نکاتی که باید قبل از سفر به هند بدانید (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری هند
نکاتی که باید قبل از سفر به هند بدانید (قسمت دوم)

همانطور که در بخش اول این مطلب گفتیم در سفر با تور هند شما وارد کشوری با ۱.۲۵ میلیارد نفر جمعیت خواهید شد. در نتیجه تصور اینکه قرار است مکان‌هایی که از آن‌ها دیدن می‌کنید خلوت و آرام باشند محال خواهد بود. هنگامی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید یا در خیابان‌ها قدم می‌زنید، با فضایی خیلی شلوغ‌تر از آنچه که در کشور خود عادت کرده‌اید روبرو خواهید شد. این تجربه شاید در ساعات اول کمی عجیب و حتی خسته‌کننده به نظر آید. اما خیلی سریع قرار است با این موضوع کنار بیایید. پس نفس راحتی بکشید و از لحظه به لحظه سفر خود لذت ببرید.

 

۱۰ چیزی که در سفر به هند باید خریداری کنید

 

به همراه داشتن دستمال کاغذی را فراموش نکنید

هندی‌ها عادت ندارند تا در دستشویی‌های خود دستمال‌ کاغذی قرار دهند. بنابراین برای اینکه در طول سفر خود کمتر اذیت شوید توصیه می‌کنیم تا به همراه داشتن دستمال کاغذی را فراموش نکنید.

خود را برای روبرو شدن با منو غذاهای گیاهی آماده کنید

از جمله جالب‌ترین نکاتی که بهتر است قبل از سفر به هند بدانید این است که هندی‌ها اکثرا گیاه‌خوار هستند. در نتیجه در این سفر کمتر با غذاهای گوشتی روبرو خواهید شد. به همین دلیل تور هند این فرصت را در اختیار شما گردشگران قرار خواهد داد تا بتوانید از تست کردن منو غذاهای گیاهی نهایت لذت را ببرید.

 

بهترین فصل برای سفر به شهرهای مختلف هند

مراقب کلاه‌بردارانی که در کمین گردشگران خارجی نشسته‌اند باشید

هندوستان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان تمامی گردشگران است. به همین دلیل سالانه توریست‌های خارجی فراوانی به آن سفر می‌کنند. همین باعث شده است تا کلاهبرداران زیادی از توریست‌های خارجی سو استفاده کنند. پس توصیه می‌کنیم قبل از سفر با برخی کلاه‌برداری‌های رایج در سفرهای خارجی آشنا شوید.

قبل از خرید بسته‌بندی بطری آب را بررسی کنید

متأسفانه تعداد سوپرمارکت‌هایی که در هند بطری‌های آب را با شیر شهری پر می‌کنند کم نیست. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از انجام خرید در بطری‌ها را کنترل کنید و مطمئن شوید که قبل از شما کسی در آن را باز نکرده است.

 

راهنمای خرید سوغات در هند

بیمه مسافرتی را فراموش نکنید

ضروری بودن بیمه مسافرتی از جمله نکاتی می‌باشد که بهتر است قبل از سفر به هند بدانید. البته این مورد در تمامی سفرها باید مورد توجه قرار بگیرد. چرا که اگر بیمار یا مجروح شوید، هر نوع درمانی که مورد نیاز شما باشد تحت پوشش بیمه شما قرار گرفته و بازپرداخت خواهد شد. همچنین برخی از بیمه نامه‌ها خسارت‌های وارد شده از سرقت، چمدان گمشده و ... را نیز پوشش می‌دهد. در نتیجه شما در طول سفر می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای با خیال راحت بگردید.

 

از ابراز احساسات در ملا عام خودداری کنید

از دیگر نکاتی که بهتر است قبل از سفر به هند بدانید در ارتباط با ابراز احساسات می‌باشد. اگر با شریک زندگی خود به هند سفر می‌کنید از بغل کردن، بوسیدن یا گرفتن دست در ملاء عام خودداری کنید. از لحاظ فرهنگ مردم هند این نوع کارهای در مکان‌های عمومی زیاد جالب نیست. بنابراین بهتر است تا احترام آن‌ها را نگه دارید و از این نوع کارها خودداری کنید.

 

تور هند و بازدید از رازهایی مرموزتر از مثلث برمودا

هندی‌ها زیاد نگاه می‌کنند

به احتمال زیاد در روزهای اولیه سفر خود متوجه نگاه سنگین هندی‌ها خواهید بود. تنها چاره کار عادت کردن به این نگاه‌ها می‌باشد. زیرا مردمان هند عادت دارند تا دیگران را نگاه کنند. به خصوص اگر توریست خارجی را ببینند به آن‌ها زل می‌زنند. پس بدون هیچ گونه فکر و خیال بد با یک لبخند به این نگاه‌ها پاسخ دهید و از کنار آن‌ها بگذرید.

خود را برای با دست غذا خوردن آماده کنید

 اگر یکی از هدف‌های شما از سفر کردن با تور هند آشنایی بیشتر با فرهنگ مردمان آن است پس به رستوران‌های محلی‌ آن‌ها بروید. اما موضوعی که در این باره باید توجه کنید این است که در بسیاری از مناطق هند از کارد و چنگال استفاده نمی‌شود. پس خود را برای با دست غذا خوردن آماده کنید. البته دقت کنید تا هرگز با دست چپ خود غذا نخورید.

 

۴ مقصد برای تعطیلات خانوادگی در هند

خود را برای تاخیرهایی که قرار است در حرکت مترو یا اتوبوس رخ دهد آماده کنید

از دیگر نکاتی که بهتر است قبل از سفر به هند بدانید تاخیرهایی است که امکان دارد در حرکت مترو یا اتوبوس رخ دهد. هند دارای جمعیت زیادی می‌باشد. بنابراین زیاد انتظار نداشته باشید تا هر کاری سریع و در زمان مخصوص خود انجام شود. توصیه می‌کنیم تا کتابی را همیشه به همراه خود داشته باشید و در صورت قرار گرفتن در چنین شرایطی با آمادگی قبلی منتظر بمانید.

هنگام عبور از پیاده‌رو مراقب باشید

اولین چیزی که در سفر خود به هند متوجه خواهید شد این است که اصلاً چیزی به عنوان پیاده رو وجود ندارد! چرا که ترافیکی از گاوها، موتورسواران، افراد و گربه‌ها و سگ‌های ولگردی را مشاهده خواهید کرد که سعی می‌کنند بدون برخورد با یکدیگر حرکت کنند. به همین دلیل لازم است هنگام راه رفتن حواس خود را جمع کنید.

 

با مناطق توریستی سردسیر هند آشنا شویم

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران