نکاتی که بهتر است قبل از سفر به ویتنام بدانید

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
نکاتی که بهتر است قبل از سفر به ویتنام بدانید

ویتنام یکی از کشورهایی است که چشم اندازهای طبیعی آن سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین پیشینه تاریخی ویتنام باعث شده است تا قلعه‌ها و بناهای قدیمی یکی دیگر از جذابیت‌ها برای گردشگران باشد. تجربه خوردن غذاهای متفاوت و خیابانی لذیذ توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند. اگر شما نیز جز افرادی هستید که دوست دارید روزهای خاصی را در این کشور زیبا بگذرانید تور ویتنام گزینه خوبی می‌باشد. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا نکاتی که بهتر است قبل از سفر با تور ویتنام بدانید را برای شما جمع‌آوری کنیم. با دانستن نکات خاص کشور ویتنام سفر شما راحت‌تر و دلپذیرتر خواهد بود.

 

موقعیت جغرافیایی ویتنام

ویتنام کشوری جزیره‌ای است که در جنوب شرقی قاره آسیا قرار گرفته است. شکل این کشور به صورت S می‌باشد که شکل جالبی را به این کشور داده است. پایتخت ویتنام شهر هانوی می‌باشد. چین یکی از همسایه‌های هم‌مرز ویتنام است. به دلیل همین موقعیت جغرافیایی ویتنام فرهنگ و آداب و رسوم خیلی نزدیکی با چین دارند. طبق آخرین آمارهای به دست آمده این جزیره  جمعیتی حدود ۹۲ میلیون نفر دارد. هفت‌امین رود بزرگ قاره آسیا به اسم مکونگ از وسط کشور ویتنام می‌گذرد.

 

 راهنمای گردشگری در هانوی برای مسافران تور ویتنام

  ویتنام

 

آب و هوای ویتنام

آب و هوای ویتنام به دلیل مکان جغرافیایی آن استوایی است. البته بخش هم‌مرز ویتنام با کشور چین، یعنی بخش شمالی آن کوهستانی است و آب و هوایی موسمی ندارد. بخش جنوبی این جزیره همواره استوایی است. عموما حداقل دمای بخش استوایی ویتنام ۲۳ درجه و حداکثر دمای آن ۲۶ درجه سانتی‌گراد است.

 

 شهرهای مختلف ویتنام چه ویژگی‌هایی دارند؟

 ویتنام 

 

فرهنگ مردم ویتنام

باید گفت به دلیل توریست‌پذیر بودن جزیره ویتنام ساکنان آن به وجود گردشگران در سطح کشور عادت کرده‌اند. اکثر ساکنان این جزیره زیبا زبان انگلیسی بلد هستند ولی اعتماد به نفس پایینی برای صحبت کردن دارند. می‌توانید قبل از سفر خود چند کلمه کاربردی بیاموزید یا دیکشنری بر روی گوشی خود نصب کنید. البته از آنجایی که اسم خیابان‌ها برای ما ایرانی‌ها بسیار سخت تلفظ می‌شوند پیشنهاد می‌کنیم از اینترنت برای آدرس‌یابی استفاده کنید. ویتنام کشوری است که در هر جایی می‌توانید به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنید. اخلاق مردم ویتنام بسیار ملایم می‌باشد. آن‌ها بسیار مهربان و مهمان‌نواز هستند. اگر در سفر خود به مشکل بخورید یا سوالی برای شما پیش بیاید با کمال میل کمک خواهند کرد.

 

 ویتنام 

 

وسیله حمل و نقل در ویتنام

متاسفانه باید بگوییم که در ویتنام وقتی مسافری سوار تاکسی می‌شود راننده‌ها کرایه بیشتری از آن‌ها دریافت می‌کنند. پس حواستان به کلاه‌برداری راننده‌های وسیله حمل و نقل در ویتنام باشد. همواره قبل از اینکه سوار تاکسی شوید سر کرایه‌ای را که قرار است بدهید را با راننده به توافق برسید. اگر اینترنت داشته باشید می‌توانید از برنامه‌های تاکسی‌یاب قابل نصب بر گوشی استفاده کنید. یکی از ارزان‌ترین وسیله‌ها برای گشتن در شهر موتورهایی هستند که در سطح شهر قرار دارند.

 

 آشنایی با حمل و نقل عمومی و گشت و گذار در ویتنام 

  ویتنام

 

امنیت در ویتنام

ویتنام کشوری بسیار امن است. میزان جرمی که در این جزیره اتفاق می‌افتد در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است. اما باز هم این امنیت در ویتنام ۱۰۰ درصد نیست. پس حتما مراقب پول و پاسپورت خود باشید. بعد از تاریک شدن هوا بهتر است برای داشتن امنیت بیشتر به جای موتور از تاکسی استفاده کنید.

 

 ۴ فروشگاه لباس در هوشی مین ویتنام

  ویتنام

 

قوانین کلی ویتنام

همان‌طور که گفته شد ویتنام کشوری جزیره‌ای است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی که دارد قوانین و شرایط بسیار جالبی دارد. دانستن برخی از قوانین کلی کشور ویتنام می‌تواند برای بسیاری از گردشگران قبل از سفر جذاب و مفید باشد. در ادامه چند نمونه از این موارد را جمع‌بندی کرده‌ایم. این موارد عبارتند از:

  • مردم ویتنام طبق اعتقاداتی که دارند از یک شاهزاده چینی و اژدهایی که خدای دریاها است تبعیت می‌کنند.
  • دونگ واحد پولی ویتنام می‌باشد.
  • ویتنامی‌ها اولین رئیس‌جمهور خود را مومیایی کرده‌اند. امروزه این مومیایی در آرامگاه مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.
  • کشور ویتنام به پنج دسته از افراد کشاورزان، کارگران، روشنفکران، جوانان و سربازان اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. به طوری که ستاره پنج پری که در وسط پرچم آن‌ها قرار گرفته است نماد همین موضوع است.
  • سبک غذایی ویتنامی‌ بسیار نزدیک به سبک چینی‌ها و تایلندی‌ها می‌باشد. تغذیه سالم ویتنامی‌ها شهرت بسیار زیادی در دنیا دارد.
  • شکار مارمولک از تفریحاتی است که در بین مردم ویتنام برای سرگرمی بسیار رایج است.
  • نمادهایی مثل اژدها، لاک پشت و اسب برای ویتنامی‌ها بسیار مقدس می‌باشند.
  • به عبارتی می‌توان گفت ویتنام کشور موتورسیکلت‌ها است. تعداد موتورسیکلت در این کشور بسیار زیاد است.
  • قهوه، آجیل و برنج از تولیدات بسیار زیاد این کشور می‌باشند.
  • خوردن غذاهای خیابانی در ویتنام را فراموش نکنید.
  • حتما در حین خرید چانه بزنید. فروشندگان ویتنامی ابتدا قیمت جنس‌ها را خیلی بالاتر از آنچه که هست می‌گویند.

 بهترین سوغاتی‌های ویتنام 

 ویتنام

 

با خواند این مطالب و به یاد داشتن آن‌ها در سفر خود با تور ویتنام می‌توانید لحظات خوشی را سپری کنید. امیدواریم نکاتی که بهتر است قبل از سفر به ویتنام بدانید برای گردشگران این کشور مفید بوده باشند.

۰۵ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران

یونس احمدی

وایی من عاشق ویتنامم. سریالاشون رو دنبال میکنم. حتما ی روزی به این کشور زیبا سفر میکنم