برنامه گردشگری با تور سه روزه دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
برنامه گردشگری با تور سه روزه دبی

شهر زیبای دبی که این روزها عنوان لوکس‌ترین مقصد گردشگری خاورمیانه را نیز از آن خود کرده گزینه‌ای عالی برای کسانی است که دوست دارند سفری مجلل و لوکس را تجربه کنند. این شهر روز به روز در حال پیشرفت بوده و با تفریحات لاکچری که دارد در دسته سفرهای گران قیمت خارجی قرار می‌گیرد. از همین رو اغلب توریست‌ها برای بازدید تور سه روزه دبی همراه می‌شوند؛ چرا که اقامت با تعداد روزهای بیشتر به منزله هزینه‌های بسیار بالا در این سفر خواهد بود. از طرفی دیگر از آنجایی که سه روز مدت زمان کمی برای بازدید از تک تک جاذبه‌های گردشگری دبی و لذت بردن از تفریحات آن است داشتن یک برنامه ریزی دقیق خالی از لطف نخواهد بود. از همین رو ما در این نوشته همراه شما عزیزان هستیم تا برنامه‌ سه روزه بسیار جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

برنامه گردشگری با تور سه روزه دبی – روز اول

روز اول سفر با تور دبی پر انرژی‌ترین روز برای گشت و گذار توریست‌ها به شمار می‌آید. به این معنا که مسافران در اولین روز از سفر خود بوده و به همین دلیل انرژی کافی برای روبرو شدن با تفریحات متنوع و بازدید از جاذبه‌های توریستی مختلف را دارند. از همین رو توصیه می‌کنیم اولین روز از سفر خود را با تفریحات بیشتری بگذرانید. برنامه پیشنهادی ما برای این روز شامل موارد زیر است:

 

بازدید از نهر دبی

اولین چیزی که توریست‌ها در تور سه روزه دبی دوست دارند تجربه کنند، بازدید از بلندترین ساختمان جهان یعنی برج خلیفه است. اما توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری چند دقیقه وقت بگذارید تا با حس و حال دبی قدیم و اینکه قبل از تبدیل شدن به یک ابرشهر جهانی چه شکلی بود آشنا شوید. پس بهترین برنامه‌ریزی رفتن سمت نهر دبی است. نهر دبی نقش مهمی در تبدیل دبی از یک روستای محلی به یک شهر مدرن درخشان داشت. سواحل نهر دبی محل زندگی اولین مهاجران، بازرگانان و ماهیگیران اماراتی بود که امروزه، بخش عمده‌ای از یک سکونتگاه سنتی عربی هنوز در سواحل آن حفظ شده است. سفر خود به دبی را با قدم زدن در امتداد نهر دبی و قایق سواری برای تماشای جذابیت دنیای قدیم دبی در پس زمینه درخشان آسمان خراش‌های بلند آغاز کنید.

عکس: cuddlynest.com

 

قلعه الفهیدی و موزه دبی

پس از اینکه در اولین روز از تور سه روزه دبی کشف کردید این شهر تا چه اندازه از مبدأ بیابانی خود توسعه یافته شما را به بازدید از محله تاریخی الفهیدی دعوت می‌کنیم. محله تاریخی الفهیدی دبی بخشی از گذشته خود را حفظ کرده است. به طوری که کوچه‌ها و خانه‌های آن کاملاً در تضاد با سبک زندگی مدرن دبی هستند و در بازدید از آن تصور خواهید کرد که ‌گویی به دنیایی کاملاً متفاوت قدم گذاشته‌اید. پیشنهاد می‌کنیم در این گشت و گذار برای دیدن خانه‌هایی با برج‌های بادگیر که در آن دوره‌ای که تهویه‌ی مطبوع وجود نداشت، به عنوان یک سیستم خنک‌کننده کار می‌کردند، حرکت کنید. از چند گالری هنری جذاب در همین حوالی دیدن کرده و یک قهوه یا میان وعده عربی در چایخانه عرب که یکی از محبوب‌ترین کافه‌های حیاط سنتی شهر به شمار می‌آید، میل کنید.

موزه دبی، واقع در محله تاریخی الفهیدی، سبک زندگی ساکنان اولیه دبی را به نمایش می‌گذارد و مکانی ایده‌آل برای بازدیدکنندگانی است که می‌خواهند درباره زندگی ساکنان اولیه دبی بیشتر بدانند. موزه دبی که در قدیمی‌ترین سازه دبی یعنی قلعه الفهیدی قرار دارد، با تاسیسات و نمایشگاه‌هایش در مورد اینکه زندگی دبی قبل از تبدیل شدن به یک کلان شهر مدرن چقدر ساده بوده، ذهن شما را باز خواهد کرد.

 

بازار مدینه جمیرا دبی

عکس: en.wikipedia.org

 

بازارهای دبی

ایستگاه بعدی که می‌توانید بازدید از آن را در برنامه گردشگری اولین روز از تور سه روزه دبی بگنجانید، بازارها هستند. در دو طرف نهر دبی، بازارهای عربی با مغازه‌های قدیمی را خواهید دید که در کنار کوچه قرار دارند. یکی از خیره‌کننده‌ترین این موارد بازار طلا دبی است که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید ارزش دیدن دارد. همچنین شما می‌توانید در بازار عطر، بازار پارچه و بازار ادویه به گشت و گذار پرداخته و سوغاتی‌های محلی دبی را خریداری کنید. در نهایت نیز توصیه می‌کنیم سری به یکی از رستوران‌های همین حوالی زده و با سفارش غذاهای سنتی اماراتی، هندی، آسیایی و مدیترانه‌ای با چشم‌اندازی از ساحل نهر دبی استراحت کرده و وعده ناهار خود را نوش جان کنید.

عکس: reuters.com

 

برج خلیفه و فواره‌های موزیکال دبی

بعد از اینکه با بافت سنتی و قدیمی شهر در روز اول از تور سه روزه دبی آشنا شده و ناهاری خوشمزه نوش جان کردید، می‌توانید مسیر هتل را در پیش گرفته و کمی استراحت کنید. بعد از حدود یک الی دو ساعت استراحت در حوالی غروب توصیه می‌کنیم به سمت معروف‌ترین جاذبه گردشگری دبی یعنی برج خلیفه واقع در مرکز شهر بروید. این مکان یکی از اصلی‌ترین نقاط دبی برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی و تماشای ابهت بلندترین سازه ساخت دست بشر است. در صورت تمایل نیز می‌توانید وارد این برج باشکوه شده و از تراس مرتفع آن واقع در طبقه ۱۲۴ به تماشای چشم‌اندازی خیره‌کننده از دبی بنشینید. در این مکان با یک تیر دو نشان زده و امکان تماشای فواره دبی را نیز خواهید داشت. همچنین رستوران‌های متنوع بسیاری نیز در این محدوده وجود دارند که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای خوردن وعده شام خود انتخاب کنید.

 

هزینه تفریحات دبی چقدر است؟

عکس: timeoutdubai.com

 

برنامه گردشگری با تور سه روزه دبی – روز دوم

توصیه می‌کنیم روز دوم از تور سه روزه دبی را با هیجان و شادی آغاز کنید. پارک‌های موضوعی زیادی در دبی وجود دارند که انتخاب آن‌ها می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرگرم‌ شدن در این روز محسوب شود. پارک آبی Aquaventure  و IMG Worlds of Adventure دو تا از ماجراجویانه‌ترین پارک‌های موضوعی دبی هستند که واقعا ارزش بازدید دارند. پس اگر با خوشگذرانی در تم پارک‌های دبی در روز دوم موافق هستید معرفی‌های زیر را از دست ندهید:

 

پارک موضوعی IMG Worlds of Adventure

IMG Worlds of Adventure با اندازه‌ای معادل بیش از ۲۸ زمین فوتبال در مجموع، بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده در جهان است. به طوری که عاشقان ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز را شیفته خود خواهد کرد؛ چرا که هر آنچه از یک پارک موضوعی انتظار دارید را با بالاترین حد و اندازه به شما ارائه می‌دهد. به خصوص اگر در فصا تابستان به دبی سفر می‌کنید و علاقه‌مند  به وقت‌گذرانی در فضای سرپوشیده و خنک هستید، این مکان بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

عکس: grayline.com

 

پارک آبی آکواونچر

Aquaventure Water Park به عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی جهان معرفی می‌شود که می‌توانید در دومین روز از تور سه روزه دبی از آن بازدید کنید. این مکان بیش از ۱۰۰ وسیله تفریحی را در اختیار ماجراجویان قرار می‌دهد. ناگفته نماند که این پارک آبی در کنار آتلانتیس پالم در پالم جمیرا قرار دارد که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی است.

عکس: getyourguide.com

 

موزه آینده دبی

بعد از ساعت‌ها ماجراجویی و تفریح در بهترین پارک‌های تفریحی دبی و حتی دنیا در روز دوم از تور سه روزه دبی توصیه می‌کنیم قبل از بازگشت به هتل یک توقف کوتاه در موزه آینده نیز داشته باشید. این سازه بیضی شکل که به افق درخشان شهر دبی اضافه شده و یک شگفتی معماری در نوع خود به شمار می‌آید با عظمت خود نفس شما را بند می‌آورد. برخلاف موزه‌های سنتی که بقایای گذشته را به نمایش می‌گذارند موزه آینده دبی، آینده را به تصویر می‌کشد.

 

بهترین فروشگاه های اینترنتی دبی

عکس: en.wikipedia.org

 

برنامه گردشگری با تور سه روزه دبی – روز سوم

بعد از دو روز ماجرا جویی و تفریح در سفر به دبی نویت به روز سوم می‌رسد. توصیه ما به گردشگرانی که دوست دارند با یک برنامه‌ریزی عالی دبی را ترک کنند، اختصاص دادن سافاری در صحرا و خرید به برنامه‌های روز سوم خود است. پس برنامه‌هایی که در این روز می‌توانید داشته باشید شامل موارد زیر خواهند بود:

 

سافاری در صحرای دبی

صحرای دبی چیزی بیش از تپه‌های شنی است که قبلا در کویر دیده‌اید. به این معنا که در طول تور سافاری صحرای دبی فرصت لذت بردن از فعالیت‌های هیجان‌انگیز بیابانی متنوعی را مانند سر خوردن از تپه‌‌های شنی،  چهارچرخ سواری، شتر سواری و ... را خواهید داشت. پس اگر دوست دارید ببینید که صحرا و کویر تا چه اندازه می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد حتما همراه شدن با تور سافاری در صحرای دبی را در لیست برنامه روز سوم خود قرار دهید.

عکس: castlesplaza.com

 

گشت و گذار در مراکز خرید دبی

پس از اتمام ماجراجویی در صحرا، راه خود را برای خرید نهایی به شهر بازگردانید. در پایان تور دبی بازدید از مراکز خرید معتبر دبی مانند مال امارات، مرکاتو مال، وافی مال، سوک مدینات و دبی مال را فراموش نکنید. در این مراکز می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید پیدا و خریداری کنید. یکی از پربارترین مقاصد خرید دبی مال است که دارای ۱۲۰۰ مغازه متنوع بوده و هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. در نهایت نیز می‌توانید در یکی از رستوران‌های این مراکز خرید وعده غذایی خود را نوش جان کرده و برای استراحت و آماده شدن برای بازگشت به ایران مسیر هتل را در پیش بگیرید.

 

هتل آتلانتیس د پالم دبی

عکس: arabiahorizons.com

۱۶ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران