بایدها و نبایدهای سفر به ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
بایدها و نبایدهای سفر به ویتنام

ویتنام یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در آسیاست، اما از بسیاری لحاظ یکی از خاص‌ترین مقاصد نیز به حساب می‌آید. مردم این کشور کمی متفاوت از دیگر نقاط شرق آسیا هستند و آداب و رسوم خاص به خود را دارند. آدابی که باعث می‌شود در زمان سفر با تور ویتنام کشور، مواردی را رعایت کنید. این کارها را ما در دو دسته به عنوان بایدها و نبایدهایی که در سفر به ویتنام باید در نظر بگیرید، برایتان لیست کرده‌ایم.

 

کارهایی که باید در ویتنام انجام دهید

 

  1. لباس پوشیده بپوشید

غیر از سواحل، به طور کلی ویتنامی‌ها دوست ندارند کسی در خیابان با لباس‌های خیلی باز یا کوتاه بگردد. پس بهتر است اگر در شهر و بازار به گردش می‌پردازید یک لباس متعارف بپوشید.

 

 برای سفر به ویتنام به چقدر پول نیاز دارید؟ 

 سفر به ویتنام

 

  1. احترام معابد را حفظ کنید

معابد ویتنام از جاذبه‌های مهم این کشور به حساب می‌آید. در زمان بازدید از این معابد، سعی کنید تا احترام این مکان‌ها را حفظ کنید.  اول این که برای ورود باید لباس‌هایتان پوشیده بوده و دست و پا به صورت کامل پوشیده باشد. سعی کنید به چیزی دست نزنید، بلند صحبت نکنید و اگر کسی مشغول عبادت بود، مزاحمش نشده و به هیچ وجه از او عکس نگیرید.

 

 سفر به ویتنام

 

  1. زیورآلات گران قیمت نبندید

کشورهایی که گردشگران زیادی دارند، با توجه به شلوغی شهرهایشان همیشه چند دزد را نیز در خود پنهان می‌کنند. سعی کنید از آویزان کردن زیورآلات گران قیمت به خود پرهیز کنید تا خیلی پولدار به نظر نیایید و به هدفی برای دزدها بدل نشوید.

 

  1. در جاهای شلوغ و موقع رد شدن از خیابان مراقب کیف خود باشید

این‌هایی که می‌گوییم دلیل بر ناامن بودن ویتنام نیست، بلکه ویتنام از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. اما دزدی‌های کوچک در همه جا اتفاق می‌افتد، پس در شلوغی مراقب کیف پول خود باشید و در موقع عبور از خیابان، مراقب کیف خود باشید تا قاپ زده نشود.

 

  بهترین زمان سفر به هانوی (قسمت اول)

 سفر به ویتنام

 

  1. آدرس جایی که در آن اقامت دارید را داشته باشید

حتما به محظ ورود به هتل، یک کارت از آن دریافت کنید. به این ترتیب برای بازگشت به هتل می‌توانید از کارت برای نشان دادن آدرس استفاده کنید و به این ترتیب به مشکل بلد نبودن زبان نیز بر نخواهید خورد.

 

 معرفی هتل‌های لاکچری در ویتنام 

 سفر به ویتنام

 

  1. چانه بزنید و قیمت تاکسی‌ها را از قبل مشخص کنید

موقع خرید در بازار حتما بر سر قیمت چانه بزنید و هنگام سوار شدن بر تاکسی یا موتور، حتما مقصد خود را اعلام کرده و قیمت را با راننده تعیین کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که راننده مبلغی بیشتر از حد تعیین شده از شما نمی‌گیرد.

 

 سفر به ویتنام

 

  1. آب آشامیدنی با برن معتبر تهیه کنید

یکی از مشکلاتی که در سفر به کشورهای شرق آسیا خواهید داشت، آب آشامیدنی است. به هیچ از بطری‌های دوباره پر شده استفاده نکنید و بطری آب پلمپ و با برند معتبر تهیه نمایید.

 

  1. غذای محلی بخورید

غذاهای محلی ویتنام بسیار خوشمزه و جالب هستند و موارد کاملا گیاهی نیز در آن‌ها پیدا می‌شود. با خوردن غذاهای محلی هم فرهنگ غذایی مردم این کشور را بشناسید هم در هزینه‌های سفر خود صرفه جویی کنید.

 

 زیباترین شهرهای ویتنام را بشناسید 

سفر به ویتنام

 

کارهایی که نباید بکنید

 

  • کار غیر قانونی نکنید

از اماکن نظامی عکاسی نکنید، از غریبه‌ها قرص تهیه نکنید و با کسی دعوا راه نندازید. قوانین ویتنام سخت گیرانه است و در بسیاری موارد ممکن است، رفتار خارج از چهارچوب قانون برایتانگران تمام شود.

  • از جنگ صحبت نکنید

مردم ویتنام از جنگ با عنوان "جنگ آمریکایی" یاد می‌کنند. اگر چه این جنگ تاریخ بزرگی از مردم کشور را شکل می‌‌دهد و همه با یک کنجکاوی خاص پا به این سرزمین می‌گذارند، اما این مسئله در ویتنام بسیار حساس است و بهتر است به هیچ وجه حرفش را پیش نکشید.

 

  هانوی یا هوشی مین ؛ اول باید از کدام دیدن کرد؟ 

 سفر به ویتنام

 

با پا به چیزی اشاره نکنید

اشاره کردن با پا صورت خوشی ندارد و بی احترامی به حساب می‌آید. حتی اگر پشت میزی نشستید که پاهایتان معلوم است، ادب در ویتنام حکم می‌کند که پاهای خود را دراز نکنید.

 

موقع رد شدن از خیابان توقف نکنید

خیابان‌های شهرهای مختلف ویتنام شلوغ و مملو از موتورهای مختلف است. به هیچ وجه موقع رد شدن از خیابان توفق نکنید که کلِ نظم این ترافیک در هم تنیده را بهم خواهید زد.

۰۵ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران