۷ سوغاتی جذاب در سفر به سوئیس

جاذبه‌های گردشگری سوئیس
۷ سوغاتی جذاب در سفر به سوئیس

سوئیس یکی از زیباترین و گران‌ترین کشورهای جهان است که می‌توانید سفری لاکچری به آن داشته باشید. کشوری سبز با مردمانی دقیق. کشوری لوکس که بهترین هتل‌های جهان را در خود دارد. کشوری امن که بزرگترین رویدادهای سیاسی را میزبانی می‌کند. در سفرتان با تور اروپا به این کشور اگر به دنبال خریدن سوغاتی‌های معروف و درجه یک هستید همراه ما باشید تا ۷ سوغاتی معروف این کشور در جهان را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- شکلات

شکلات‌های سوئیسی بهترین شکلات‌ها در جهان هستند و شهرت فراوانی دارند. شکلات‌هایی که ترکیبات بدیعی دارند و همین امر باعث شده است بهترین دستور ساخت‌های شکلات در اختیار سوئیسی‌ها باشد، در انواع مختلف با ترکیبات متنوع. شکلات‌هایی که در صنایع بسته‌بندی نیز نوین هستند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید سوئیسی‌ها اولین کسانی بودند که شیر را به شکلات‌هایشان اضافه کردند. در سفرتان به این کشور یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید خریداری کنید شکلات است. شکلاتی‌هایی که جزو کالاهای لوکس و البته کمی گران به شمار می‌آیند. این سوغات از اصلی‌ترین خریدهای مسافران این کشور است.

 

۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا


۲- پنیر

از دیگر سوغاتی‌های مشهور سوئیس که مانند شکلات جزو خوراکی‌ها به شمار می‌آید پنیر است. پنیرهای سوئیسی حرف ندارند، در همه‌ جای دنیا آوازه‌شان پیچیده است و آنقدر لذیذ هستند که فقط کافیست یک بار مزه‌ی آنها زیر زبان‌تان حس کنید. همین یک بار کافی است تا آخر عمر این مزه را زیر زبان داشته باشید و یادش کنید. در سفرتان به این کشور می‌توانید انواع مختلفی از پنیر را خریداری کنید و به عنوان سوغات برای خود و یا نزدیکان‌تان بیاورید. البته حمل پنیر به آسانی حمل شکلات نیست. بنابراین اگر پروازهای طولانی دارید و احتمال می‌رود که پنیرتان خراب شود به شما توصیه می‌کنیم پنیر نخرید و یا پنیرهای خشک شده خریداری کنید.

 


۳- ساعت

در هرجای دنیا باشید اگر بخواهید ساعت بخرید می‌دانید بهترین ساعت‌های دنیا ساعت‌های سوئیسی هستند. سوئیسی‌ها از اولین کسانی بودند که ساعت‌ را در انواع مختلف و با ظرافت خاص تولید کردند و یکی از شهرهای مهم ساعت‌ سازی در دنیا شهر زوریخ است که در سوئیس واقع شده. در سفرتان به سوئیس اگر می‌خواهید یک سوغات بسیار لوکس و قیمتی خریداری کنید به شما توصیه می‌کنیم ساعت بخرید. ساعت‌های این کشور در طرح‌های مختلف از فلزهای مختلف هستند و قیمت‌های متنوع و متفاوتی دارند. بنابراین متناسب با بودجه‌تان و میزانی که می‌خواهید برای خرید سوغاتی هزینه کنید می‌توانید ساعت‌های شیک بخرید. ساعت‌هایی مردانه، زنانه و حتی بچه‌گانه. ساعت‌هایی دقیق از مارک‌های مختلف که شهرت جهانی و گارانتی‌های طولانی مدت بین‌المللی دارند.

 

سفری زمستانه به سوئیس در اروپا


۴- ساعت دیواری کوکو

ساعت‌های کوکو، ساعت‌هایی دیواری هستند که سر هر موقعی که آنها را کوک کنید یک پرنده‌ی آواز خوان از آنها بیرون می‌آید و می‌خواند. این ساعت‌ها بدنه‌های پلاستیکی و یا چوبی دارند و سازندگان اصلی آنها سوئیسی‌ها هستند. در سفرتان به سوئیس اگر می‌خواهید برای کودکان یک سوغاتی عالی و خاطره‌انگیز خریداری کنید می‌توانید روی این ساعت‌ها حساب ویژه باز کنید. ساعت‌هایی که مدل‌های چوبی آنها از پلاستیکی بسیار گران‌تر هستند و رویشان کنده‌کاری‌های جذابی انجام شده است. این ساعت‌های دیواری به عنوان کادو برای بزرگسالان نیز مناسب هستند.

 


۵- اسباب بازی

اسباب بازی‌های سوئیسی مانند ساعت‌ها و شکلات‌هایشان بسیار مشهور هستند. اسباب بازی‌هایی که نه تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب هستند. اسباب بازی‌هایی غالبا غیر الکترونیکی که از چوب ساخته شده‌اند و غالبا به عنوان وسایل نمادین و مجسمه به شمار می‌آیند. در فروشگاه‌های مختلف این کشور می‌توانید عروسک‌های زیادی بیابید که از چوب ساخته‌ شده‌اند و کنده کاری‌های ویژه‌ای روی آنها صورت گرفته است. در سفرتان به این کشور به شما پیشنهاد می‌کنیم برای عزیزان و نزدیکان‌تان و همینطور خودتان، از اندازه‌های کوچک این اسباب بازی‌ها خریداری کنید. چرا که حمل و نقل ساده‌ای دارند و هر بار که آنها را می‌بینید یاد تک‌تک خاطرات‌تان در سفر به سوئیس می‌افتید.

 

انواع وسایل نقلیه برای سفری راحت در اروپا


۶- چاقو

چاقوی سوئیس به اندازه‌ی شکلات و ساعت آن معروف است و اساسا کشور سوئیس یکی از خاستگاه‌های ساخت چاقو به شمار می‎‌آید. در این کشور شما می‌توانید فروشگاه‌های زیادی را بیابید که انواع مختلف چاقو را به فروش می‌رسانند. چاقوهایی در انواع و اندازه‌های مختلف برای کاربری‌های متفاوت. یکی از بهترین چاقوهای این کشور که می‌توانید به عنوان سوغات خریداری کنید چاقوهای مسافرتی هستند که در کنار چنگال و قاشق و چیزهای دیگر می‌باشند.

 


۷- زنگوله

زنگوله یکی از سوغاتی‌های بامزه است که می‌توانید در سفر به سوئیس خریداری کنید. زنگوله‌هایی کوچک که برای مثال می‌توانند به عنوان جاکلیدی باشند و شما را با صدا یاد سفر به سوئیس بیندازند.

 

برترین جاذبه‌های دیدنی بلگراد؛ شهر همیشه بیدار اروپای شرقی

۲۸ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران