۷ توصیه مهم که پیش از سفر به بالی باید بدانید

جاذبه‌های گردشگری بالی
۷ توصیه مهم که پیش از سفر به بالی باید بدانید

بالی یکی از بی‌نظیرترین جزیره‌های جهان است که در اندونزی واقع شده. جزیره‌ای سبز و رویایی که جان می‌دهد برای داشتن یک سفر عاشقانه. جزیره‌ای که گوشه کنارش پر از مکان‌های دنج است برای ساختن لحظات رمانتیک. جزیره‌ای بکر که هرچه به جای‌جای آن پا بگذارید باز هم پر از جاهای ناشناخته است. جزیره‌ای که رویایی‌ترین اقامتگاه‌ها را دارد و قادر است برای مسافرانش خاطره‌های فراموش ناشدنی بسازد. جزیره‌ای که در کافه‌های روزانه و شبانه‌اش امکان انواع دورهمی‌ها و آشنایی‌ها را برای مسافرانش فراهم می‌آورد. اگر قصد دارید با تور بالی این جزیره را بگردید و می‌خواهید با جزئیات بیشتری مناسبات آن را بشناسید همراه ما باشید تا ۷ توصیه کاربردی خدمتتان عرض کنیم. توصیه‌هایی که برای داشته یک سفر خاطره‌انگیز ضرورت دارد آنها را بدانید و رعایت کنید.


۱- هزینه جابه‌جای در این جزیره گران است


بالی از نظر هزینه‎ی جابه‌جایی یکی از جزیره‌های گران به حساب می‌آید. چرا که وسایل حمل و نقل عمومی بالی چندان توسعه نیافته است. بنابراین اگر بخواهید در این جزیره از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر بروید باید نسبتا پول زیادی بپردازید. این امر مخصوصا زمانی خودش را جلوه‌گر می‌سازد که خرید زیادی در این شهر کرده باشید و بخواهید تا محل اقامتتان تاکسی بگیرید. بنابراین توصیه‌ی ما به شما این است در این جزیره زیاد خرید نکنید و یا خریدهای حجیم و سنگین انجام ندهید تا همواره بتوانید برای جابه‌جایی‌هایتان موتور کرایه کنید.

 

 

سفر به بالی

 


۲- برای جابه‌جا موتور بگیرید


موتورهای این جزیره یکی از بهترین وسیله‌های حمل و نقل به حساب می‌آیند که قیمت ارزانی دارند. موتورهایی که با سرعت کم و لذت‌بخش مسافران‌شان را جابه‌جا می‌کنند. موتورهایی که امنیت مناسبی دارند و سبب می‌شوند صاحب یک تجربه‌ی جدید در بالی شوید. تجربه‌ای که طی آن نسیم خنک به شما وزیده می‌شود و شما بی‌واسطه‌ی شیشه‌ها و محافظ‌ها زیر آسمان این شهر سیاحت می‌کنید.

 

 معرفی برترین بازارها و مراکز خرید بالی 

 

سفر به بالی

 


۳- بالی پر از فستیوال‌های مردمی است 


بالی در بیشتر روزهای سال میزبان فستیوال‌ها و کارناوال‌هاست.در فستیوال‌های اندونزی آیین و مذهب نقش پررنگی دارند و سبب جذب توریست برای این جزیره می‌شوند. فستیوال‌هایی که از بطن زندگی مردمان این جزیره بیرون می‌آید و ردپایی در گذشته و مذهب دارد. فستیوال‌هایی که بسیار مورد احترام مردم این جزیره هستند. در سفرتان با تور بالی به شما توصیه می‌کنیم هرکجا فستیوال دیدید در آن شرکت کنید و خودتان را جزئی از آن بدانید. البته یادتان باشد احترامات ویژه‌ی این فستیوال‌ها را رعایت کنید.

 

 

سفر به بالی

 


۴- حواستان باشد روی نذورات مردم پا نگذارید


مذهب در تار و پود مردمان این جزیره تنیده شده است و جایگاه مهمی در زیست روزمره‌شان دارد. در سفرتان به این جزیره از کوچه پس کوچه‌ها و اماکن مذهبی که رد می‌شوید می‌توانید ظروف برنج زیادی را ببینید که به عنوان نذورات روی زمین است. بنابراین حسابی باید حواستان باشد که این برنج‌ها را لگد مال نکنید. چرا که یک نوع بی‌احترامی تلقی می‌شود.

 

  هیجان را در پارک‌ آبی واتربوم بالی تجربه کنید 

 

سفر به بالی

 


۵- متوجه اهمیت برنج در این جزیره باشید


در این جزیره برنج نماد زندگی و برکت است. برنج در این جزیره جایگاه ویژه‌ای دارد و به جای‌جای آن اگر قدم بگذارید می‌توانید شاهد شالیزارها باشید. برنج به نوعی نماد معنوی این جزیره به حساب می‌آید و به نوعی همان احترامی را که ما برای نان و گندم در فرهنگمان قائل هستیم مردمان این جزیره برای نان قائل می‌شوند. مزارع پلکانی برنج در این جزیره از جاذبه‌های ویژه‌ی گردشگری آن به حساب می‌آیند که هر روزه تورهای زیادی برای بازدید از آنها برگزار می‌شود.

 

 ۱۰ نقطه‌ی فوق‌العاده بالی برای انواع گردش‌ها و پیاده‌روی‌ها

 

سفر به بالی

 


۶- در بالی کرم ضد آفتاب همیشه همراه شما باشد


آفتاب بالی سوزان است و می‎تواند به پوست آسیب بزند. مخصوصا در فصل‌های گرم سال. بنابراین به هر نقطه از این شهر برای بازدید و گشت و گذار که قدم می‌گذارید یادتان باشد کرم ضد آفتاب همراه خود داشته باشید. همچنین کلاه آفتاب‌گیر و عینک دودی نیز باید از جمله وسایلی باشد که در این جزیره از شما جدا نمی‌شوند. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی به شما توصیه می‌کنیم حتما این توصیه را جدی بگیرید.

 

 

سفر به بالی

 


۷- برای جوان ماندن از گوا گاجا آب بنوشید


گوا گاجا جایی است که در آن مجسمه ۶ زن کوزه به دست وجود دارد. مجسمه‌هایی که از کوزه‌هایشان آب جاری است. باوری قدیمی در میان مردمان این جزیره وجود دارد که می‌گوید اگر می‌خواهید همیشه شاداب و جوان بمانید از کوزه‌های این زنان آب بنوشید. این مجسمه‌ها در قرن نوزدهم میلادی در این مکان مقدس ساخته شده‌اند و در گذشته تعداد آنها هفت عدد بوده است اما یکی از آنها بر اثر زلزله افتاده و شکسته است.

۰۸ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران