۸ چیزی که ارمنستانی‌ها به آن افتخار می‌کنند

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۸ چیزی که ارمنستانی‌ها به آن افتخار می‌کنند

ارمنستان یکی از کشورهای کهن و دیدنی جهان محسوب می‌شود که اگر اهل فرهنگ، تاریخ و هنر هستید باید از آن دیدن کنید. شهر ایروان این کشور یکی از کهن‌ترین شهرهای مسیحی جهان است که مشارکت در رویدادهای آن روزهای خاطره‌انگیزی را برایتان می‌سازد. توریستی‌ترین شهر این کشور ایروان نام دارد که در تمامی روزها و فصل‌های سال میزبان بی‌شمار گردشگر است. در سفرتان با تور ارمنستان اگر می‌خواهید بیشتر با مردمان و جاهای دیدنی آن آشنا شوید همراه ما باشید تا ۸ چیزی که مردمان این کشور به آن افتخار می‌کنند را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- ارمنی‌ها اولین ملتی هستند که به مسیحیت گرویدند

مطابق با اسناد تاریخی، مردمان این منطقه از جهان تا چهل سال بعد از میلاد مسیح پیروان آیین زرتشت بودند اما رفته‌رفته به آیین مسیحیت روی آوردند و سیصد و یک سال پس از میلاد مسیح، به طور رسمی اولین مردمانی شدند که این دین را به رسمیت شناختند. امروزه مردم ارمنستان به این امر افتخار می‌کنند و توانستند نام خودشان را در تاریخ ادیان سر زبان‌ها بیندازند.

 

با تور زمینی ارمنستان متفاوت سفر کنید

ارمنستان

۲- دریاچه سوان

دریاچه سوان ارمنستان یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی، اقلیمی و اقتصادی کشور ارمنستان است. این دریاچه از ۲۸ رودخانه پر می‌شود و تنها یک انشعاب خروجی دارد. دریاچه‌ای که یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری ایروان به شمار می‌آید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید نود درصد خوراک دریایی ارمنستان از این دریاچه تامین می‌شود. همچنین روزهای تابستانی این دریاچه و ساحل پیرامونش یکی از زیباترین و رویایی‌ترین بخش‌های ارمنستان می‌شود و به همین علت مردمان ارمنستان به میزان زیادی به این دریاچه افتخار می‌کنند.

ارمنستان

۳- کوه آرارات

آرارات یک کوه بسیار معروف در ارمنستان است که همچون سرو در این کشور بلندی دارد و دیده می‌شود. کوهی که ارمنستان را از ترکیه جدا می‌کند و به این کشور هویت می‌دهد. کوهی که نماد این کشور به شمار می‌آید و در کتاب‌های درسی این کشور می‌توانید میزان مهم و ملی بودن آن را برای مردمان ارمنستان درک کنید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید ارمنی‌ها معتقدند کوهی که کشتی حضرت نوح بر فراز آن پس از طوفان‌ها و سیل‌ها آرام گرفته است همین کوه است. بنابراین آرارات جدای از یک کوه ملی، یک کوه مقدس نیز به شمار می‌آید.

 

معرفی سه شهر بزرگ و مهم ارمنستان

کوه آرارات

۴- خانم سیمون موناسبیان

خانم سیمون موناسبیان مدیر دفتر مواد مخدر و جرم در مقر سازمان ملل است و یکی از فعالان مهم اجتماعی در ارمنستان به شمار می‌آید. این خانم در سال ۲۰۱۰ به این جایگاه منصوب شده است و به مشکلات مربوط به قاچاق انسان در سراسر جهان می‌پردازد. مردم ارمنستان به این خانم بسیار افتخار می‌کنند.

کوه آرارات

۵- زبان ارمنی

زبان ارمنی یکی از زبان‌های بی‌نظیر در جهان است. زبانی که از روی زبان یونانی الگوبرداری شده است و ۳۶ حرف دارد. البته بعدها دو حرف دیگر نیز به آن اضافه شده است. این زبان آهنگ جالبی دارد و همین باعث می‌شود نظرها را به خودش جلب کند. ارمنی‌ها به زبان‌شان بسیار افتخار می‌کنند و به همین علت در جای‌جای جهان هم که باشند این زبان را به فرزندان‌شان می‌آموزند و با آنها به زبان خودشان صحبت می‌کنند.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره در ایروان

ارمنستان

۶- نان لواش

نان لواش ارمنی در سال ۲۰۱۴ به ثبت جهانی رسیده است و به عنوان یکی از میراث‌های جهانی شمرده می‌شود. نانی تخت که بی‌شباهت به نان لواش ما ایرانی‌ها نیست. این نان در خوراک روزمره‌ی ارمنی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. بنابراین طبیعی است که به آن افتخار کنند و تلاش داشته باشند آن را به جهانیان بشناسانند.

ارمنستان

۷- فرش

اگرچه هیچ فرشی در جهان به پای فرش ایرانی‌ها نمی‌رسد اما با سفر به ارمنستان می‌توانید با یکی دیگر از فرش‌های جهان آشنا شوید. در این کشور فرش جایگاه ویژه‌ای دارد و از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود. یکی از سوغاتی‌هایی که توریست‌ها از این کشور می‌خرند فرش است و به همین علت فرش در جهانی شدن صنایع دستی ارمنستان جایگاه تحسین‌ برانگیزی دارد.

 

۶ سوغاتی ویژه که در سفر به ایروان می‌توانید تهیه کنید

ارمنستان

۸- انار

انار به مانند کوه آرارات از نمادهای ارمنستان به شمار می‌آید. نمادی که نشانه‌اش را در نسخه‌های تاریخی نیز می‌توانید بیابید. نمادی که اشکال مختلف آن در طراحی‌ها و تزئینات ارمنی بسیار کاربرد دارد. در تخته‌های سنگی، حکاکی انار را بسیار می‌توانید پیدا کنید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این میوه در ارمنستان نماد باروری و ثروت است و یک محافظ در برابر چشم زخم به شمار می‌آید. بنابراین گردنبند انار بر سینه‌ی بسیاری از زنان ارمنی نقش می‌بندد.

ارمنستان

۰۳ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران