۱۰ چیزی که قبل از سفر به ارمنستان باید آن‌ها را بدانید

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
۱۰ چیزی که قبل از سفر به ارمنستان باید آن‌ها را بدانید

وقتی با تور ارمنستان سفر می‌کنید، از جواهری پنهان در آسیا دیدن خواهید کرد که شبیه به هیچ جای دیگری نیست. تاریخ، فرهنگ و مردم این سرزمین متفاوت و فوق‌العاده است و به آرامی در حال تبدیل شدن به کشوری مطرح در امر گردشگری‌ست. محیط آرام و مردم مهربانش در همه حال خوش آمد گوی شما به سرزمینشان هستند و هر گوشه از آن دیدنی‌هایی دارد که شما را شگفت‌زده می‌کند. اما هر کشوری شرایط خود را دارد و بهتر است قبل از سفر به رامنستانِ زیبا، کمی در مورد کلیات این کشور و دانستنی‌هایی که می‌توانند سفر ما به آن‌جا را بهتر کنند بدانیم.


۱- تاریخ ارمنستان


همانطور که در خیابان‌های شهرهای مختلف ارمنستان قدم می‌زنید، از تاریخ این کشور خواهید آموخت. ارمنستان مملو از آثار باستانی و بناهای قدیمی است که بخش زیادی از آن‌ها مربوط به کلیساها و دیگر بناهای مذهبی مخصوص ارامنه می‌باشد. هنر معماری از دیرباز در ارمنستان بسیار جدی گرفته شده و این را می‌توان در ساختمان‌های کوچک و بزرگ آن مشاهده کرد که بعضی‌هایشان قدمتی ۲ هزار اله دارند.

 

 ۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز ارمنستان که شما را مشتاق به سفر به این کشور می‌کند

 

 

 تاریخ ارمنستان

 


۲- مذهب در ارمنستان


ارامنه از این جهت که خود را اولین پیروان واقعی مسیح می‌دانند به خود می‌بالند. یکی دو کلیسای بسیار معروف در این کشور به سال‌های ۴۰ تا ۶۰ میلادی بر می‌گردند و بیش از ۹۵ درصد مردم ارمنستان مسیحی و به شدت مذهبی‌اند. با این حال مشخصه بسیار خوب مردم این کشور، خوش برخوردی با مسافرین از ادیان مختلف است و به گرمی از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

 

 

 مذهب ارمنستان

 


۳- زبان در ارمنستان


زبان رسمی ارمنستان، ارمنی است و آن‌ها الفبای مخصوص به خود را دارند. زبان روسی در جایگاه دوم در میان مردم قرار می‌گیرد و یاد گیری زبان انگلیسی نیز به سرعت در میان مردم رواج پیدا کرده و در شهرها بزرگ به هیچ وجه به مشکل بر نخواهید خورد.

 

معرفی مکان‌هایی که از آنجا می‌توانید زیباترین مناظر ارمنستان را ببینید

 

 

 زبان در ارمنستان

 


۴- مردم


بیش از ۱۰ میلیون ارمنی در کشورهای مختلف دنیا از جمله روسیه، اروپا، ایران، آمریکا، کانادا یا گرجستان زندگی می‌کنند. اما در حال حاضر خود ارمنستان حدود ۳ میلیون جمعت دارد. مردمی مهربان و مهمان‌نواز با برخوردی گرم و دوست داشتنی.

 

 

 ارمنستان

 


۵- رسم و رسومات در ارمنستان


مردم ارمنستان به شدت خانواده دوست هستند و در بینشان مرسوم است که از خانواده غریبه‌ها سوال کنند یا تعداد فرزندانشان را بپرسند، پس در مواجهه با چنین چیزی به هیچ وجه تعجب نکنید. احترام متقابل، بچه دوستی و احترام بسیار زیاد به سالمندان از دیگر نکات مهم در مورد مردم این کشور است و همین باعث شده در میادین و پارک‌ها همیشه صدای بازی بچه‌ها را بشنوید و سالمندان را با لبخندی روی لب ببینید.

 

 

 رسومات در ارمنستان

 


۶- غذای ارمنی


غذاهای محلی ارمنی‌ها شباهت زیادی به غذاهای مدیترانه‌ای دارد، اما تفاوت‌هایی نیز داشته که آن را منحصر به فرد می‌کند. کم‌تر در آن‌ها از ادویه استفاه شده و سعی می‌شود تا با برگ‌های معطر به غذاها عطر و بو دهند. استفاده از حبوبات، خشکبار و میوه در غذاهای ارمنی به شدت رواج دارد.

 

۸ غذای معروف ارمنستان که اشتهای هر مسافری را باز می‌کند

 

 

غذای ارمنی

 


۷- متفاوت در بخش‌های مختلف


بیشتر خاک ارمنستان را کوه‌های مختلف پوشانده‌اند. با این حال دریاچه بزرگ سوان در شرق این کشور تفاوتی آشکار به وجود می‌آورد. آب شفاف و سواحل زیبای کنار این دریاچه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی این کشور در تابستان است. ارمنستان دارای جنگل‌های بسیار، پارک‌های ملی، آبشارها و برکه‌ها متنوع و بسیاری جاذبه‌های طبیعی است و همین سبب شده این کشور تا این اندازه زیبا باشد.

 

 

ارمنستان

 


۸- حمل و نقل در ارمنستان


سیستم حمل و نقل عمومی در ارمنستان ارزان اما استاندارد است. ایروان پایتخت این کشور دارای یک خط مترو است که هر ۵ تا ۱۰ دقیقه قطاری در مسیرش حرکت می‌کند. سیستم اتوبوس‌رانی و مینی‌بوس‌های درون شهری هم به خوبی درحال فعالیت هستند. با این حال نکته جالب در مورد ارمنستان که به شدت با دیگر نقاط دنیا متفاوت است، مبلغ کرایه تاکسی است که تفاوت چندانی با بلیط اتوبوس یا مترو نمی‌کند. به همین خاطر بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند برای رفت و آمد از تاکسی استفاده کنند.

 

۸ فستیوال جذاب و ویژه که هرساله در ارمنستان برگزار می‌شوند

 

 

 حمل ونقل در ارمنستان

 


۹- واحد پولی در ارمنستان


واحد پولی این کشور درام است که در حال حاضر هر ۵۰ هزار درام، ۱۰۰ دلار آمریکا خواهد بود.هزینه‌های این کشور بسیار ارزان است و از این نظر سفر به ارمنستان، خرج زیادی روی دستتان نخواهد گذاشت.

 

 

واحد پولی در ارمنستان

 


۱۰- تعطیلات مهم این کشور


۱ تا ۷ ژنویه: سال نو و کریسمس
۲۸ ژانویه : روز ارتش
۸ مارس: جشن روز جهانی زن
۱ می: جشن روز جهانی کارگر
۹ می: روز پیروزی و صلح
۲۸ می: روز جمهوری
۵ جولای: روز تاسیس
۲۱ سپتامبر: روز استقلال

۰۸ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران

م شریفی

جذابیتش به ایران نمیرسه