برترین سواحل و پارک‌های ساحلی کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
برترین سواحل و پارک‌های ساحلی کیش

وقتی جزیره‌ای به زیبایی کیش را برای سفر خود انتخاب می‌کنید، حتما انتظار دارید تا در چند ساحل زیبا قدم بزنید یا در آب‌های نیلگون خلیج فارس به شنا بپردازید. خوشبختانه کیش با سواحل بسیار زیبایش کاملا انتظارات شما را برآورده می‌کند و ما امروز قصد داریم تا بهترین‌هایشان را به شما معرفی کنیم.

سواحل کیش به واسطه‌ی پایه مرجانی خاکش، رنگی نقره‌ای دارند و در بیشتر موراد بسیار شبیه به هم هستند. امکانات بسیار خوبی نیز در آن‌ها برای تفریحات آبی فراهم آمده تا بتوانید بیشترین لذت را از تور کیش ببرید.

 

ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا در بلوار دریا که یکی از محبوب‌ترین و البته شلوغ‌ترین جاهای کیش است قرار گرفته و به عنوان بزرگ‌ترین پارک ساحلی کیش شناخته می‌شود. این پارک ساحلی دو بخش یا دو فاز دارد که یکی از مسجد خاتم النبیا تا اسکله‌ی ماهیگیری و دیگری از اسکله تا میدان جاسک را در بر می‌گیرد. وسعت این مکان باعث شده تا بخش‌های مختلف آن ویژگی‌ها و جاذبه‌های مختلفی داشته باشند. اما چیزی که این مکان به آن به شدت معروف است، منظره‌ی غروب آفتاب آن است. البته ساحل میرمهنا با امکاناتی که دارد برای پیک نیک نیز بسیار عالی بوده و می‌توانید در مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده‌روی آن نیز تفریح کنید. فراموش نکنید که با توجه به همجواری پارک ساحلی میرمهنا با اسکله، امکانات زیادی برای تفریحات آبی و همچنین قایق سواری برای گردشگران در این ناحیه تدارک دیده شده است.

 

توصیه‌هایی برای خرید در جزیره کیش

ساحل میرمهنا 

ساحل درختان نارگیل

این ساحل زیبا تمام ویژگی‌های ساحلی عالی متعلق به یک جزیره‌ی گرمسیری را داراست. مخصوصا این که خاک آن برای رشد درختان نارگیل مناسب بوده و از همین رو مملو از درختان زیبای نارگیل است که سایه‌ی مناسبی برای مسافران به وجود می‌آورد. ساحل درختان نارگیل یک مکان بسیار زیباست که منظره‌ی آن جان می‌دهد برای عکس‌های عالی. همچنین از نظر امکانات رفاهی نیز این مکان از سرویس بهداشتی تا آلاچیق و رستوران و ...، همه چیز در خود دارد.

ساحل درختان نارگیل 

ساحل مرجان

زیباترین سواحل دنیا، همیشه سواحل مرجانی به حساب می‌آیند. موجودات جذابی که با بالا بردن اکسیژن آب، هم شفافیت آن را حفظ می‌کنند و هم باعث رشد گونه‌های متنوع آبی در کنار خود می‌شوند و در نهایت محلی رویایی را پدید می‌آورند. ساحل مرجانی یکی از چند ساحل کیش است که مرجان‌ها در آن حضور دارند، اما با توجه به بزرگی، زیبایی منحصر به فرد و وجود انواع صدف‌های رنگارنگ، این مکان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و انواع فعالیت‌های آبی نیز در آن به انجام می‌رسد. مخصوصا غواصی سطحی که برای دیدن آبزیان مختلف انجام می‌پذیرد. البته در پارک ساحلی کنار ساحل، امکان پیاده روی و دوچرخه سواری در مسیر مخصوص را نیز خواهید داشت.

 

معرفی مکان‌های تفریحی در کیش

ساحل مرجان 

ساحل اسکله تفریحی کیش

ساحل اسکله تفریحی کیش همانطور که از اسمش پیداست، به خاطر وجود اسکله‌ی بزرگش معروف است و تقریبا در تمامی ساعات شبانه‌روز، گردشگران زیادی را خواهید دید که در آن‌جا از منظره‌ی زیبایی که می‌بینند، لذت می‌برند. این ساحل به خاطر داشتن انواع تجهیزات برای هر نوع تفریح آبی و بعضا غیر آبی که فکرش را بکنید نیز محبوب است. از بالن سواری و فلای برد گرفته تا جت اسکی، اسکی روی آب کایت سورفینگ و غیره. غواصی در آب‌های اطراف این ساحل نیز به خاطر وجود ماهیان رنگارنگ، لذت بخش خواهد بود. در اطراف ساحل نیز پیست دوچرخه‌سواری وجود داشته و می‌توانید به مرغ‌های دریایی بسیاری که در آن حوالی می‌چرهند نیز غذا بدهید.

ساحل اسکله تفریحی کیش 

ساحل مرد ماهیگیر

این ساحل با تندیس بزرگی از مرد ماهیگیری که در آن نصب شده، شناخته می‌شود. مجسمه‌ای ۱۲ متری که در کنار دو آب نما و پوشش گیاهی متشکل از درخت‌های نخل، لور، کرت و ... ، فضایی بسیار زیبا به این محل بخشیده است. در مجموع این ساحل در کنار زیبایی‌هایش، جایی زیبا و مفرح نیز شناخته می‌شود که جشنواره‌های زیادی در طول سال در آن‌جا برگزار می‌گردد.

 

۶ رستوران کیش برای خوردن بهترین فست‌فودها

ساحل مرد ماهیگیر

ساحل دامون

آخرین ساحلی که در کیش به شما معرفی می‌کنیم، ساحل دامون نام دارد که در شمال جزیره واقع شده است. از عمده دلایل محبوبیت این ساحل به غیر از زیبایی خیره‌کننده‌ی طبیعی و فضای ماسه‌ای بزرگ، وجود هتل‌های بسیاری است که باعث می‌شود این مکان برای مسافرین این هتل‌ها سهل‌الوصول باشد. همچنین این ساحل نیز مثل خیلی دیگر از سواحل کیش، امکانات کاملی برای انواع تفریحات آبی را در خود دارد و همچنین می‌توانید با کرایه قایق‌های مختلف، برای ماهیگیری نیز به آب‌های اطراف بروید.

ساحل دامون

۰۸ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران