گشتی خاطره‌انگیز در مناطق مختلف سوئیس

جاذبه‌های گردشگری سوئیس
گشتی خاطره‌انگیز در مناطق مختلف سوئیس

یکی از زیباترین و گران‌ترین کشورهای حوزه شینگن که می‌توانید با تور اروپا به آنجا بروید، سوئیس کشور بی‌طرف و نماد صلح است. کشوری که به مناظر بکر دامنه کوه‌های آلپ مشهور است و بسیاری در زمستان برای اسکی به آنجا سفر می‌کنند. سوئیس از نظر درجات بالای علمی دانشگاهی، کمپانی‌ها و بانک‌ها مشهور است و افراد با عناوین و اهداف مختلف به داخل مرزهای آن قدم می‌گذارند. چند کار تفریحی و گردشگری را در اینجا خدمتتان معرفی می‌کنیم تا سفری خاطره‌انگیز برای خود و خانواده‌تان داشته باشید.

در سوئیس تنوع فعالیت‌ها بسیار زیاد است، به طوری که در تصور گردشگران نمی‌گنجد. البته کاملا بستگی به این دارد که در چه فصلی سفر می‌کنید و به چه چیزهایی علاقه دارید. ماجراجویی بیشتر می‌پسندید یا به دنبال آرامش هستید. در ابتدا به گشت ‌و گذار در شهرهای مهم سوئیس بپردازید.

 

بازدید از برن، ژنو و زوریخ

برن به عنوان پایتخت سوئیس آنقدر زیباست که نمی‌توانید در سفرتان از آن بگذرید. در این شهر تاریخی، حتما از موزه انیشتین دیدن کنید. کافیست قدم به مرکز شهر برن بگذارید تا برج‌های زیبای ساعت قرون وسطایی را ببینید، بر روی خیابان‌های سنگفرش راه بروید و از کلیساها و خانه‌های بسیار قدیمی ماسه‌سنگی بازدید کنید.
سومین شهر بزرگ سوئیس، ژنو است که به تصویری از مناظر زیبای دریاچه شهر Lake Geneva مشهور است. علاوه بر آن بزرگترین فواره جهان، محل استقرار سازمان ملل نیز در این شهر واقع شده است و شما با گشت و گذار در مرکز شهر قدیمی و بازدید از موزه‌ها و گالری Geneva’s Art می‌توانید اوقات خوبی را برای خود بسازید. مجموعه‌ای از رستوران‌های بین‌المللی نیز در این شهر وجود دارند که انواع غذاها را برای هر سلیقه‌ای ارائه می‌دهند.
زوریخ در کوهستان‌ و نزدیکی دریاچه نیلگام واقع شده است. با رفتن به این شهر زیبا، از مناظر لذت برده و آرامشی فراموش‌نشدنی را تجربه می‌کنید. علاوه بر آن در داخل شهر می‌توانید قدم زده و از موزه‌های بازدید کنید.

 

شرکت در معروف‌ترین فستیوال‌های سوئیس

ماجراجویی و ورزش

گردش شهری یکی از معمول‌ترین کارهایی است که افراد در سفرهایشان انجام می‌دهند. اما پس از آن، اگر اهل ماجراجویی هستید، بهتر است از اینترلاکن شروع کنید. در اینترلاکن می‌توانید تفریحاتی همچون کوهنوردی، سقوط آزاد از کوه‌های یخی، اسکی روی آب و اسکی‌ روی برف انجام دهید.
یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و پرطرفدار سوئیس، قله ماترهورن است. کوهی پر ابهت و زاویه‌دار از رشته‌کوه‌های آلپ که در دامنه آن روستای Zermatt واقع شده است. شما در این روستا می‌توانید درشکه‌سواری کنید، خانه‌ها و کلبه‌های زیبایش را تماشا کنید، در رستوران‌های نابش غذا میل کنید و در هتل‌های عالی اقامت کنید. مهم‌تر از همه اینها، در فصل سرد، در کوه‌های ماترهورن اسکی کنید و از منظره برفی لذت ببرید. در تابستان نیز می‌توانید تفریحاتی مانند: شنا، تنیس و دوچرخه‌سواری را تجربه کنید. این قله ۴۴۷۸ متری در مرز ایتالیا واقع شده و افسانه زیبایی برای علاقه‌مندان کوهنورد است و به طور کلی سفر به سوئیس برای طرفداران طبیعت ‌گردی یکی از بهترین گزینه‌ها است.

محبوب‌ترین منطقه در سوئیس برای گردشگرانی که از پیاده‌روی در طبیعت و گردش لذت می‌برند منطقه‌ Jungfraujoch است؛ شما می‌توانید با خرید بلیط قطار به این منطقه برسید. طولانی‌ترین یخچال طبیعی اروپا که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، Great Aletsch نام دارد که از منطقه Jungfraujoch شروع می‌شود. به هنگام پیاده‌روی و بازدید از این منطقه چشمان شما محسور مناظر پیش رویتان خواهد شد. شما می‌توانید از تله‌کابینی به نام واگن‌های گوندولا استفاده کنید. دره‌ Lauterbrunnen و دهکده‌ یخچالی Grindelwald از جاذبه‌های این منطقه کوهستانی هستند.

تجربه آرامش در سوئیس

در سفر به سوئیس، یکی از مقاصد محبوب گردشگران، لوسرن است. یک شهر قدیمی و فرهنگی با پل‌ها و گردشگاه‌های ساحلی که هیچ ماشینی در آن رفت و آمد نمی‌کند. در این شهر ساختمان‌های نقاشی شده و فواره‌های زیبا خواهید دید. همچنین دریاچه‌ای در میان کوهستان‌ها در نزدیکی لوسرن وجود دارد، که می‌توانید ساعت‌ها در کنار آن نشسته و از هوایی مطبوع و منظره‌ای کارت پستالی لذت ببرید. سالانه کنسرت‌های مختلف موسیقی و فستیوال‌های بین‌المللی در آنجا برگزار می‌شود، شما می‌توانید تاریخ سفر خود را طوری تنظیم کنید که در هر کدام از آنها حضور داشته باشید. یکی دیگر از جاذبه‌های نمادین و مشهور لوسرن Chapel Bridge است که دیدن آن را فراموش نکنید. علاوه بر آن دریاچه‌ ژنو نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپا‌، در مرز سوئیس و فرانسه قرار گرفته است، که محل مناسبی برای گردش در فصل تابستان است.

 

۷ سوغاتی جذاب در سفر به سوئیس

 

۰۲ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران