۸ نکته‌ی ضروری که در سفر به بالی باید آنها را مد نظر قرار دهید

جاذبه‌های گردشگری بالی
۸ نکته‌ی ضروری که در سفر به بالی باید آنها را مد نظر قرار دهید

بالی یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط دنیاست که همه‌ی عاشقان طبیعت‌ را بی‌تاب خودش می‌کند. منطقه‌ای دریایی و رویایی با جنگل‌ها و سرسبزی‌های جادویی. منطقه‌ای بی‌نظیر از همنشینی عناصر طبیعیت بر روی یکدیگر. منطقه‌ای باور نکردنی که دنج‌ترین هتل‌ها و هاستل‌های جهان را دارد و همینطور نقاط بکر برای کمپ‌زدن و شب‌مانی. در سفرتان با تور بالی به این نقطه‌ بی‌نظیر جهان اگر می‌خواهید یک گشت و گذار ناب داشته باشید همراه ما باشید تا ۹ نکته‌ی ضروری در سفر به این جزیره را به شما بازگو کنیم. نکاتی که سختی‌های سفر به این جزیره را به شما راحت می‌کنند.

 


۱- بالی جزیره‌ای شلوغ


از آنجا که این جزیره یکی از پر رفت‌وآمدترین جزایر توریستی جهان است نباید انتظار داشته باشید در سفر به آن کنج‌های خلوت و پرسکوت را زیاد بیابید. مگر آنکه به دل طبیعتش در دامنه‌ی کوه‌ها و سواحل غربی و شمالیش پناه ببرید. بنابراین در سفر به بالی تلاش کنید شما نیز به جمع‌ها و جمعیت‌ها بپیوندید و لذت ببرید.

 

  بایدها و نبایدهایی که در سفر به بالی باید آن‌ها را در نظر داشته باشید 

 

 

بالی

 


۲- از اپلیکیشن‌های مسیریاب کمک بگیرید


این جزیره ترافیک دارد و از آنجا که صاحب آب و هوایی شرجی است ممکن است ترافیکش باعث عصبانیت و کلافگی شما شود. بنابراین پیش از انتخاب یک مقصد برای گشت و گذار و بازدید، مسیر خود را به دقت انتخاب کنید و از اپلیکیشن‌های مسیریاب کمک بگیرید تا اگر رسیدن به مقصدی ترافیک دارد زمانی دیگر برای بازدید از آن مقصد را انتخاب کنید. یا دست کم اگر با ترافیک مواجه خواهید شد از قبل مطلع باشید.

 

 

بالی

 


۳- به رستوران‌های تمیز و شیک بروید


سال‌های پیش به مسافران توصیه می‌شد از خوردن سبزیجات خام و گوشت در بیشتر رستوران‌های این شهر پرهیز کنند اما امروزه این محدودیت برداشته شده است. چرا که به دلیل گسترش صنعت توریسم بیشتر رستوران‌های این شهر موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند. شما همچنان اما توجه داشته باشید به رستوران‌های معتبر و تمیز این شهر بروید تا هم غذاهای تازه و هم غذاهای خوشمزه نوش جان کنید.

 

  بهترین رستوران‌های محلی در بالی برای خوردن غذاهای خوشمزه سنتی

 

 

بالی

 


۴- به آیین‌های سنتی مردم بالی احترام بگذارید


بالی یکی از شهرهای سنتی دنیاست که مردمانش به قیود مذهبی و آیینی توجه بسیار دارند و شما به احتمال خیلی زیاد در گشت و گذارهایتان به گردهمایی‌ آنها ورود خواهید کرد. چرا که دیدن‌شان جذاب است و شما را با ادیان و فرهنگ‌هایشان آشنا می‌کند. در بازدیدتان از این مراسم اما همواره یادتان باشد مطابق با آداب و رومات آنها لباس بپوشید و رفتار کنید. چرا که عدم انجام این آداب از سوی مسافران به نوعی توهین برای آنها تلقی می‌شود.

 

 

بالی

 


۵- در سفرهای تنهایی مراقب اشیا قیمتی‌تان باشید


این شهر امنیت بالایی دارد و در این چند ساله‌ی اخیر نیز به آن افزوده شده است اما در کوله‌گردی و سفرهای تنهایی باید بسیار بیشتر از دیگر مسافران و گونه‌های سفر مراقب اموال خود باشید. چرا که یک لحظه غفلت ممکن است ضرر زیادی را به شما تحمیل کند.

 

 ۱۰ دلیل مهم برای اینکه حتما به بالی سفر کنید 

 

 

بالی

 


۶- مراقب حیوانات وحشی ولگرد باشید


در خیابان‌های این شهر حیوانات ولگرد زیادی می‌بینید که از جمله مهمترین آنها سگ‌ها هستند. در نگاه اول شاید علاقه‌مند باشید با این سگ‌ها عکس بیندازید و یا نوازششان کنید اما توصیه‌ی ما به شما این است تا جاییکه می‌توانید از آنها دوری کنید تا خدایی ناکرده در طول سفر کوتاه‌تان به این جزیره مریض نشوید. هاری یکی از بیماری‌های شایعی است که ممکن است این حیوانات به شما منتقل کنند.

 

 

 بالی

 


۷- از بطری‌های پلاستیک آب معدنی دوری کنید


دما و رطوبت هوا در بالی بالاست و همین امر سبب می‌شود آب بدن‌تان تبخیر شده و زود به زود تشنه شوید. بنابراین در درجه‌ی اول همواره آب تمیز همراه داشته باشید و تا جاییکه می‌توانید از بطری‌های پلاستیکی دوری کرده و از قمقمه استفاده کنید.

 

کوه‌پیمایی‌ هیجان انگیز در طبیعت بی‌نظیر بالی

 

 

 بالی

 


۸- برای ارتباط برقرار کردن اندکی زبان اندونزیایی بدانید


در چند سال اخیر گردشگران زیادی به این جزیره قدم گذاشته‌اند و سبب شده‌اند شهروندان این جزیره به زبان‌های مختلف بیشتر مسلط شوند. اما برای آنکه بتوانید بیشتر با آنها مردمان این جزیره ارتباط برقرار کنید و خاطره‌های ماندگار از این جزیره در ذهن برای خودتان ثبت کنید به شما توصیه می‌کنیم اندکی زبان بیاموزید و به اصطلاحات مختلف در تعاملات روزمره مسلط شوید.

 

 

بالی

۲۱ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران