دانستنی‌های جالب از فرهنگ ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان
دانستنی‌های جالب از فرهنگ ارمنستان

جمهوری ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که آب و هوایی کوهستانی دارد. هر کشوری یک سری قوانین و مقررات خاص خود را دارد. این قوانین هستند که به کشورها هویت می دهد و آن ها را از همه نظر با یکدیگر متفاوت می سازند. تور ارمنستان یکی از سفرهایی است که می‌تواند به دلیل آداب و فرهنگ‌هایی که مردمانش دارند برای مسافران بسیار جذاب باشد. به همین دلیل یکسری از دانستنی‌های جالب ارمنستان که شما را برای سفر به این کشور مشتاق‌تر خواهد کرد را در این نوشته جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

لیست دانستنی‌های جالب ارمنستان

قبل از هر سفری بهتر است با یک سری دانستنی‌های جالب آن کشور آشنا شوید. این موارد می‌توانند چشم شما را نسبت به مسائل باز کنند. همین امر باعث می‌شود تا کشوری که به آن سفر می‌کنید را بهتر بشناسید و لذت بیشتری از لحظات خود ببرید. اکنون که تور ارمنستان را برای سفر انتخاب کرده‌اید پس به بررسی دانستنی‌های جالب ارمنستان می‌پردازیم.

  • اولین کشور مسیحی جهان ارمنستان می‌باشد. به همین دلیل است که کلیساهای ارمنستان بسیار معروف هستند و مورد توجه اکثر گردشگران قرار گرفته‌اند.
  • دانش‌آموزان در مدارس درس شطرنج می‌خوانند. یکی از دروس اجباری در مدارس ارمنستان شطرنج است. حکومت این کشور به این ورزش ذهنی اهمیت زیادی می‌دهد.
  • میوه زردآلو به نماد این کشور تبدیل شده است. پرچم کشور ارمنستان زرد است. این زردی نمادی از زردآلو هست. همچنین در بین خوراکی‌های محلی این مردم زردآلو جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

 راهنمای خلاصه‌ برای اولین سفر به ارمنستان 

ارمنستان

 

  • پایتخت این کشور لقب شهر صورتی را به خود گرفته است. ایروان پایتخت صورتی ارمنستان است. در این شهر نمای اکثر خانه‌ها از سنگ صورتی رنگی که حاصل آتشفشان است ساخته شده است. به همین دلیل لقب شهر صورتی را به خود گرفته است.
  • طولانی‌ترین تله‌کابین جهان در کشور ارمنستان ساخته شده است. این تلکابین موفق شده است تا نام خود را در کتاب گینس ثبت کند. گردشگران می‌توانند بلیط این تله‌کابین را تهیه کرده و لحظات فراموش نشدنی را برای خود ثبت کنند.
  • کشور ارمنستان در قاره آسیا واقع شده است. با این حال حکومت و مردمان خود کشورشان را یک کشور اروپایی می‌نامند. بسیاری از آداب و فرهنگ ارمنستان برگرفته از کشورهای اروپایی است.

 

ارمنستان

 

  • زبان رسمی مردم این کشور ارمنی است. ولی از آنجایی که بخشی از این کشور در طول تاریخ تحت سلطه شوروی بوده است زبان روسی دومین زبان رایج در ارمنستان است.
  • ارمنستان کشوری ارزان است. هزینه‌های سفر به ارمنستان زیاد نخواهد شد. می‌توانید با خیال راحت تور ارمنستان را انتخاب کنید و تجربه مسافرت به یک کشور خارجی را داشته باشید.
  • بزرگترین دریاچه قفقاز در ارمنستان قرار دارد. دریاچه سوان بزرگترین دریاچه قفقاز است. این مکان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی قفقاز است.
  • ارمنستان کشوری تک قومیتی است. اکثر مردم این کشور ارمنی هستند. تنها ۳٪ از مردمانش غیر ارمنی می‌باشند که بسیار ناچیز است.

  معرفی مرکز خرید ریو در ایروان

ارمنستان

 

  • اولین کلیسای تاریخ در ارمنستان قرار دارد. از آنجایی که این کشور اولین کشور مسیحی در دنیا است پس طبیعی است که اولین کلیسای جهان نیز در آن واقع شده باشد.
  • به غیر از زردآلو، کوه آرارات یکی دیگر از نمادهای ارمنستان است. در گذشته زلزله‌ای این کشور را لرزانده است. ولی با اینکه کوه آرارات از لحاظ جغرافیایی در ارمنستان قرار نگرفته است باعث شده است تا بافت شهری آسیبی نبیند. به همین دلیل این کوه در بین ارمنی‌ها معروف شد و امروزه به یکی از نمادهای آن تبدیل شده است.
  • در ارمنستان تبعیض دیده نمی‌شود. از لحاظ قانونی و فرهنگی هیچ تبعیضی بین مردم در ارمنستان قائل نمی‌شوند. گردشگران می‌توانند در طول سفر خود این فرهنگ را از روی رفتار مردم نسبت به آنها به آسانی تشخیص دهند.
  • مردم ارمنستان نسبت به قوانین کلیسا حساس هستند. از آنجایی که تمامی مردم ارمنستان اصالتا و نسل اندر نسل مسیحی هستند نسبت به قوانین کلیسا سختگیر و حساس هستند. مثلا توصیه می‌کنیم هرگز با سر و وضع نامرتب و کفش‌ها کثیف به کلیسا نروید.

 

 بازدید از کلیسای زوارتنوتس یکی بناهای به جا مانده از تاریخ کهن ارمنستان

ارمنستان

 

  • ارمنستان کشور امنی محسوب می‌شود. میزان جرم و جنایت در این کشور به نسبت کمتر است. ولی باز هم توصیه می‌کنیم تا در تور ارمنستان خود مراقب سارقان و افراد نااهل باشید. چرا که حادثه در هر کشوری می‌تواند دامن‌گیر گردشگران باشد.
  • با خیال راحت آب شیر را بنوشید. بر خلاف بسیاری از کشورها در ارمنستان می‌توانید آب شیر را بنوشید. این آب از دل چشمه‌ها لوله‌کشی شده‌اند.
۰۱ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران