راهنمای سفر به کشور سوئیس

جاذبه‌های گردشگری سوئیس
راهنمای سفر به کشور سوئیس

سوئیس همانند جواهری در بین کشورهای اروپایی، یکی از زیباترین و در عین حال گران‌ترین مقاصد گردشگری است. افراد بسیاری در دنیا، این کشور را به امنیت، صلح و مناظر بی‌نظیرش می‌شناسند. علاوه بر این، دانشجویان، استادان و متخصصین صنایع گوناگون نیز برای نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و کنفرانس‌ها به سوئیس سفری کوتاه می‌کنند تا دانش و تولیدات خود را به جهانیان معرفی کنند. کسانی که با تور اروپا به این کشور کوچک و معروف می‌روند، لازم است برخی از نکات مهم را بدانند تا سفری آسوده‌تر برای ثبت خاطراتی بهتر داشته باشند.

 

اطلاعات اولیه درباره کشور سوئیس

سوئیس از نظر جغرافیایی در قاره اروپا قرار دارد و از سمت شمال با آلمان و از غرب با فرانسه، از شرق با اتریش و از سمت جنوب با ایتالیا هم مرز است. واحد پول آن فرانک سوئیس می‌باشد و حدود ۲ ساعت و نیم با تهران اختلاف دارد. در خیابان‌ها و اتوبان‌های این کشور ، مشابه ایران از سمت راست رانندگی می‌کنند. همچنین برق شهری در این کشور ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز می‌باشد. شهرهای مهم سوئیس برای گردشگران، زوریخ، بازل، ژنو و لوزان است که موزه‌ها و اماکن دیدنی بسیار دارند.

 

سفر به سوئیس برای طرفداران طبیعت ‌گردی

کشور سوئیس

آب‌و هوای سوئیس

آب و هوا بنا به مناطق سوئیس و فصول در این کشور متفاوت است. در بخش کوهستانی در بیشتر فصول سال هوایی سردتر و در بخش‌های جنوبی، آب و‌ هوایی معتدل‌تر دارد. در فصل تابستان هوا گرم و مرطوب است و باران‌های متناوب می‌بارد و در زمستان در مناطق کوهستانی با بارش برف می‌توانید برای تفریح و اسکی به آنجا بروید. ماه‌های می تا اوایل ماه اکتبر تقریبا بارش کمتری را خواهید دید و ماه‌های آوریل و نوامبر از پربارش‌ترین ماه‌های سال هستند. بهترین زمان سفر که در واقع شلوغ‌ترین وقت گردشگری سوئیس نیز به شمار می‌آید، ماه‌های جولای و آگوست است که آب و هوای معتدلی دارد. اما اگر از علاقه‌مندان ورزش‌های زمستانی هستید، می‌توانید سفر خود را برای ماه‌های سردتر زمستانی، از دسامبر تا مارس برنامه‌ریزی کنید. در ماه‌های آوریل، مه، سپتامبر و اکتبر نیز جمعیت گردشگران به نسبت ماه‌های جولای و آگوست کمتر است و آب و‌ هوای ملایم و قابل قبولی هم دارد. اگر بخواهید اتاق‌های بهتر با هزینه کمتری رزرو کنید، می‌توانید در این ماه‌ها سفر کنید.

کشور سوئیس

دیدنی‌های سوئیس

جاذبه‌های گردشگری سوئیس آنقدر زیاد است که برای هر نوع سلیقه از گردشگران اطراف دنیا، رضایت‌بخش خواهد بود. این کشور دیدنی، پر از مناظر با شکوه و کارت‌پستالی، اماکن تاریخی، رستوران‌های متفاوت و خاص، معماری منحصر به فرد است. در صورتی که شما یک طبیعت‌گرد هستید، از کوه‌های زیبای آلپ و دریاچه‌ و اقامت در یکی از خانه‌های پایه کوه و تماشای مناظر سرسبز یا برفی کوهستانی پیش رو لذت خواهید برد. کوهنوردی، قایق‌سواری و پیاده‌روی در مراتع تجربه‌ای متفاوت در فصل تابستان و اسکی، اسنوبرد و انجام دیگر ورزش‌های زمستانی در فصل زمستان امکان‌پذیر خواهد بود.

 

۷ سوغاتی جذاب در سفر به سوئیس

کشور سوئیس

گردشگران بسیاری نیز علاقه‌مند اقامت در داخل شهر هستند. برای این دسته از افراد، موزه‌ی ملی سوئیس و تالار شهر در زوریخ دیدنی خواهد بود. ژنو، یکی دیگر از شهرهای مهم سوئیس ، جاذبه‌هایی همچون کلیساها و بناهای تاریخی، کاخ‌ها و موزه‌های مختلف را شامل می‌شود. برای دیدن معماری قدیمی نیز شهرهای لوزان و بازل مناسب است. لوسرن نیز به عنوان یک شهر قرون وسطایی قدیمی در سوئیس است که به طبیعتش برای کوهنوردی حرفه‌ای و دیدن دریاچه زیبایش معروف است. همچنین کنسرت‌ها و فستیوال‌های مختلفی نیز در این شهر برگزار می‌شود که می‌توانید تاریخ سفر خود را برای دیدن هر کدام از آنها تنظیم کنید.

کشور سوئیس

دسترسی به سوئیس

برای رسیدن به سوئیس می‌توانید به صورت زمینی و یا هوایی سفر کنید. اگر ویزای شنگن داشته باشید، از هر کدام از کشورهای همسایه از جمله آلمان، فرانسه، اتریش یا ایتالیا که بخواهید، می‌توانید به طور زمینی توسط قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی از مرز این کشور وارد شده و در هر کدام از شهرها و مناطقش که میل دارید گردش کنید.

 

شرکت در معروف‌ترین فستیوال‌های سوئیس

کشور سوئیس

اگر میخواهید به صورت هوایی و مستقیم به سوئیس بروید، می‌توانید از هر کدام از فرودگاه‌های برن، فرودگاه بین‌المللی ژنو، فرودگاه سنت گالن‌آلترنهاین و یا فرودگاه زوریخ وارد این کشور شوید. البته که لازم است ویزای سوئیس را قبل از ورود به این کشور در گذرنامه خود داشته باشید.

۲۶ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران