چرا باید در سفر به ارمنستان به دیلیجان بروید؟

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
چرا باید در سفر به ارمنستان به دیلیجان بروید؟

خیلی از مردم ارمنستان از دیلیجان به نام سوییس ارمنستان یاد می‌کنند. یه شهر زیبا با اسپاهای بسیار خوب و نمایی دیدنی که در هر فصل زیبایی خاص خود را به رخ گردشگران می‌کشاند. جایی در میان جنگل‌های استان تاووش در شمال شرق ارمنستان. زیبایی‌های این پارک ملی و تعداد گردشگرانی که هر سال به آن‌ها اضافه می‌شود، باعث شده تا به دیلیجان به سرعت رشد کرده و امکاناتی عالی در آن آماده شود تا شما به راحتی بتوانید در سفر با تور ارمنستان، به این بخش فوق‌العاده‌ی کشور بروید.

دلایل زیادی وجود دارند که شما به واسطه آن‌ها ترغیب می‌شوید که به دیلیجان بروید، اما بهتر است این دلایل را در قالب جاذبه‌ها و همچنین فعالیت‌هایی که می‌توانید در آن به انجام برسانید به شما معرفی نماییم.

 

طبیعت زیبای دیلیجان

دوست داران طبیعت در دیلیجان، از دیدن چنین زیبایی‌هایی شگفت زده خواهند شد. پارک ملی دیلیجان به سه بخش تقسیم شده که هر بخش در کنار خود یک صومعه‌ی به خصوص دارد. در این پارک ملی شما با جنگلی زیبا، برکه‌ای فوق‌العاده و رودهایی جاری مواجه هستید که قدم زدن در آن جا در هر فصلی می‌تواند یک تجربه‌ی عالی برایتان باشد. از جمله جاهایی که حتما به آن باید سر بزنید برکه‌ی پارز است، جایی که از مرکز بخش مسکونی شهر، تنها ۳۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد.

 

 ۳ جاذبه دیدنی شهر دلیجان در ارمنستان 

دیلیجان 

 

Haghartsin و دیگر کلیساهای شهر

جدا از مناطق طبیعی زیبای دیلیجان، یکی از مهم‌ترین دلایل برای رفتن به این شهر، دیدن کلیسای قرون وسطایی Haghartsin است که درست در نزدیکی جنگل واقع شده و تاریخ آن به قرن ۱۰ میلادی بر می‌گردد. کلیسایی که از منطقه مسکونی با ماشین تنها ۱۵ دقیقه فاصله دارد و تمام گردشگرانی که به این بخش از ارمنستان می‌آیند، از این مکان زیبا که در کنار جنگلی فوق‌العاده بنا شده، دیدن می‌کنند. این مکان به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و البته دینی بدل شده است و برای مردم کشور اهمیت زیادی دارد.

جالب این که در کنار این کلیسا یک درخت گردوی سوخته مشاهده خواهید کرد که داستان جالبی دارد. در کنار کلیساها در ارمنستان درخت گردو می‌ساختند تا صاعقه را به خود بگیرد و این درخت بعد از چند صد سال که از کاشتش می‌گذشت، صاعقه‌ای به آن خورد و سوخت.

 

 کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر ارمنستان

دیلیجان

 

البته کلیساهای دیگری نیز در نزدیکی دلیجان وجود دارند که دیدن آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. از جمله آن‌ها می‌توان به کلیسای St. Gregory the Illuminator  اشاره کرد که این مکان نیز در قرن ۱۰ میلادی ساخته شده است.

 

غذاهای ارمنی

اگر فکر می‌کنید تنها در ایروان است که غذاهای ارمنی خوشمزه گیرتان می‌آید، کاملا در اشتباه هستید. هر گوشه‌ای از این کشور زیبا غذاهای خوشمزه‌ای دارد که بعضا مختص به همان منطقه است. یکی دو رستوران در دلیجان هستند که غذاهای آن‌ها بسیار عالی هستند. مثل رستوران Tava یا The Feast که هر دو غذاهایی عالی دارند که بخش زیادی از مواد اولیه‌ را در همین محل به دست می‌آورند. نان، پنیر، گوشت و انواع سبزیجات به کار رفت ههمه محلی هستند و طعمی فوق‌العاده دارند.

 

 خوشمزه‌ترین غذاهای حلال ایروان را در این رستوران‌ها میل کنید

دیلیجان ارمنستان

 

همچنین مهمان خانه‌هایی که در این محل هستند و همچنین اقامتگاه‌ها، عموما غذاهای خوشمزه‌ای ارائه می‌کنند که قابل مقایسه با جاهایی که عنوان کردیم هستند.

 

بازدید از محل نگهداری گوزن‌های قرمز

می‌توانید از پارک ملی دیلیجان دیدن کنید و حیوانات زیادی را در طبیعت ببینید، با این حال یکی از بخش‌های لذت بخش ماجراجویی شما در دلیجان، می‌تواند رفتن به مرکز نگهداری گوزن‌های قرمز باشد، مخصوصا اگر از علاقه مندان به این حیوان زیبا باشید. دلیل وجود این مرکز، نگهداری و غذا دهی به گوزن‌های قرمز قفقازی و درمان آن‌هاست تا برای رهاسازی دوباره در پارک ملی آمادگی پیدا کنند. بعضی از این گوزن‌ها از ایران برده شده‌اند و قرار است تعداد بیشتری نیز به این بخش از ارمنستان برده شوند تا تعداد آن‌ها بیشتر شده و دوباره به شکوه سابقشان در منطقه برگردند.

 

 ۲ پارک عالی ایروان برای پیکنیک خانوادگی لذت‌بخش

 دیلیجان

 

مناطق بسیاری که می‌توانید ببینید و با مردمی که می‌توانید آشنا شوید

با تمام این اوصاف، دلایل رفتن به دلیجا بسیار بیش از ۴ موردی است که گفتیم. شما می‌توانید نقاط طبیعی یا تاریخی زیادی را بازدید کنید، با فرهنگ این بخش از مردم کشور آشنا شوید و روز یا روزهای جذابی را در این مکان سرسبز از سر بگذرانید.

۲۸ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران