جذاب‌ترین کارها در سفر به شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
جذاب‌ترین کارها در سفر به شانگهای

سفر به شانگهای برای هر گردشگری می‌تواند جذاب باشد. چرا که این مقصد گردشگری بزرگترین شهر چین بوده و گزینه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده متنوعی برای ارائه به افراد دارد. فارغ از اینکه چه نوع تفریحی را دوست دارید و یا از گشت و گذار در چه مکان‌هایی خوشحال می‌شوید، شانگهای تمامی انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. اما اگر دوست دارید تا قبل از سفر با تور چین و بازدید از این کلان شهر با فعالیت‌ها و تفریحات خاص آن آشنا شوید مقاله بسیار مناسبی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. تا انتهای این نوشته همراه ما باشید تا اطلاعات خوبی در مورد جذاب‌ترین کارهایی که باید در سفر به شانگهای انجام داد، به دست آورید.

 

قدم زدن در امتداد رودخانه باند، شانگهای

 حتی اگر فقط ۲۴ ساعت در شانگهای باشید یکی از واجب‌ترین کارهایی که حتما باید در این سفر انجام دهید گشت و گذار و پیاده‌روی در امتداد رودخانه باند (The Bund) است. چرا که این مکان علاوه بر چشم‌انداز زیبایی که از رودخانه به نمایش می‌گذارد مملو از بناهای جذاب و دیدنی با سبک‌های معماری منحصر به فرد است. به خصوص در ساعات غروب خورشید، رودخانه باند شانگهای یکی از خارق‌العاده‌ترین منظره‌هایی که تا کنون دیده‌اید را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. چنانچه به دنبال مکانی برای تماشای زیباترین منظره از شانگهای هستید، The Bund را هرگز نباید از دست دهید.

  • نحوه دسترسی: از خروجی ۲ یا ۷ ایستگاه نانجینگ شرقی جاده، کمتر از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد.

 

بازدید از محوطه هنری نیانزیفان، شانگهای

یکی از جالب‌ترین چیزهایی که در شانگهای می‌توان دید، محوطه هنری تیانزیفان (Tianzifang) است. در Tianzifang، کوچه‌های باریکی که شیکومن‌های قدیمی (ساختمان‌های سنگی قدیمی) را دربرگرفته مشاهده خواهید کرد. امروزه اغلب این شیکومن‌ها به کافه، گالری هنری، استودیوهای طراحی، رستوران‌ها، غرفه‌های غذا، و بوتیک‌‌های کوچک تبدیل شده‌اند. پس برای یک گشت و گذار سرگرم‌کننده و همچنین لذت بردن از رستوران‌ها، کافه‌ها و همچنین مغازه‌های دیدنی برای خرید حتما بازدید از محوطه هنری نیانزیفان را در لیست بایدهای خود در شانگهای قرار دهید.

  • نحوه دسترسی: از طریق متروی شانگهای، به ایستگاه Dapuqiao بروید. از خروجی ۱، خارج شده. دروازه ورودی Tianzifang را در روبروی خیابان خواهید دید.

 

بهترین کارها در سفری عاشقانه به شانگهای

 

کشف تاریخ چین در شهر قدیمی، شانگهای

حتی اگر به تاریخ و مکان‌های باستانی علاقه‌ای نداشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بازدید از شهر قدیمی شانگهای را در لیست کارهایی که در این سفر باید انجام داد قرار دهید. شهر قدیمی شانگهای یکی از جالب‌ترین مناطق برای رستوران‌گردی، خرید و همچنین پیاده‌روی است. بسیاری از آنچه که اکنون در شهر قدیمی به چشم می‌خورند در طول سلسله مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴) ساخته شده‌اند. زمانی که چینی‌ها سایر مناطق شانگهای را به قدرت‌های اروپایی واگذار کردند، شهر قدیم یک منطقه فرهنگی باقی ماند و در طول سال‌ها تغییر چندانی متوجه حال آن نشد. دیدنی‌ترین بخش‌های شهر قدیمی از خیابان قدیمی شانگهای (جاده میانی فانگ‌بانگ) سرچشمه می‌گیرد. این خیابان تجاری قدیمی مملو از ساختمان‌های دوست‌داشتنی است که نمایی از سلسله‌های مینگ و چینگ را نشان می‌دهد.

  • نحوه دسترسی: نزدیکترین مترو به شهر قدیمی، ایستگاه باغ Yuyuan است. برای رسیدن به قلب منطقه، از خروجی ۳ بیرون رفته از خیابان عبور کنید و تقریباً دو بلوک به سمت جنوب در امتداد جاده هنان پیاده روی کنید. سپس در جاده میانی Fangbang، به چپ بپیچید.

 

بازدید از باغ یووان، شانگهای

چنانچه به بازدید از شهر قدیمی شانگهای رفتید، دیگر نمی‌توانید از جاذبه‌های گردشگری آن صرف نظر کنید. یکی از برترین نقاط دیدنی شانگهای، باغ یووان (Yuyuan Garden) نام دارد. این باغ چینی خیره‌کننده دارای فضایی بسیار گسترده بوده و قدمت آن به دوران سلسله مینگ برمی‌گردد. این مکان در کنار مسیر اصلی خیابان قدیمی شانگهای واقع شده و در کنار حصارهای یک بازار قدیمی آسیایی قرار دارد. برای بازدید از این باغ باید مبلغی در حدود ۴۰ یوان چین پرداخت کنید که قطعا ارزش این کار را خواهد داشت. ناگفته نماند که این باغ جاذبه‌هایی از جمله حوض زمرد، پل زیگ زاگ جیو کو، فضای سرسبز مملو از گل‌ها، آلاچیق‌ها، جویبارها و سنگ‌های صخره‌ای و معبد خدای شهر قدیمی را نیز در خود جای داده است.

  • نحوه دسترسی: علیرغم اینکه باغ یووان یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در شانگهای است، پیدا کردن آن می‌تواند بسیار دشوار باشد. با سوار شدن به متروی شانگهای به ایستگاه باغ یووان در خط ۱۰ رفته و از خروجی ۱ در امتداد جاده هنان خارج شوید. وقتی جاده فویو را پیدا کردید، از خیابان عبور کرده و به چپ بپیچید. از جاده Lishui عبور کنید و از اولین خروجی در سمت راست وارد بازار Yuyuan شوید. از اینجا به سمت چپ رفته و تابلوها را از میان کوچه‌های کوچک و جذاب دنبال کنید.

 

معرفی ۱۱ کلاب شبانه برتر شانگهای

 

تماشای منظره پانوراما از شهر بر فراز برج شانگهای

برج شانگهای (Shanghai Tower) بعد از برج خلیفه در دبی رتبه دوم را از لحاظ بلندترین ساختمان‌های جهان دارد. این آسمان خراش با ۶۳۲ متری ارتفاع شاهکاری چشمگیر از مهندسی مدرن است. این بنا برای مقاومت در برابر شرایط سخت و زلزله‌های چین ساخته شده است. نگاه کردن به برج شانگهای از پایین و همچنین تماشای منظره‌ای از کل شهر از فراز آن جز جذاب‌ترین کارهایی است که هر گردشگری می‌تواند در سفر به این شهر انجام دهد. در سکوهایی که برای تماشای شهر در نظر گرفته شده‌اند شاهد مناظر زیبایی از لوجیازویی (Lujiazui)، رودخانه باند (The Bund)، رودخانه هوآنگپو و بسیاری دیگر از بناهای معروف شانگهای خواهید شد.

  • نحوه دسترسی: گردشگران از هر منطقه از شهر شانگهای می‌توانند به این برج دسترسی آسانی داشته باشند.

 

مزه کردن غذاهای خیابانی چین در شانگهای

خوردن غذاهای خیابانی شانگهای و محلی از جمله کارهای پرطرفداری است که گردشگران دوست دارند در مسافرت انجام دهند. از آنجایی که غذاهای خیابانی چین در بین عموم مردم معروف بوده و از طرفی شانگهای بزرگترین کلان شهر این کشور است، هیچ گزینه‌ای بهتر از تور چین برای این منظور نخواهد بود. در شانگهای نیز یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای خیابانی و لذیذ چینی جاده هوانگه (Huanghe Road) است. این مکان در میان مردم محلی و گردشگران به‌خاطر رستوران‌های متنوع و طیف وسیعی از غذاهای چینی شهرت دارد و مطمئناً شما را مجذوب خود خواهد کرد.

  • نحوه دسترسی: ساده‌ترین راه برای رسیدن به اینجا با استفاده از ایستگاه مترو (People’s Square Station) است.

 

فصول مختلف و بهترین زمان سفر شانگهای

 

گشت و گذار در شهر باستانی کیبائو

اگر شهر شانگهای را برای سفر در تور چین انتخاب کردید، تنها در عرض ۳۰ دقیقه با مترو به شهر باستانی کیبائو دسترسی خواهید داشت. این شهر که با کانال‌های آب زیبا و فضای دنج و آرام خود شهرت دارد گزینه‌ای بسیار مناسب برای کمی استراحت و دور شدن از شلوغی‌ چین است. از دیگر جذابیت‌های شانگهای می‌توان به  خیابان‌های باریک، مغازه‌های فروش سوغاتی شانگهای و ساختمان‌های باشکوه به جا مانده از دوران حکومت سلسله‌های مینگ و چینگ اشاره کرد.

  • نحوه دسترسی: برای دسترسی به شهر کیبائو سوار بر خط ۹ متروی شانگهای شده و به ایستگاهی با همین نام بروید. سپس از خروجی ۲ یا ۸ خارج شده و حدود ۱۰ دقیقه پیاده کنید.

 

خرید در خیابان نانجینگ، شانگهای

خرید کردن همیشه جز یکی از جذاب‌ترین کارها در مسافرت است. بنابراین در تور چین و سفر به شانگهای نیز فرصت خریدهای بی‌نظیری را خواهید داشت. از جمله بهترین مکان‌ها برای ویترین‌گردی و داشتن خریدهای بی‌نظیر در کلان شهر شانگهای، خیابان نانجینگ (Nanjing Road) است. چرا که این خیابان قلب دنیای تجاری شانگهای محسوب شده و برخی از برجسته‌ترین فروشگاه‌های بزرگ و بوتیک‌های مدرن در شانگهای و حتی کل چین را در خود جای داده است. بهترین زمان برای بازدید و خرید از این خیابان ساعات تاریک شب است. چرا که با نورهای نئون تزیین شده و حالتی پر جنب و جوش و دوست داشتنی پیدا می‌کند.

  • نحوه دسترسی: وارد متروی شانگهای شوید و به ایستگاه جاده شرقی نانجینگ یا ایستگاه (People’s Square Station) بروید.

 

۶ فروشگاه عتیقه فروشی در شانگهای

 

بازدید از معبد جینگ آن، شانگهای

بر خلاف پکن، شانگهای با معابد و بناهای فرهنگی آن معروف نیست. چرا که شانگهای بیشتر حالتی مدرن داشته و با آسمان خراش‌های لاکچری شناخته می‌شود. با این حال در این مقصد گردشگری نیز گزینه‌هایی برای تنوع وجود دارد. یکی از این مکان‌ها معبد جینگ آن (Jing’an Temple) نام داشته و با قدمتی نزدیک به هشت قرن، یکی از مهم‌ترین معابد شانگهای و حتی چین است. البته آنچه امروز می‌بینید نتیجه بارها بازسازی بوده که در این بازسازی‌ها سعی شده تمامی جزئیات اصلی با نهایت دقت حفظ گردد. این معبد از سه بخش اصلی تالار ماهاویرا، تالار پادشاهان بهشتی و تالار سه حکیم تشکیل شده و نقطه عطف آن مجسمه یشم خیره‌کننده با وزنی حدود ۱۱۰۰۰ کیلوگرم به طول ۳.۷۸ متر است که بزرگترین مجسمه در نوع خود در چین به حساب می‌آید.

  • نحوه دسترسی: از طریق خطوط ۲ و ۷ متروی شانگهای، به ایستگاه معبد Jing'an رفته و از خروجی ۱ خارج شوید. معبد دقیقا روبرو شما خواهد بود.

 

استراحت در پارک فوکسینگ، شانگهای

چنانچه از هیاهوی کلان شهر شانگهای خسته شده و به دنبال مکانی برای استراحت و آرامش هستید، پارک فوکسینگ (Fuxing Park) یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازدید خواهد بود. این پارک سرسبز که زمانی مورد علاقه بزرگان سلسله مینگ بود، در سال ۱۹۰۹ تبدیل به یک پارک عمومی گردید. این مکان در بین بهترین پارک‌های شانگهای قرار داشته و نشانه‌هایی از دوران استعمار فرانسوی را در خود جای داده است. قدم زدن در کنار تخت‌های گل، حوض‌ها، باغ گل رز و همچنین مجسمه‌ای زیبا از مارکس و انگلس جز چیزهایی هستند که در این مکان شیفته آن‌ها خواهید شد.

  • نحوه دسترسی: با مترو به ایستگاه Xintiandi رفته و از خروجی ۵ بیرون بروید. یک پیاده روی کوتاه تا جاده فوکسینگ خواهید داشت که در انتهای آن پارک فوکسینگ قرار دارد.

 

تماشای چشم‌اندازی از شانگهای از بالا برج مروارید شرقی

یکی دیگر از آسمان خراش‌های معروف شانگهای که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند، برج مروارید شرقی (Oriental Pearl Tower) است. این برج تلویزیونی در سال ۱۹۹۵ ساخته شد و بدون شک یکی از جالب‌ترین چیزهایی است که در شانگهای می‌توان دید. این برج دارای ارتفاعی در حدود ۴۶۸ متر بوده و عرشه‌های وسیعی برای تماشای شانگهای دارد. به گفته بسیاری از توریست‌ها مناظری را که در برج مروارید شرقی می‌توان مشاهده کرد در دیگر آسمان خراش‌های این شهر وجود ندارند. از دیگر تفریحاتی که در این مکان فرصت لذت بردن از آن‌ها را خواهید داشت، خوردن یک شام لذیذ در ستوران گردان آن با چشم اندازی منحصر به فرد در زیر نورهای درخشان Lujiazui است.

 

۸ تفریح جذاب در اولین سفر به شانگهای

 

سفر یک روزه به سوژو از شانگهای

یکی از کارهایی که باید در سفر به شانگهای انجام داد، سفر یک روزه به سوژو (Suzhou) است. سوژو که فقط ۳۰ دقیقه با قطار سریع السیر از شانگهای فاصله دارد، نه تنها یکی از ساده‌ترین، بلکه یکی از بهترین سفرهای روزانه از این کلان شهر چین است. سوژو باغ‌های سنتی چینی و همچنین جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده که بازدید از آن برای هر گردشگری سرگرم‌کننده خواهد بود. از جمله دیدنی‌ترین بخش‌های سوژو که در این سفر یک روزه باید در لیست بازدید‌های خود قرار دهید عبارتند از: باغ ژو ژنگ یوآن (Zhuo Zheng Yuan)، خیابان شانتانگ و خیابان پینگجیانگ.

 

منبع

 

۱۷ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران