فصول مختلف و بهترین زمان سفر شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
فصول مختلف و بهترین زمان سفر شانگهای

شانگهای آب و هوایی مرطوب و نیمه گرم سیری دارد که چهار فصل آن کاملا از هم متفاوت است. زمستان‌های سرد که دما گاهی تا زیر صفر درجه پیش می‌رود و برف هم در طول آن فصل می‌بارد درست در مقابل تابستان‌های گرم و مرطوبش می‌ماند. شانگهای با شهرهایی همچون بانکوک یا کوالالامپور کاملا متفاوت بوده و تفاوت را در فصل‌های آن کاملا می‌توانید شاهد باشید. اما بیایید کمی بیشتر در مورد جزییات آب و هوایی این شهر برایتان بگوییم تا بتوانید بهترین زمان ممکن برای سفر به تور شانگهای را برای خود در نظر بگیرید.

 

کلیاتی درباره آب و هوای شانگهای

بارش سالانه در شانگهای چیزی در حدود ۱۲۰۰ میلی‌متر است که البته بخش زیادی از آن بین ماه‌های جون تا سپتامبر خواهد بود. از اواخر آگوست تا اوایل سپتامبر، طوفان‌های موسمی نیز به این شهر می‌رسند و باران‌های سنگین را در شانگهای شاهد خواهیم بود اما این طوفان‌ها به ندرت مشکلی در شهر به وجود می‌آورند. البته با توجه به این که خیلی از مراکز گردشگری و خرید در شانگهای در محیط‌های سر پوشیده واقع‌ شده‌اند، شما حتی در آن روزها هم می‌توانید به فعالیت‌های مختلف بپردازید.

به طور کلی شانگهای از نظر دمایی هیچ وقت در حالت بدی قرار نمی‌گیرد. گرم‌ترین دمای این شهر در طول سال نهایتا ۳۲ درجه خواهد بود و به ندرت دما به زیر صفر درجه می‌رسد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود، به جای سفر در گرمای تابستان یا سرمای زمستان، بهار و پاییز به این شهر زیبا سفر کنید.

 

راهنمای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن و ژانگجیاکو

بهار: آب و هوایی لذت بخش

از اوایل بهار هوا به تدریج از سرما خارج می‌شود و با یک شیب ملایم در نهایت با ماهی گرم شانگهای به تابستان می‌رسد. دمای هوا در طول این فصل واقعا عالی و لذت بخش است و به صورت میانگین ۱۵ درجه خواهد بود. در مجموع اما دمای هوای اول بهار تا پایان بهار کاملا متفاوت است. این روزها باران به صورت پراکنده می‌بارد و درختان شروع به شکوفه دادن می‌کنند.

بهار یکی از زیباترین زمان‌ها برای سفر به شانگهای نیز هم محسوب می‌شود که این مهم به خاطر همین شکوفه زدن درختان است. پیشنهاد می‌کنیم در این ایام یک کت سبک و کمی لباس گرم همراه داشته باشید.

تابستان: گرم و مرطوب

تابستان طولانی شانگهای از اواخر بهار تا اوایل پاییز را شامل می‌شود و این روزها گرم‌ترین روزهای سال را تجربه خواهید کرد. البته همانطور که گفتیم، در طول تابستان هم دمای هوا نهایتا ۳۲ درجه خواهد بود اما امکان دارد برای چند روز وسط تابستان، دما بالاترین از این حد نیز برود.

اگر باران در تابستان ببارد، شدید و کوتاه مدت خواهد بود اما این موضوع نیز به ندر اتفاق خواهد افتاد. با این حال رطوبت هوا آنقدر بالاست که به خوبی عرق می‌کنید. بهتر است در این ایام لباس‌های خنک و کوتاه بپوشید تا کم‌تر درگیر گرما شوید. رفتن به پارک‌های ملی یا قایق سواری در رودخانه یا رفتن به شهر آبی ژوجیاجائو  در این ایام به شدت پیشنهاد می‌شود.

 

با نمادهای ملی کشور چین آشنا شوید

پاییز: بهترین زمان برای سفر شانگهای

از نظر بسیاری، پاییز بهترین زمان برای سفر به شانگهای است. آب و هوا عموما آفتابی است و دمای هوا  نیز رو به خنکی می‌رود و بازدید از جاهای مختلف شهر بسیار لذت بخش خواهد بود. همچین اواسط پاییز اگر از پارک های ملی یا جنگل‌های شانگهای دیدن کنید، رنگین کمانی از رنگ‌ها را در لا به لای درختان مشاهده خواهید کرد.

در این ایام بهتر است لباس خنک ببرید و یک روپوش گرم نیز برای بعضی اوقات همراه داشته باشید. البته اگر در اواخر پاییز به شانگهای می‌روید، اوضاع کاملا متفاوت است و حتما باید لباس گرم همراه داشته باشید.

زمستان: سرد و خشک

درست نقطه مقابل تابستان‌های شانگهای، زمستان‌های این شهر سرد و خشک است.سرد‌ترین زمان نیز بین ماه‌های ژانویه و فوریه است که درست مصادف با سال نوی چینی‌ها هم خواهد بود و فستیوال‌های متنوعی در این ایام برگزار می‌شود.

با این که در طول زمستان به سختی بتوانید از منابع طبیعی شانگهای دیدن کنید، با این حال زمستان نیز زمان بدی برای تور شانگهای نخواهد بود. شرکت در فستیوال‌های مختلف سال نو چینی، رفتن به مراکز خریدی که تخفیف‌های عالی آخر سال را برای مشتریان آماده کرده‌اند و خلوت‌تر بودن شهر نسبت به بهار و پاییز، مهم‌ترین دلایل برای سفر به این شهر در ایام فصل سرد سال خواهد بود.

 

خطرناک‌ترین معابد چینی را بشناسید

۲۲ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران