۱۱ ورزش متفاوت و جذاب در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
۱۱ ورزش متفاوت و جذاب در دبی

تور دبی شهر تفریحات مختلف است. مقصد گردشگری جذابی که با جاذبه‌های تفریحی مختلف خود، روزها و هفته‌ها می‌تواند شما را سرگم نگه دارد. فعالیت‌های خاص و عجیبی برای شما تدارک دیده و حتی در گرم‌ترین روزهای این شهر آفتابی، می‌توانید در پارک برفی آن به اسکی بپردازید! در چنین شهری حتما امکان انجام ورزش‌های متفاوت وجود خواهد داشت و ما هم قصد داریم در نوشته‌ی امروزمان، به این ورزش‌ها بپردازیم. بعضی‌ها آن‌قدر متفاوت نیستند اما بعضی‌هایشان، فعالیت‌هایی مفرح و جذابند که در کم‌تر جایی از دنیا امکان انجامشان را خواهید داشت!

 

AquaFun

نمی‌توان اسم ورزش را روی فعالیت‌هایی که در AquaFun تجربه می‌کنید گذاشت اما مسلما بودن در این مکان، یک روز شاد و البته متفاوت را برایتان رقم خواهد زد. AquaFun نام یک پارک آبی است که با مجموعه‌های تفریحی آبی دیگر دبی کاملا متفاوت بوده و تمام بازی‌های آن روی تشک‌های بادی ساخته شده است و در نهایت مسیرهایی را به وجود آورده که شرکت کنندگان در آن به مسابقه پرداخته یا بازی می‌کنند.  اگر مسابقاتی مثل وایپ‌آوت را دیده باشید، احتمالا بدانید با چطور پارکی مواجه هستید، اما این را در نظر بگیرید که اگر بخواهید تمام مسیر و بازی‌های آن‌جا را تجربه کنید، کار خیلی راحتی در پیش نخواهید داشت. AquaFun برای سنین نوجوان به بالا ساخته شده و با توجه به این که جلیقه نجات به تنتان پوشانده خواهد شد، نیازی به بلد بودن شنا نخواهید داشت.

 

معرفی شگفت‌انگیزترین آکواریوم‌های دبی

آدرس: JBR beach  |  بلیط ورودی: ۱۵۵ درهم (تخفیف برای بلیط‌های گروهی)

 

پرتاب تبر در حتا

در دوره‌ای که سریال‌هایی مثل "بازی‌های تاج تخت" یا "وایکینگ" به شهرت جهانی رسیده‌اند، خیلی‌ها به دنبال ورزش‌هایی همچون تیراندازی با کمان رفته‌اند، اما شاید شما هم بخواهید مثل "رگنار لاثبروک" پرتاب تبر را در محیطی امن تجربه کنید و مبارزاتی به سبک قرون وسطا را امتحان نمایید. این کار بیابان حتا و در مجموعه تفریحی Hatta Wadi Hub ممکن خواهد بود. البته فعالیت‌های متنوعی در این مجموعه برای شما تهیه دیده شده که سرسره آبی و با سکوی شیرجه، پینت بال، اسلاید با تیوب، تیراندازی با کمان، زوربینگ، فوتبال زوربینگ، صخره نوردی و ... نیز برایتان مهیا شده است.

آدرس: Dubai-Hatta Road  |  هزینه: 50 درهم

 

صخره نوردی

اصلا به این فکر نکنید که حتما باید صخره نورد حرفه‌ای باشید تا به سراغ این تفریح بروید. در اکثر مراکز بزرگ و پارک‌هایی که دیوارهای صخره‌نوردی وجود دارد، مسیرهایی برای آن‌ها که آماتور هستند و به صورت تفریحی قصد انجام این کار را دارند، گنجانده شده است. چند جای مختلف در تور دبی هستند که برای صخره‌نوردی، می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید اما بهترینشان Rock Republic است که دیواره‌ی آن بیش از ۴۰۰ متر مربع وسعت داشته، بیش از ۱۵۰ مسیر مختلف برایشان طراحی شده، مربیان مجربی دارد که به خوبی شما را راهنمایی می‌کنند و در مجموع گزینه‌ای عالی برای هر کس در هر سطحی خواهد بود. از نظر امنیت، Rock Republic در بهترین شرایط ممکن قرار دارد اما با توجه به فضای کم این مجموعه بهتر است که ساعت ۸ صبح به آن‌جا بروید تا راحت‌تر بتوانید صخره‌نوردی را امتحان کنید و با درهای بسته و گنجایش کامل آن‌جا مواجه نشوید.

 

سفر با تور دبی در تابستان ۲۰۲۲

آدرس: Dubai Investment Park  |  هزینه: از ۲۰ درهم

 

ترامپولین در Bounce

یکی از ورزش‌های مفرح و بسیار پرطرفدار، ترامپولین است و خب دبی یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ترامپولین جهان را در خود دارد. Bounce مجموعه‌ای بسیار بزرگ است که هم در دبی و هم در ابوظبی شعبه داشته و بازی‌های بسیار زیادی بر مبنای ترامپولین در پارک خود تعبیه کرده. از خوبی‌های Bounce این است که هر کس با هر سنی از بودن در آن‌جا لذت خواهد برد و اگر اهل ورزش باشید، می‌توانید در کلاس‌های تناسب اندام با ترامپولین شرکت کنید. این مکان، یک مجموعه خانوادگی بوده و حتما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی، همراه فرزندانتان به آن‌جا بروید و لحظاتی شاد را برای خود رقم بزنید.

آدرس: Building #32 4th St - Al Quoz - Al Quoz 1  | بلیط ورودی: 85 درهم

 

ای‌کارت

 ای‌کارت در واقع چیزی شبیه به ماشین‌های کارتینگ است که به جای بنزین از برق استفاده می‌کند و شارژ می‌شود. این ماشین‌های کوچک از شتاب بسیار بیشتری از کارتینگ‌های معمولی برخوردار بوده و ظاهر شیک‌تری هم دارند. برای تجربه ای‌کارت در دبی، بهتر است به مرکز خرید زبیل در این شهر رفته و در پیست اختصاصی این مجموعه به سواری مشغول شوید. نکته جذاب در مورد ای‌کارت این مکان، رکورد زنی در هر دور است و زمان شما نسبت به دیگر کسانی که تا به حال در پیست رانده‌اند ثبت شده و اگر بتوانید رکورد زنی کنید، جوایزی نیز به شما داده خواهد شد.

آدرس:  Financial Center Rd - Za'abeel   |  هزینه: از ۹۵ درهم

 

کایت سورفینگ

مدتی می‌شود که این ورزش آبی به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده و در سواحل دبی نیز، جاهای مختلفی هستند که امکانات آن تعبیه شده و می‌توانید این ورزش را هم تجربه کنید. با توجه به گرمای بسیار زیاد هوا در فصل تابستان، پیشنهاد ما برای انجام کایت سورفینگ در دبی، اواخر پاییز تا اوایل بهار است تا بهترین لذت ممکن را ببرید. همچنین نگران این که تا به حال کایت سورفینگ را انجام نداده‌اید، نباشید، با راهنمایی‌های اولیه که مربیان در ساحل به شما می‌دهند، حرکات اولیه را می‌توانید بزنید. با این حال کایت سورفینگ بین پیشنهادات ما از همه سخت‌تر بوده و برای آن‌هایی پیشنهاد می‌شود که به ورزش‌های مختلف آشنایی داشته و همچنین از آمادگی بدنی خوبی برخوردار هستند، چون هدایت کایت انرژی زیادی از شما خواهد گرفت.

 

دانستنی‌های هتل برج العرب دبی

آدرس kitesurfinguae: 8 b st Jumeirah |  هزینه با یک ساعت کلاس خصوصی: ۲۵۰ درهم

 

سندبوردینگ

یکی دیگر از ورزش‌های خاصی که در دبی امکان انجام آن را دارید، سند بوردینگ است که برای انجامش، باید به سافاری صحرای دبی بروید. این فعالیت از آن دسته ورزش‌هایی است که نیاز به هیچ پیش زمینه‌ای برای امتحان کردنش نخواهید داشت و تقریبا تمامی سافاری‌های صحرا، امکانات لازم برای انجام آن را در اختیارتان می‌گذارند. با این حال بهتر است از قبل با سافاری هماهنگ کرده و هزینه‌ی اضافی برای آن را پرداخت کنید. در این ورزش، شما با تخته‌های مخصوص از بالای تپه‌های شنی به پایین سر می‌خورید. برای انجام سندبوردینگ نیز، پیشنهاد می‌کنیم در فصل‌های سرد سال مثل زمستان اقدام کنید تا گرمای طاقت فرسای تابستان‌های دبی، شما را آزار ندهد.

Topgolf

Topgolf یک مجموعه ورزشی-تفریحی در دبی است که شب‌ها به شدت شلوغ شده و بین مردم محلی و گردشگران خیلی معروف شده است. در این مکان شما از استیشن‌های مختلفی که مد نظر دارید، می‌توانید به سمت حفره‌های مختلف به توپ ضربه بزنید. امکانات این مجموعه جزو بهترین‌ها در دنیاست و همه چیز به شکلی باورنکردنی، مدرن و آینده‌نگرانه طراحی شده است. در کنار این استیشن‌ها، میزهایی برای پذیرایی و حتی یک زمین مینی گلف با ۹ حفره نیز در نظر گرفته شده تا بتوانید لذت بیشتری از بودن در Topgolf ببرید.

 

بهترین مکان‌های سرپوشیده تفریحی در دبی

آدرس: Golf Club  |  هزینه: از ۷۵ درهم

 

زوربینگ

قبلا در مورد مجموعه تفریحی حتا وادی هاب برایتان گفتیم، اما یکی دیگر از ورزش‌های خاصی که در آن‌جا می‌توانید تجربه کنید، زوربینگ است که در واقع توپ‌های بادی بزرگی بوده که شما درونش قرار می‌گیرید! این فعالیت تفریحی را به دو صورت می‌توانید انجام دهید. یکی مسیر شیب داری است که از بالای آن رها شده و تا پایین با این توپ قل خواهید خورد و دیگری، فوتبال با زوربینگ است که در آن با هم تیمی‌هایتان به مسابقه با تیم مقابل می‌پردازید. زوربینگ البته برای آن‌هایی که زود سرگیجه می‌گیرند، اصلا مناسب نیست اما اگر بتوانید شرایط عجیب و غریب آن را تحمل کنید و همراه دوستانتان به تور دبی رفته باشید، ساعاتی مفرح و خنده‌های بی‌پایان را برای خود و همراهانتان رقم خواهید زد.

 آدرس: Dubai-Hatta Road  |  هزینه: ۸۰ درهم

 

غواصی

نکات زیادی در مورد غواصی در دبی وجود دارد. اول این که تورهای غواصی در خلیج فارس به شکل‌های مختلف و برای سایت‌های غواصی متفاوت برگزار می‌شود و در این سفرها، مربیان مجرب شما را در آب همراهی خواهند کرد. اما از طرفی، با جایی مثل آکواریوم بزرگ دبی نیز مواجه هستید که غواصی در میان ماهی‌ها در این آکواریوم و حتی غواصی در کنار کوسه‌ها نیز در آن‌جا برگزار می‌شود که هر کدام جذابیتی خاص خود را دارند. همچنین بعضی از مراکز تفریحی آبی مثل Lost Chambers نیز برنامه‌های غواصی خود را دارند. در کل اگر جرعت این کار را داشته باشید، امکانات و فرصت‌های مختلفی برای انجام غواصی در دبی برایتان مهیا خواهد بود و این کار را در دریا و آکواریوم می‌توانید انجام دهید.

Aquafit

آخرین گزینه لیست ما خیلی به کار توریست‌ها نمی‌آید. این مکان در واقع یک استرخ بدون لبه بزرگ است که تجهیزات ورزشی آن کاملا در آب قرار گرفته است و فعالیت‌های مختلف مثل دوچرخه ثابت را درون آب انجام خواهید داد. ورزش‌ها به صورت گروهی انجام شده و شما امکان شرکت در تنها یک نوبت تمرین را هم دارید اما در کل Aquafit برای آن‌هایی طراحی شده که در چند نوبت برای ورزش‌های تناسب اندام به آن‌جا مراجعه می‌کنند. با این حال ایده‌ی این مجموعه نو بوده و خب طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.

 

۱۴ فعالیت جذاب توریستی در صحرای دبی

آدرس: Intercontinental hotel - King Salman Bin Abdulaziz Al Saud St - Dubai Marina  |  هزینه: ۲۸۰ درهم برای هر جلسه، ۸ جلسه ۸۱۵ درهم

۰۵ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران