سفر یک روزه جذاب از دبی به العین

جاذبه‌های گردشگری دبی
سفر یک روزه جذاب از دبی به العین

اگر بخواهید از همه‌ی جاذبه‌های گردشگری در تور دبی دیدن کنید، باید چندین و چند بار به این شهر سفر نمایید. دبی مملو از جاذبه‌های گردشگری‌ست که نمونه‌ی آن را در دیگر جاهای دنیا کم‌تر مشاهده می‌کنید. با این حال، در طول سفر، یک روز خارج شده از شهر و دیدن از دیگر شهرهای امارات نیز ایده‌ی بدی نیست. مخصوصا اگر قصد دیدن العین را داشته باشید که از جذاب‌ترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. در مقاله‌ای که امروز برای شما تهیه کرده‌ایم، ابتدا شما را برای یک گردش یک روزه‌ی جذاب از دبی به العین راهنمایی خواهیم کرد و سپس از جاذبه‌های گردشگری آن شهر برایتان می‌گوییم.

 

کوتاه از شهر العین در امارات

العین با منظره‌ی کوه جبل حفیت در پشت خود، ظاهری دراماتیک‌تر از دبی دارد. شهری مدرن که به راحتی می‌توانید، مسیر خود را در آن پیدا کرده و در خیابان‌های نسبتا خلوتش، خیلی راحت به جاهایی که مد نظر دارید برسید. العین البته قدمتی طولانی دارد و کاوشگران، دوره‌های اولیه سکونت در این منطقه را حداقل به ۳هزار سال قبل از میلاد مسیح نسبت می‌دهند. یکی از جذاب‌ترین شهرهای امارات برای بازدید که به محیط خانوادگی و جاذبه‌های گردشگری متنوعش معروف است.

این شهر کمی بیش‌تر از ۱۵ هزار کیلومتر مربع وسعت داشته و ۲۹۲ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. جمعیت آن کم‌تر از ۸۰۰ هزار نفر است و محیط شهری العین نیز ۵۱ کیلومتر مربع به حساب می‌آید. این شهر پارک‌ آبی، پارک بازی و مراکز خرید متنوعی دارد اما همه‌ی این‌ها را در دبی نیز پیدا خواهید کرد. پس ما در ادامه بعضی از جاذبه‌های دیگر العین خواهیم پرداخت.

 

جاذبه‌هایی که در اولین سفر به دبی باید ببینید

چطور از دبی به العین بروید

فاصله‌‌ی دبی تا العین، چیزی حدود ۱۰۰ کیلومتر است که از طریق بزرگراه به هم متصل هستند. ارزان‌ترین راه برای رفتن به این شهر، استفاده از اتوبوس‌هایی است که همه روزه از بور دبی و ایستگاه ایستگاه غبیبه به سمت العین حرکت می‌کنند. این اتوبوس‌ها هر دو ساعت یک بار حرکت می‌کنند و هزینه‌ی آن‌ها نیز حدود ۳۰ درهم خواهد بود. البته با استفاده از اتوبوس، حدود دو ساعت در راه خواهید بود در صورتی که اگر سوار تاکسی شوید که هزینه‌ی خیلی بالاتری روی دستتان می‌گذارد، یک ساعت و ربع یا کمی بیش‌تر به آن‌جا می‌رسید. با تاکسی چیزی حدود ۶ برابر اتوبوس باید هزینه کنید.

تورهای گردشگری از دبی به العین ۸ یا ۱۰ ساعت هستند و هزینه‌ی آن‌ها همراه با نهار، نوشیدنی و راهنمای انگلیسی زبان، چیزی نزدیک به ۱۰۰ دلار خواهد بود که این رقم برای افراد زیر ۱۲ سال ارزان‌تر و زیر ۳ سال رایگان است.

از جاذبه‌های گردشگری العین دیدن کنید

واحه العین

یکی از زیباترین جاهایی که در کل امارات می‌توانید ببینید، واحه العین است که اولین میراث جهانی یونسکو در کل کشور به حساب آمده و بیش از ۱۲۰۰ هکتار وسعت دارد. زمین‌های بزرگی که بیش‌تر از ۱۴۷ هزار درخت خرما از ۱۰۰ گونه‌ی مختلف در آن کشت شده و در نوع خود بی‌نظیر است. اکو سنتر واحه العین‌ یک ورودی بزرگ دارد که شما می‌توانید برای بازدید از این مکان، از آن‌جا وارد شده و در همان بدو ورود در نمایشگاهی، به مرور ویژگی‌های آن‌جا بپردازید. چیزهای زیادی برای دیدن در این مکان وجود دارد و شما می‌توانید به این منظور، دوچرخه کرایه کرده و از باغات و مراکز تاریخی دیدن نمایید.

 

۶ تفریح معمول در سفر به دبی

باغ وحش العین

این مجموعه کار خود را از سال ۱۹۶۹ آغاز کرده و در حال حاضر بزرگ‌ترین باغ وحش کشور امارات محسوب می‌شود. در این محل پستاندارانی همچون بز کوهی عربی و غزال عربی را در کنار غزال آفریقایی، زرافه و گاو کوهی آفریقایی مشاهده خواهید کرد. در بخش گربه سانان، گونه‌های متنوعی همچون شیر، پلنگ، ببر، یوز پلنگ و... در آن‌جا نگهداری می‌شود. مساحت این باغ وحش به ۲۱۷ هکتار می‌رسد و خیلی از این حیوانات در آن‌جا به صورت آزادانه می‌گردند، به همین دلیل برای بازدید از آن‌جا، شما را سوار جیپ‌های مخصوص می‌کنند. جالب است بدانید که 30 درصد از حیواناتی که در باغ وحش العین نگهداری می‌شورند، در خطر انقراض هستند. همچنین در این محل، کلی فعالیت خانوادگی است که می‌توانید انجام دهید. از محلی که کودکان می‌توانند با حیوانات مختلف بازی کنند تا باغ کودکان، محل غذا دادن به زرافه‌ها و خیلی چیزهای دیگر که ساعاتی شاد را برای شما می‌سازند.

قلعه الجهیلی

این قلعه که البته در طی سال‌های اخیر به صورت کامل بازسازی شده است، در مرکز شهر واقع شده و تاریخ ساخت آن به ۱۸۹۱ میلادی بر می‌گردد. یک قلعه دفاعی که در زمان خود از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حالا درون خودش، نمایشگاهی دارد که به عکس‌هایی از کاوشگر صحرایی، نویسنده و ماجراجوی انگلیسی، ویلفرد تسینگر به نمایش گذاشته شده است. البته عکس‌های منتشر شده بیشتر به ماجراجویی‌های این کاوشکر به بخش‌های خالی از سکنه قطر در سال‌های ۱۹۴۰ بر می‌گردد. شما در بازدید از این محل، می‌توانید به بالای برج‌ها رفته و از آن‌جا به العین نگاه کنید. همان طور که گفتیم، قلعه آسیب‌ها جدی در سال‌های پیشین پیدا کرده بود و بنایی که در حال حاضر می‌بینید، کاملا بازسازی شده است.

 

وسایل مورد نیاز گردشگران برای سفر به دبی

پارک ماجراجویی وادی

برای این که در این پارک خوش بگذرانید، حتما باید به صورت شخصی به العین رفته باشید تا زمان کافی برای بودن در این مکان را پیدا کنید. استخر مخصوص موج سواری پارک وادی، بزرگ‌ترین موج‌های مصنوعی دنیا را دارد که ارتفاع آن‌ها به ۳.۳ متر می‌رسد. اگر به این ورزش علاقه دارید، می‌توانید در کلاس‌های چند ساعته برای مبتدیان این محل نیز شرکت کنید. پارک ماجراجویی وادی، ساعاتی بی‌نظیر را در محیطی کاملا امن برای شما می‌سازد. از قایق سواری در آب‌های خروشان تا موج سواری، کایاک سواری، زیپلاین، ویک بوردینگ و خیلی فعالیت‌های دیگر است که می‌توانید در این محل انجام دهید.

موزه ملی العین

موزه ملی العین در قلعه سلطان بن زائد میزبانی می‌شود و جایگاهی برای نمایش میراث، فرهنگ و تاریخ امارات است. شاید موزه‌های تاریخ ملی در امارات به اندازه‌های کشورهای بزرگ منطقه و جهان جذاب نباشند اما بخش‌هایی همچون قسمت قوم نگاهری آن واقعا جالب بوده و آثار متعددی مخصوصا در زمینه‌ی زیورآلات در آن‌جا به نمایش در آمده است. در بخش باستان شناسی، کشفیاتی از دوران برنز و آهن و همچنین مجموعه‌ای بزرگ از سکه‌ها وجود دارد که دیدنشان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قصر موزه العین

این مکان، اقامتگاه قدیمی شیخ زائد و خانواده‌اش محسوب می‌شده است. داخل این بنا به شکلی بازسازی شده که تمامی المان‌های اولیه را به همان شکل نمایش دهد. متاسفانه راهنمای انگلیسی زبان در این محل وجود نداشته و اطلاعات موجود در اتاق‌ها نیز به انگلیسی ترجمه نشده‌اند، با این حال بازدید از این موزه، یک نگاه کلی به زندگی اشرافی حکمران امارات خواهد داد و البته نمایی از معماری سنتی این کشور را نیز برایتان به تصویر می‌کشد.

قصر الموایجی

برای بیش از ۱۰۰ سال این قصر نقشی مهم در تاریخ کشور امارات ایفا می‌کرده است. امروزه اما این محل، یکی از جاهای تاریخی مهمی در العین به حساب می‌آید که در بازدید از آن، تصویری کاملا مشخص از معماری سنتی و تاریخی این کشور را مشاهده کرده و می‌توانید، عکس‌هایی استثنایی در آن محل بگیرید. جایی مشرف به واحه العین که برای سال‌های خالی از سکونت بود و بخش‌هایی از آن به صورت کامل نابود شده بود اما در چند سال اخیر مورد بازسازی قرار گرفت و حالا به یکی از جاذبه‌های مهم شهر بدل شده است.

 

فستیوال خرید دبی در سال ۲۰۲۲

تماشای مسابقه شترها

شاید برای خیلی‌ها این مسابقات جذابیتی نداشته باشد اما قرن‌هاست که مسابقات مختلف که در آن شترها به رقابت می‌پردازند در امارات برپا می‌شود و طرفداران زیادی دارد. پیست مسابقه ۱۰ کیلومتر العین از جمله بهترین پیست‌ها در امارات به حساب می‌آید که البته کمی از مرکز شهر دور است. برای بازدید از مسابقات، تنها روزهای جمعه و بین ماه‌های اکتبر و آوریل باید در سفر به دبی، مسیر العین را در پیش بگیرید.

چشمه‌ی آب گرم در پارک مبزره

درست در کوهپایه کوه جبل حفیف، پارک زیبای مبزره واقع شده است که به پارک جبل حفیف نیز معروف است. این پارک سرسبز با صخره‌های خشک در بر گرفته شده وتصویر جالبی را در العین به وجود می‌آورد. اما مهم‌ترین ویژگی‌ که پارک مبزره دارد، وجود استخرهایی است که از آب چشمه‌های آب گرم پر می‌شوند و دارای سولفور بوده و خیلی‌ها به خاطر مصارف درمانی به آن‌جا می‌روند. پارک در مجموع کوچک است و بچه‌ها می‌توانند در محیط سرسبز آن بازی کنند و شما نیز می‌توانید در آب چشمه‌ها آن، کمی آرامش کسب کنید. یکی دیگر از جاهایی که در نزدیکی العین دارای چنین استخرهایی است، چشمه آب گرم عین المضب در دامنه کوه حجر بوده که از جاذبه‌های محبوب فجیره به حساب می‌آید و فاصله‌‌ی چندانی تا مرکز شهر العین ندارد.

باغ‌های عمومی العین

نام مستعار العین، "باغ شهر" است که این نام را از تعداد بالای باغ‌های بزرگ آن دریافت کرده. در جایی کویری مثل العین، وجود چنین باغ‌های پر گل و متعددی واقعا عجیب است و با نگهداری پر زحمت و خرج پول‌های زیاد، چنین باغ‌هایی شکل گرفته‌اند. پیشنهاد ما این است که اگر به العین رفتید، از این باغ‌های زیبا دیدن کرده، در سایه درختانشان بنشینید و از وجود این زیبایی منحصر به فرد در کویر لذت ببرید. مهم‌ترینِ این مکان‌ها در العین نیز، "باغ عمومی مرکزی" آن بوده که درست در مرکز شهر واقع شده است و بسیار بزرگ بوده و امکانات تفریحی و رفاهی نیز در آن‌جا وجود دارد.

 

معرفی بهترین رستوران‌های عربی دبی

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران