بازدید از جزایر ناز در جزیره قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
بازدید از جزایر ناز در جزیره قشم

قشم جزیزه‌ی تفریحات آبی ایران، یکی از بهترین نقاط کشور برای سفر در روزهای بهاری، پاییزی و زمستانی سال است. این جزیره که تابستان‌ها گرم است و رطوبت بالایی دارد، ارزان‌تر از همیشه مسافرانش را میزبانی می‌کند و امکاناتی ویژه به آنها ارائه می‌دهد. جزیره‌ای که در آن هم می‌شود سنتی و بومی اقامت کرد و هم لوکس و بین‌المللی. جزیره‌ای که رستوران‌هایش غذاهای جنوبی ایران را در خوشمزه‌ترین حالت طبخ و سرو می‌کنند. در سفرتان با تور قشم اگر می‌خواهید یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی‌اش را بشناسید همراه ما باشید تا جزایر ناز قشم را خدمتتان معرفی کنیم.


جزایر ناز میراثی که قشم به آنها می‌بالد

در ۳۲ کیلومتری جنوب شرقی قشم جزایری واقع شده‌اند که یکی از زیباترین و مهمترین بخش‌های توریستی قشم به شمار می‌آیند. جزایری به نام جزایر ناز که متشکل از دو صخره‌ی کوچک است. جزایری با مساحت ۳ هکتار که کسی در آن سکونت ندارد به جز تعدادی از ماهیگیران. ماهیگیران در این جزایر چندین انبار و سایه‌بان برای استراحت خود فراهم آورده‌اند. صخره‌های این منطقه از قشم که ارتفاعی در حدود ۵ تا ۱۰ متر دارند به هنگام جزر آب برای مدت کوتاهی باریکه راهی از خشکی به سوی ساحل پیدا می‌کنند و به شما امکان می‌دهند به نزدیکی‌شان بروید و به نوعی در داخل بستر آب‌های خلیج فارس قدم بزنید. این دو صخره و اتفاقی که جزر آب برای آنها به وجود می‌آورد سبب شده است هرروزه تعدادی از گردشگران را به سوی خودش بکشاند. در سفرتان به قشم اگر می‌خواهید این جاذبه‌ی گردشگری و تفریحاتی که در آن می‌توانید انجام بدهید را بیشتر بشناسید در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

۴ جزیره زیبای اطراف قشم

جزایز ناز

تفریحاتی که در جزایر ناز قشم می‌توانید انجام بدهید

بازدید از صخره‌ها و جزر آب اصلی‌ترین دلیلی است که توریست‌ها را به این جزایر می‌کشاند اما تفریحات و رویدادهایی که در این منطقه برپا می‌شوند نیز امکان‌هایی هستند که توریست‌ها را برای ساعاتی در این جزایر نگه می‌دارند و خاطره‌های فراموش ناشدنی برایشان می‌سازند. پرطرفدارترین تفریحاتی که در این جزایر می‌توانید انجام بدهید موارد زیر هستند.


۱- شترسواری

در این جزایر شترهایی وجود دارند که اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید از ساربان‌ها بخواهید شما را سوار کنند و چند دقیقه‌ای شتر سواری را تجربه کنید. شترهایی که به اندازه‌ی دو متر شما را از سطح زمین بلند می‌کنند و آهسته و آرام پیش می‌برند تا شما زیبایی‌های این جزایر را نگاه کنید.

 

بازدید از غار نمکی و تنگه‌ی چاهکوه

جزایز ناز

۲- اسب سواری

اسب سواری از دیگر تفریحات این جزایر است که از آن استقبال زیادی می‌شود. تعدادی اسب به همراه صاحبان‌شان در این جزایر هستند که اگر بخواهید می‌توانید برای دقایقی آنها را کرایه کنید و سوارکاری را در این جزایر تجربه نمایید.

جزایز ناز

۳- عکاسی و پیاده‌روی

هنگامیکه آب جزر می‌کند و دو صخره‌ سر از زمین بیرون می‌آورند، شما می‌توانید عکس‌های بسیار جذابی از خودتان درحالیکه در پیش زمینه‌ی این صخره‌ها قرار دارید بیندازید. همچنین اگر عکاس حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای هستید و می‌خواهید از طبیعت جزیره قشم عکس بیندازید این جزایر به شما امکان می‌دهند زیباترین عکس‌هایتان را بیندازید.

 

مناسب‌ترین زمان سفر به قشم از جنبه‌های مختلف

جزایز ناز

۴- آفرود

اگر خودتان صاحب ماشین‌های شاسی بلند هستید باید بدانید در این جزایر می‌توانید یکی از خاطره‌انگیزترین آفرودهای زندگی‌تان را انجام بدهید اما اگر خودتان صاحب این خودروها نیستید نیز می‌توانید در این جزیره خودروهای لوکس اجاره کنید و یک آفرود فراموش ناشدنی در این جزایر داشته باشید. البته از شما خواهش می‌کنیم به هنگام این تجربه خودروتان را به روی سکوی جزیره نبرید. چراکه این کار علاوه بر آنکه به محیط این جزیره آسیب می‌رساند، زیبایی آن را نیز سلب می‌کند.

جزایز ناز

۵- پاراگلایدر

در این جزیره اگر از ارتفاع نترسید و دوست داشته باشید می‌توانید پرواز را هم تجربه کنید. این جزایر یک سایت پروازی دارند و شما با ثبت‌نام در تور چتربازی این جزایر می‌توانید یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات عمرتان را انجام بدهید. در بازدیدتان از این جزایر اگر سرتان را به آسمان بلند کنید می‌توانید پرندگان بی‌شماری را ببنید که همین چتربازان هستند.

 

دیدنی‌ترین نقاط جزیره قشم (قسمت اول)

جزایز ناز

۶- تفریحات آبی

یکی از بهترین نقاط قشم که در آن می‌توانید تفریحات آبی انجام بدهید همین جزایر هستند. در این نقطه از قشم شما می‌توانید جت اسکی سوار شوید و با سرعتی باور نکردنی سطح آب را بشکافید و پیش بروید. می‌توانید قایق سواری کنید و میان آبی دریا و آسمان گم شوید، می‌توانید دلتان را به دریا بزنید و غواصی کنید. تماشای جهان زیر آبها در این جزایر یکی از خاص‌ترین تفریحات است که به شما توصیه می‌کنیم آن را انجام بدهید.

جزایز ناز

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 01 شهریور 1399)

نظرات کاربران