معرفی پارک ساحلی سیمرغ کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
معرفی پارک ساحلی سیمرغ کیش

تور کیش یکی از لوکس‌ترین مقاصد ایران و مقصدی ساحلی و آفتابی است که همیشه پذیرای ساحل دوستان داخلی و خارجی می‌شود. در این جزیره فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که سفر شما را به طور کامل در بر خواهد گرفت. با این همه کیش جزیره‌ای رو به رشد بوده که از گوشه و کنار آن چیزهای جدید و تازه ساختی ظهور می‌کند. یکی از جاذبه‌های آن که باید در سفر حتما بازدید کنید پارک ساخلی سیمرغ است. این پارک ساحلی به عرض ۳۰۰ متر یکی از طولانی‌ترین نوارهای ساحلی کیش است که وسعت زیادی را به خود اختصاص داده است.

 

معرفی پارک ساحلی سیمرغ کیش

شما می‌توانید این پارک دوست داشتنی و وسیع را بین حد فاصل جاده جهان و جاده دو چرخه سواری پیدا کنید. پارک سیمرغ کیش دارای آبی ملایم بوده و ماسب فعالیت‌های هیجانی نیست به همین خاطر افرادی که به دنبال تفریحات آبی هستند به این احیه نمی‌روند. به همین دلیل هم هست که سیمرغ دارای جوی آرام‌تر و به دور از هیاهو است. این پارک از مرکز شهر و شلوغی دور بوده و در نزدیکی دلفیناریوم قرار دارد. یکی از جذابیت‌های کم نظیر سیمرغ ساحل مرجانی آن است که باعث می‌شود رنگ متفاوتی داشته باشد و در تاریکی شب بدرخشد. همچنین جریان آب انباشتی از صدف‌های زیبا را به ساحل می‌آورد که متاسفانه به خاطر افزایش بازدید گردشگران این صدف‌ها اخیرا زیر پا خرد شده‌اند. در بسیاری از نقاط دنیا جمع کردن صدف‌ها و سنگ‌های رنگی ساحلی جرم محسوب می‌شود اما متاسفانه در کیش هنوز اقدامی برای چنین تخریباتی در نظر تگرفته شده است.

ویژگی‌ها و امکانات پارک ساحلی سیمرغ کیش

اگرچه در پارک سیمرغ امکانات تفریحات آبی در نظر نگرفته شده اما همچنان به عنوان پارکی تفریحی امکانات جایگزینی ارائه می‌دهد که بازدید از آن را دلپذیرتر می‌کند. در ادامه به معرفی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

 

اطلاعات جالب برای سفر به جزیره کیش

فضای سبز و آلاچیق

نمی‌شود صحبت از پارک به میان بیاید و خبری از فضای سبز و لاچیق نباشد. بخش‌هایی از این پارک ساحلی در پوشش گیاهی و گل کاری قرار گرفته که فضایی با طراوت و زیبا پدید آورده است. به علاوه با تعبیه آلاچیق‌هایی شما می‌توانید به استراحت بپردازید و در آرامش از مناظر زیبی اطراف و نسیم اقیانوسی لذت ببرید.

پارک کودکان

پارک لوله، منطقه‌ای کوچک‌تر در پارک سیمرغ است که به فضای بازی کودکان با وسایل فلزی همچون تاب و سرسره اختصاص یافته است. به این ترتیب خانواده‌های دارای فرزند می‌توانند در محیطی امن و مناسب کودکان از گردشی آرام لذت ببرند.

 

گردش در جزیره‌ی هندورابی کیش

مسیر دوچرخه سواری

یکی از تفریحات آرامشبخشی که در این پار وجود دارد مسیرهای دوچرخه سواری است. شما می‌توانید در محیطی زیبا و آرام با رکاب زدن از مناظر زیبا دیدن کرده و مدت کوتاهی را در طبیعت زیبا و خدادادی با خودتان خلوت کنید و یا اگر با دوستان و خانواده هستید به گردشی گروهی با دوچرخه بروید. یکی از بهترین زمان‌ها برای دوچرخه سواری غروب دم با خنک شدن هوا و شدت گرفتن نسیم ساحلی است.

پیست اسکیت

این زمین ورزشی برای تمام سنین مناسب بوده و یکی از ویژگی‌های استانداردی محسوب می‌شود که در اغلب پارک‌های تازه ساخت کشور می‌توان یافت. معمولا نوجوانان علاقه زیادی به پیست اسکی دارد. به همین دلیل برای خانواده‌های دارای فرزند رفتن به پارک ساحلی سیمرغ انتخابی مناسب محسوب می‌شود.

امکانات دیگر پارک سیمرغ

این پارک با در نظر گرفتن رفاه عمومی مخصوصا برای گروه‌های خانوادگی سعی کرده امکانات کاملی را در دسترس قرار دهد. از جمله امکانات آنجا می‌توان به سرویس بهداشتی تمیز اشاره کرده. همچنین برای زیباسازی هرچه بیشتر فضا آبنماها و فواره‌های زیبا استفاده شده است. بعد از استراحت و گردش به سمت غرفه‌های صنایع دستی بروید که مجموعه جذابی از سوغاتی‌های دست ساز و هنرهای هنرمندان بومی را عرضه کرده و به فروش می‌رسانند. اگر به دنبال سوغاتی‌های اصیل برای عزیزانتان هستید در اینجا می‌توانید چیزهای جالبی برای خرید پیدا کنید. به علاوه برای عاشقان عکاسی و اینستاگرام مجسمه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند در کنارشان عکس‌های زیا و حتی خلاقانه بگیرند و در صفحه شخصی‌شان به اشتراک بگذارند. تنها ایرادی که می‌توان به این مجموعه گرفت این است که در آن هیچ رستوران، بوفه و یا کافه‌ای وجود ندارد تا بتوان خوراکی و غذا تهیه کرد. بنابراین حتما با خودتن خوراکی و نوشیدنی خنک ببرید تا با مشکل روبرو نشوید. مخصوصا خانواده‌های دارای فرزند لازم است خوراکی برای بچه‌ها همراه داشته باشند.

 

معرفی مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش

۲۴ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران