نکاتی که بهتر است قبل از سفر به هند بدانید (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری هند
نکاتی که بهتر است قبل از سفر به هند بدانید (قسمت اول)

تور هند که این روزها توجه اکثر گردشگرتن را به خود جلب کرده است در کنار هیجان انگیز بودن می‌تواند به سفری سخت برای شما تبدیل شود. چرا که در سفر به این کشور پهناور با مردمان متفاوت و فرهنگ‌های گوناگونی روبرو خواهید شد. بنابراین تصمیم گرفتیم تا در این مقاله نکات و ترفندهای لازمی را که بهتر است قبل از سفر به هند بدانید را جمع‌اوری کنیم. پس اگر قصد سفر به کشور رنگارنگ هند را دارید با ما باشید تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

سعی نکنید تا از تمامی جاذبه‌های گردشگری هند دیدن کنید

یکی از مهمترین نکاتی که بهتر است قبل از سفر به هند بدانید این است که سعی نکنید  از تمامی جاذبه‌های گردشگری هند دیدن کنید. چرا که این کار شدنی نیست. زیرا هند کشوری پهناور با پیشینه تاریخی غنی می‌باشد. در نتیجه در مدت زمان محدود نمی‌توانید از همه آن‌ها بازدید کنید و لذت ببرید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که از جاهای محدودی با توجه به الویت بندی خود دیدن کنید. با اینکار هم لذت بیشتری خواهید برد و هم دچار فرسودگی و خستگی نخواهید شد. علاوه بر آن می‌توانید وقت خود را به شناخت عمیق‌تر جاذبه گردشگری که انتخاب کرده‌اید اختصاص دهید. همچنین، فرصت‌های بیشتری برای ارتباط با افراد محلی خواهید داشت.

 

بهترین فصل برای سفر به شهرهای مختلف هند

 

خود را برای شوک فرهنگی آماده کنید

وقتی برای اولین بار وارد هندوستان می‌شوید مطمئنا دچار یک شوک فرهنگی خواهید شد. پس اصلا تعجب نکنید و کل تمرکز خود را بر روی خوش گذرانی و لذت بردن از تفاوت‌ها جمع کنید.

سفر به هند

به همراه داشتن قرص‌های مخصوص سیستم گوارشی را فراموش نکنید

متأسفانه، یکی از تجربیات متداولی که بسیاری از مسافران هند با آن روبرو می‌شوند مشکلات گوارشی است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا حتما به همراه داشتن  قرص‌های مخصوص سیستم گوارشی را فراموش نکنید.  است که قبل از نیاز به آن ، داروی اسهال مسافرتی را با خود داشته باشید. علت این امر می‌تواند به نوع غذاها و سبک زندگی هندی‌ها مربوط باشد.

 

مسجد و آرامگاه‌ حاج علی در بمبئی

 سفر به هند

از اطراف شهرها نیز دیدن کنید

یکی دیگر از نکاتی که بهتر است قبل از سفر به هند در برنامه گردشگری خود لحاظ کنید قرار دادن بازدید از اطراف شهرها در لیست برنامه گردشگری خود می‌باشد. اگرچه شهرهای بزرگ هند مانند دهلی و بمبئی بسیار جالب هستند، اما بازدید از برخی از روستاهای کوچکتر هند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 سفر به هند

محافظه‌کارانه لباس بپوشید

اگرچه دمای هوا ممکن است در هند بالا باشد، اما پوشیدن لباس‌های نیمه‌برهنه در هند زیاد قابل قبول نیست. چرا که با پوشیدن دامن کوتاه و یا تاپ به صورت ناخواسته توجه افراد زیادی را به خودتان جلب خواهید کرد. مخصوصا اگر در حال بازدید از اماکن مذهبی مانند معبد یا مسجد هستید، پوشیدن لباس‌های کوتاه نوعی بی‌احترامی محسوب خواهد شد.

 

۱۶ فستیوال جذاب در بمبئی (قسمت اول)

 سفر به هند

قبل از ورود به معبد کفش‌های خود را در بیاورید

از جمله مهم‌ترین نکاتی که بهتر است قبل از سفر به هند بدانید این است که حتما قبل از ورود به معبد کفش‌های خود را در بیاورید. برای اینکه نگران کفش‌هایتان دم در معبد نباشید بهتر است آن‌ها را در کیف دستی خود قرار دهید. همچنین می‌توانید چند روپیه به نگه‌بان معبد بدهید تا از آنها مراقبت کند.

 سفر به هند

حواستان به گداها باشد

در سفر خود با تور هند شاهد گداهای بسیاری خواهید بود که از شما درخواست پول خواهند کرد. حتی آن‌ها بعضی مواقع ترفندهایی را پیاده می‌کنند تا شما را مجبور به پرداخت پول کنند. مثلا اگر کسی پیشنهاد داد تا از شما عکس بگیرد درخواستش را رد کنید. چرا که پشت این پیشنهاد هدف‌های دیگری وجود دارد.

 

۴ مقصد برای تعطیلات خانوادگی در هند

سفر به هند 

چانه زدن در حین خرید را فراموش نکنید

یکی دیگر از کاربردی‌ترین نکاتی که بهتر است قبل از سفر به هند بدانید چانه‌ زدن در حین خرید است. اگر چانه‌زنی را فراموش کنید مطمئن باشید که ضرر زیادی کرده‌اید. چرا که فروشندگان هندی عادت دارند که بار اول قیمت بسیار بالایی را عنوان کنند. به خصوص اگر احساس کنند که شما توریست هستید احتمال شنیدن مبلغ‌های بالا برای هر چیزی بیشتر می‌شود. اما آن‌ها با چانه زدن سریعا قیمت اولیه خود را به نصف و شاید هم کمتر کاهش دهند.

سفر به هند 

مراقب کیف دستی خود باشید

جمعیت مردم هند زیاد است. بنابراین می‌توانید با هر نوع آدمی در خیابان‌ها مواجه شوید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که همواره در هر مکانی به خصوص مکان‌های شلوغ حواس خود را جمع کنید و مراقب کیف دستی خود باشید. بهترین کار این است که در این سفر وسایل ارزشمندی مثل طلا و جواهرات با خود حمل نکنید. همچنین پول‌های خود را در مکانی امن پنهان کنید.

 

غذاهای خوشمزه هندی در آگرا

سفر به هند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران