قوانین جالب کشور ارمنستان قبل از سفر

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
قوانین جالب کشور ارمنستان قبل از سفر

تور ارمنستان همیشه یکی از تورهای محبوب بین مسافران ایرانی بوده است. چرا که زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری آن و همچنین نزدیک بودن آن به کشور ما باعث شده همواره سفر به آن طرفداران زیادی داشته باشد. البته همانند هر کشور خارجی دیگر ارمنستان نیز برخی قوانین خاص خود را داشته و آشنایی با آن‌ها قبل از سفر باعث می‌شود تا کیفیت سفر شما را دو چندان کند. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا شما مسافران و همراهان همیشگی مقتدر سیر را با چند مورد از قوانین جالب کشور ارمنستان که دانستن آن به تمامی گردشگران قبل از سفر توصیه می‌شود آشنا کنیم.

 

حمل داروهای کدئین‌دار ممنوع

یکی از قوانین جالبی که در سفر به ارمنستان باید به آن توجه شود ممنوعیت حمل مسکن‌ها و داروهای کدئین‌دار است. چرا که به همراه داشتن این داروها در این کشور ممنوع بوده و حمل کردن آن حکم مواد مخدر را دارد. پس اگر شما به چنین داروهایی نیاز دارید قبل از سفر حتما نزد پزشک رفته و یک نسخه معتبر از او دریافت کنید. با این کار می‌توانید بدون مشکل خاصی داروهای خود در کنار خود داشته باشید.

به اعصاب خود مسلط باشید

با اینکه دعوا کردن در خیابان به ندرت برای کسی پیش می‌آید، اما یادآوری آن خالی از لطف نخواهد بود. در سفر خود به ارمنستان حتی اگر خیلی عصبانی شدید به اعصاب خود مسلط بوده و از دعواهای خیابانی بپرهیزید. چرا که جرم بسیار بزرگی محسوب شده و طبق قانون این کشور مجازات سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.

 

معرفی ۲ خیابان معروف ایروان برای گردشگران

در سفر زمینی اخذ گواهینامه بین‌المللی را فراموش نکنید

از آنجایی که ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران به شمار میرود بسیاری از گردشگران دوست دارند تا با اتومبیل شخصی و به صورت زمینی به آن سفر کنند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید حتما قبل از سفر نسبت به دریافت گواهینامه بین‌المللی اقدام کنید. چرا که بدون آن اجازه رانندگی در خارج از مرز ایران را نخواهید داشت.

مراقب رفتار خود با بانوان باشید

ارمنستان جز کشورهای متمدن اروپایی بوده و به حقوق بانوان ارزش بسیار زیادی قائل است. پس فراموش نکنید که هر گونه بی‌احترامی به آن‌ها نظیر متلک‌گویی و نادیده گرفتن حقوق آن‌ها می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد.

 

زیباترین نقاط ارمنستان را بشناسید

قوانین عابر پیاده را رعایت کنید

در کشور ارمنستان قوانین سفت و سختی برای عابران پیاده در نظر گرفته شده است. بنابراین هرگز نمی‌توانید از وسط خیابان یا مکانی که به عابر پیاده اختصاص داده نشده عبور و مرور کنید. در صورتی که در حین انجام کارهایی خلاف این مشاهده شوید از طرف پلیس جریمه خواهید شد.

آزاد بودن نوشیدنی الکلی با محدودیت

با اینکه مشروبات الکلی در کشور ارمنستان آزاد است، اما شما اجازه نوشیدن آن را در هر مکان و زمانی ندارید. پس توجه داشته باشید که مکان‌های مخصوصی نظیر بار برای خوردن این دسته از نوشیدنی‌ها اختصاص داده شده و در غیر این صورت باید در نوشیدن آن احتیاط کنید.

 

راهنمای تفریحات شبانه در ایروان

توهین به مذهب و تاریخ کشور ارمنستان ممنوع

ارمنی‌ها تعصب زیادی برای دین و تاریخ کشور خود قائل هستند. به طوری که مجازات بسیار سختی در قانون کشور برای کسانی که قصد توهین دارند در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن سعی کنید در حین ورود به کلیساها و بازدید از آن‌ها قوانین و موازین اخلاقی خاص این مکان را رعایت کنید.

آواز نخوانید!

بله، شاید برای شما تعجب آور باشد اما آواز خواندن در مکان‌های عمومی و خیابان‌های ارمنستان ممنوع است. این کار نوعی آلودگی صوتی محسوب شده و احتمال اذیت شدن سایر افراد وجود دارد. در نتیجه دولت این کار را ممنوع اعلام کرده و در صورت انجام آن مجازات خاصی در انتظار شما خواهد بود. علاقه‌مندان به رقص و آواز می‌توانند به مکان‌های مخصوص رفته و در این مکان‌ها آزادانه به تفریح و شادی بپردازند.

 

بازدید از گالری هنر ملی در سفر به ارمنستان

از پوشیدن لباس‌های نامناسب در کلیساها خودداری کنید

ارمنستان اولین کشوری است که مردم آن به دین مسیحیت روی آوردند. به همین دلیل دین اکثریت آن‌ها مسیحی بوده و ارزش و احترام خاصی به مکان‌ها و سنت‌های مذهبی خود می‌دهند. طبق این ارزش‌ها تمامی زنان و مردانی که وارد کلیسا می‌شوند باید لباسی تمیز و مرتب بر تن کنند. همچنین پوشیدن لباس‌های پوشیده در این مکان‌ها توصیه می‌شود. پس حتما در روزهایی از گردش خود که قرار است به بازدید از کلیساهای شهر بروید در پوشش خود دقت کنید. این قانون هم برای زنان و هم برای مردان صادق است.

۰۵ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران