید و در خیابان همه آن‌ها را حمل نکنید.

 

۱۰ دلیل مهم برای اینکه حتما به بالی سفر کنید

۲۲ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران