نکاتی که بهتر است قبل از سفر به چین بدانید

جاذبه‌های گردشگری چین
نکاتی که بهتر است قبل از سفر به چین بدانید

آوازه جمعیت زیاد چین و وسعت بزرگ آن حتما به گوشتان رسیده است. همین وسعت زیاد باعث شده است تا مکان‌های مختلفی برای گردشگری در چین وجود داشته باشد. همچنین جمعیت زیاد چین عامل اصلی به وجود آمدن فرهنگ‌ها و دین‌های مختلفی است. تمامی این عوامل دست در دست هم داده‌اند تا کشور چین گردشگران زیادی را همه‌ساله از جاهای مختلف جذب خود کند. برای اینکه بتوانید نهایت استفاده را از زمان خود در چین بکنید مواردی است که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا نکاتی که بهتر است قبل از سفر با تور چین بدانید را برای شما گردشگران چین جمع‌آوری کنیم. حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

زمان مناسبی را برای سفر به چین انتخاب کنید

همانند هر مسافرتی در این مورد نیز باید زمان مناسبی را برای سفر به چین انتخاب کنید. چراکه شما کلی هزینه خواهید کرد تا بتوانید به این کشور سفر کنید و از فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری چین دیدن کنید. اگر زمان مناسب را انتخاب نکنید قطعا نخواهید توانست تا حداکثر استفاده را از مسافرت خود بکنید. توصیه ما به شما این است که قبل از سفر به تقویم چینی نگاه بیاندازید و در تعطیلات ملی و رسمی سفر نکنید. چرا که چین کشوری با جمعیت زیاد است. در تعطیلات رسمی تعداد مسافران نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل شلوغی و جمعیت زیاد در ترمینال‌ها، ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و جاده‌ها و همچنین در مکان‌های تاریخی و دیدنی شما را کلافه و خسته خواهد کرد.

 

اشتباهاتی که باعث می‌شود در سیل جمعیت گردشگران چینی گیر کنید

سفر به چین 

 

بلیط‌های قطار بین شهری را قبل از سفر به چین تهیه کنید

از آن‌جایی که چین کشوری با جمعیت بالا است امکان دارد در تهیه بلیط قطار به مشکل بخورید. شما زمان زیادی را در کشور چین نخواهید گذرانید. به همین دلیل باید از لحظه به لحظه سفر خود استفاده کنید. اگر تمایل دارید تا از شهر‌های مختلفی دیدن کنید این توصیه ما را جدی بگیرید و حتما بلیط‌های قطار بین شهری را قبل از سفر به چین تهیه کنید. همچنین در خرید بلیط قطار توصیه می‌کنیم تا بلیط درجه یک بخرید. نگران هزینه بلیط درجه یک نباشید چرا که اختلاف قیمت بین بلیط درجه یک و دو بسیار ناچیز است ولی راحتی صندلی‌های بلیط درجه یک تفاوت زیادی دارد.

 

 سفر به چین

 

پاسپورت خود را با خود حمل کنید

در کشور چین احتمال اینکه در طول گشت شهری به پاسپورت نیاز پیدا کنید زیاد است. به دلیل اینکه به خاطر نداشتن پاسپورت از تفریح بمانید یا نتوانید طبق برنامه پیش بروید حتما پاسپورت خود را با خود حمل کنید. مخصوصا در ایستگاه‌های قطار ماموران علاوه بر اینکه بلیط شما را کنترل می‌کنند پاسپورت را نیز کنترل خواهند کرد.

 

سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

 سفر به چین

 

انعام ندهید

در کشور چین مردم عادت به انعام ندارند. به همین دلیل انعام ندهید. حتی اگر شما از خدمات هتل پرسنل گارسون رستوران یا راننده تاکسی راضی هستید خود را معذب نکنید. شما مجبور نیستید تا انعام پرداخت کنید. حتی پرداخت انعام شاید ظاهر جالبی نیز نزد چینی‌ها نداشته باشد و زیاد برای آن‌ها خوش‌آیند نیست.

 

سفر به چین 

 

برخی کلمات کاربردی چینی را یاد بگیرید

چینی‌ها به یادگیری زبان انگلیسی زیاد اهمیت نمی‌دهند. به همین دلیل امکان دارد که در سفر به چین با افرادی سر و کار داشته باشید که زبان شما را به انگلیسی متوجه نشوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما قبل از سفر خود برخی کلمات کاربردی چینی را یاد بگیرید. منظور از کلمات کاربردی کلماتی هستند که بتوانید کرایه ماشین را بپرسید و یا در رستوران غذا سفارش دهید. اگر در یادگیری زبان مشکل دارید حتما یک اپلیکیشن خوب و کاربردی را بر روی گوشی خود نصب کنید تا در طول سفر خود به مشکل نخورید.

 

بهترین همبرگرهایی که می‌توانید در مرکز شهر شانگهای پیدا کنید

 سفر به چین

 

بر روی گوشی خود VPN نصب کنید

حکومت کشور چین استفاده از برخی موتورهای جستوجوگر را از جمله یوتوب و گوگل و همچنین فیس‌بوک را برای شهروندانش فیلتر کرده است. اگر کشور چین و دیدن جاذبه‌های گردشگری این کشور گسترده را هدف قرار داده‌اید باید استفاده کردن از این برنامه‌ها را بی‌خیال شوید. یا اگر دوست دارید تا حتما از این برنامه‌ها استفاده کنید باید یک VPN خوب بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

 

چند اپلیکیشن کاربردی که هنگام سفر به چین باید نصب داشته باشید

 سفر به چین

 

هتل خود را با دقت انتخاب کنید

باید بگوییم که متاسفانه در کشور چین تمامی هتل‌ها اجازه ندارند تا به خارجی‌ها اجازه اقامت دهند. به همین دلیل برای جلوگیری از این مشکل قبل از اینکه هتل خود را رزرو کنید حتما از این موضوع اطمینان حاصل کنید و هتل خود را با دقت انتخاب کنید. معمولا در حین رزرو هتل نوشته می‌شوند که فقط برای اقامت شهروندان داخلی است یا نه.

 

بهترین هتل‌های شانگهای که هرگز دوست ندارید ترکشان کنید

 سفر به چین

 

چانه بزنید!

شاید از این جمله تعجب کرده باشید ولی چینی‌ها عادت دارند قیمت اجناس را برای توریست‌ها و گردشگران بیشتر می‌گویند. به غیر از تاکسی‌ها که هزینه سفر را تاکسی‌متر محاسبه می‌کند در سایر خریدها هوشیار باشید. شما می‌توانید قبل از خرید قیمت اصلی محصول مورد نظرتان را پرس و جو کنید. پس در حین خرید کردن در چین هرگز خجالت نکشید و چانه بزنید! همچنین در انتخاب رستوران دقت کنید. پیشنهاد ما به شما این است که به رستوران‌هایی که خود چینی‌ها استفاده می‌کنند بروید. زیرا رستوران‌هایی که بیشتر توریست‌ها به آن‌ها می‌روند قیمت‌های بالاتری دارند.

 

۸ رستوران عالی در پکن برای خوردن بهترین غذاهای حلال

 سفر به چین

 

آب شیر شهری را ننوشید

این توصیه ما را حتما جدی بگیرید و در چین آب شیر شهری را ننوشید. احتمال اینکه شما خود چینی‌ها را در حین خوردن آب شهری ببینید زیاد است ولی شما این کار را انجام ندهید. همیشه آب معدنی به همراه خود داشته باشید. زیرا شما هزینه کمی بابت سفر به چین پرداخت نکرده‌اید پس بهتر است تا برخی نکات ایمنی را رعایت کنید. آب شهری چین آلوده نیست ولی شما به آب این کشور عادت ندارید. به همین دلیل آشامیدن این آب احتمال ایجاد دل درد را بالا خواهد برد.

۲۱ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران