بهترین رستوران های شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
بهترین رستوران های شانگهای

شانگهای از آن دست شهرهایی‌ست که با رستوران‌های معرکه خود، شما را شگفت زده خواهد کرد. از مکان‌هایی که غذاهای چینی را به بهترین شکل به روی میز می‌برند تا رستوران‌های بین‌المللی با فضایی شیک که تجربه‌ای جذاب از صرف غذا در تور چین را برایتان به همراه خواهند داشت. به همین دلیل، انتخاب از میان بهترین رستورانهای شانگهای بسیار سخت است و گزینه‌های زیادی هستند که می‌توان به گردشگران معرفی کرد. با این حال، لیست زیر، انتخاب‌های ما شامل موارد زیر هستند:

 

رستوران فو ۱۰۸۸

اگر در تور شانگهای به دنبال تجربه کلاسیک غذاهای مختلص به این شهر هستید، حتما باید به سراغ رستوران فو ۱۰۸۸ (Fu 1088) برویدکه در "ویلا اسپانیایی" واقع شده که بنایی متعلق به سال‌های ۱۹۲۰ میلادی‌ست. این رستوران دارای فضایی بسیار شیک اما کاملا کلاسیک بوده که غذاهای مختص به این منطقه را به بهترین شکل خود و با همان روش کلاسیک پخت می‌کند. البته در منو پیش غذا و دسر، انتخاب‌ها عموما از میان غذاها و شیرینی‌های مدرن بوده و تنها غذای اصلی به شکل سنتی پخته می‌شوند. قبل از رفتن در نظر بگیرید که در این مکان، یک حداقل مبلغ برای سفارش وجود دارد که برای نهار ۴۶ دلار و برای شام ۷۷ دلار در نظر گرفته شده است.

آدرس: 375 Zhenning Rd, Changning Qu

عکس: trip.com

 

رستوران لین

شما می‌توانید، رستوران لین (Lynn) که سال‌هاست در زمره بهترین رستورانهای شانگهای قرار می‌گیرد را در نزدیکی هتل ریتز کارلتون پیدا کنید. خیلی از غذاهای خاص و معروف رستوران، خوراک‌های محلی هستند که از محصولات تازه در منطقه پخته می‌شوند. مثل سوپ خرچنگ مودار که در آن از خرچنگ‌های دریاچه یانگچنگ استفاده می‌شود یا برنج سرخ شده با لابستر که هر دو جزو پرفروش‌ترین‌های رستوران لین به حساب می‌آیند. در این جا نیز می‌توانید غذاهای معروف چینی همچون سوپ دامپلینگ، دیم سام یا اردک سخاری نیز سفارش دهید.

آدرس: 99-1 Xikang Rd, Jingan Qu

 

معرفی ۸ غذای عجیب در چین

عکس: thewhereto.com

 

رستوران جولیز

رستوران‌های برتر چینی شانگهای به جاهای لوکس و گران‌قیمت خلاصه نمی‌شوند. رستوران جولیز (Julie’s) مکانی ارزان در خیابان آنفو بوده که غذاهای مناطق جنوبی چین را به کیفتی فوق‌العاده و قیمتی ارزان به فروش می‌رساند و اتفاقا از جمله محبوب‌ترین رستوران‌های شهر نیز به حساب می‌آید. غذاهای استان یونان، خیلی شبیه به غذاهای تایلندی یا ویتنامی است و از غذاهای شانگهای کاملا متمایز خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم، در هنگام صرف غذا حتما از محصولات مخصوص این محل همچون سالاد تند نعنا یا ترشی سیب زمینی سفارش دهید!

آدرس: 45号 Anfu Road

عکس: howtospendit.ft.com

 

رستوران‌های پارک حیات شانگهای

مرتفع‌ترین هتل کل چین که در طبقات ۷۹ تا ۹۳ برج ۱۰۱ طبقه‌ای مرکز تجارت جهانی قرار گرفته، یکی از بهترین رستورانهای شانگهای را نیز میزبانی می‌ند. فضای داخلی  رستوران‌ها فوق‌العاده شیک درست شده و دیوار شیشه‌ای آن، نمایی شگفت‌انگیز از شانگهای را مشاهده خواهید کرد. در هتل پارک حیات شانگهای (Park Hyatt Shanghai) دو رستوران وجود دارد که هر دو را باید در لیستمان لحاظ می‌کردیم. هر دو با نام  ۱۰۰ Century Avenue شناخته شده و یکی یک استیک‌هاوس است که با غذاهای گوشتی بین‌المللی از شما میزبانی کرده و دیگری رستوران غذاهای چینی‌ست که این غذاها را به شکلی مدرن با طعمی عالی به روی میز می‌برد.

آدرس: 100 Century Ave, LuJiaZui, Pudong Xinqu

 

۱۰ تا از معروف‌ترین غذاهای خیابانی چین

عکس: hautegrandeur.com

 

رستوران ووجیه

کم‌تر رستوران گیاهی در دنیا را پیدا می‌کنید که چنین غذاهای جذاب و خوشمزه‌ای را پخت کند. رستوران ووجیه (WUJIE) با غذاهایی نوآورانه که به شکلی هنرمندانه ظرف می‌شوند از شما پذیرایی کرده و به یک تجربه خاص و فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زند. در واقع حتی اگر گیاه خوار نیستید نیز، حتما از بودن در این مکان لذت خواهید برد و از آن به بعد، به غذاهای گیاهی بیشتر بها خواهید داد. غذاهای گیاهی رستوران ووجیه از سراسر دنیا الهام گرفته شده‌اند و مواد اولیه آن‌ها نیز اگر چه اکثرا از محصولات تازه محلی به شمار می‌آیند اما بعضا از نقاط خاصی از دنیا خریداری و به این محل آورده خواهند شد.

آدرس: 4/F, No.22 Zhongshan East Er Road, Huangpu District

عکس: theimportantstuff.ch

 

رستوران گردان مروارید شرقی شانگهای

این رستوران در بالای برج مروارید شرقی (Oriental Pearl) قرار گرفته است که طبق آمارها، مرتفع‌ترین رستوران آسیا به حساب می‌آید. تماشای منظره‌ی زیبای شانگهای از آن بالا اگر برایتان کافی نیست، این را هم در نظر بگیرید که در هر دو ساعت، یک بار رستوران به طور کامل می‌چرخد! منو این مجموعه شامل بیش از صد غذای چینی و غربی بوده که با کیفیتی عالی پخت می‌شوند. اگر چه از نظر غذایی رستوران گردان مروارید شرقی حقیقتا جزو بهترین رستورانهای شانگهای محسوب می‌شود، اما بسیاری از گردشگران در تور شانگهای، برای دیدن منظره‌ای که دیوارهای شیشه‌ای آن به نمایش می‌گذارند، به آن‌جا می‌روند.

آدرس: Oriental Pearl TV Tower, 1 Pudong Century Avenue

عکس: smartshanghai.com

 

رستوران لو بو لانگ

یکی دیگر از رستوران‌های سنتی شانگهای که به پخت غذای همین منطقه اختصاص داشته و از معروف‌ترین‌های شهر نیز به حساب می‌آید. جایی که با غذاهای بسیار خوشمزه‌اش، تا حالا میزبان بیش از ۴۰ رییس جمهور یا نخست‌ وزیر از کشورهای مختلف بوده و از ستاره‌های بزرگ دنیا پذیرایی کرده است. در این محل، همچنین می‌توانید، بعضی از غذاهای خاص و عجیب چینی مثل بال کوسه را سفارش دهید. جالب این که رستوران لو بو لانگ (Lü Bo Lang) جزو رستوران‌هایی با قیمت متوسط به حساب آمده و جای خیلی گرانی نیست. بنای آن نیز یک خانه‌ی چینی سنتی بوده که به جذابیت‌های آن‌جا می‌افزاید و احتمالا شما زمانی را برای عکاسی بیرون رستوران صرف خواهید کرد.

آدرس: No.115 Yu Yuan Road

 

۶ رستوران غذاهای حلال در گوانجو

عکس: trip.com

 

رستوران گِلَم

این رستوران در یک بنای تاریخی متعلق به سال ۱۹۲۵ میلادی ساخته شده که پنج طبقه دارد و هر طبقه آن دارای دکور مخصوص به خود است. غذایی که در این رستوران به فروش می‌رسند، همگی غذاهایی نوآورانه هستند که از غذاهای آسیایی جنوب شرقی الهام گرفته شده‌اند. همچنین این محل به مجموعه بزرگ از نوشیدنی‌هایش معروف بوده که مشتریان آن‌جا می‌توانند از میانشان، انتخاب کنند. فضای داخلی رستوران بسیار زیبا طراحی شده و همه‌ی این‌ها در کنار هم، رستوران گلم (Glam) را به یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان رستورانهای شانگهای بدل کرده است. همچنین با توجه به قرار گیری در مرکز منطقه باند، دسترسی به این رستوران نیز بسیار ساده خواهد بود.

آدرس: Five on the Bund, 7/F, 20 Guangdong Lu, near Zhongshan Dong Yi Lu Huangpu District

عکس: pinterest.co.uk

 

رستوران ژو جیا جیائو هونگ لو

این رستوران جذاب کمی دور از شهر و درون شهر کوچک ژو جیا جیائو (Zhu Jia Jiao) و در کنار یک کانال آبی زیبا قرار گرفته است. رستوران در منطقه‌ای تاریخی قرار گرفته و دارای محیطی فوق‌العاده عالی‌ست و با ظرفیت ۲۰۰ صندلی، به طور همزمان می‌تواند از تعدادی زیادی مشتری پذیرایی کند. رستوران ژو جیا جیائو هونگ لو (Zhu Jia Jiao Hong Lou)  نیز به فروش غذاهای کلاسیک چینی به همان شکل سنتی می‌پردازد و مکانی بسیار محبوب در میان گردشگران به حساب می‌آید. همچنین، این محل به طور کلی، جایی ارزان برای صرف غذا در میان رستوران‌هایی که امروز معرفی کردیم، محسوب می‌شود.

آدرس: 18 Zhujia Jiao Sijing Yuan Road, Qingpu Distric

 

۸ رستوران عالی در پکن برای خوردن بهترین غذاهای حلال

عکس: tripadvisor.com

 

رستوران الفانته

اگر به دنبال صرف غذای مدیترانه‌ای با کیفیت در رستورانی شیک هستید، الفانته (Elefante) گزینه‌ای عالی برایتان خواهد بود. بسیاری از گزینه‌های منو رستوران الفانته به غذاهای دریایی اختصاص دارد که همگی تازه هستند و با طعمی عالی به روی میز می‌روند.

آدرس: Xuhui District

عکس: pinterest.com.mx

 

رستوران جید آن ۳۶

هتل شانگری لا نیز دارای یک رستوران لاکچری و عالی در طبقه ۳۶ است که نمایی جذاب از منطقه پودونگ را برایتان به نمایش می‌گذارد. درون رستوران دکوری متشکل از شیشه‌های زمردین و پنجره‌های بزرگ رو به رودخانه را مشاهده خواهید کرد و ظاهر کلی آن نیز، شبیه به رستوران‌های مجلل فرانسوی در دهه‌های گذشته است. این رستوران غذاهای فرانسوی را به شکلی مدرن سرو کرده و دارای یک سرآشپز بسیار معروف است. به طور کلی جید آن ۳۶ (Jade On 36) یک انتخاب عالی در میان رستورانهای شانگهای به حساب آمده اما یکی از گران‌ترین‌ها در لیست امروز ما نیز محسوب می‌شود.

آدرس: 33 Fucheng Rd, Lujiazui, Pudong

عکس: thatsmags.com

 

رستوران جیان کیانگ فانگ

درست بر خلاف ظاهر و غذاهای غربی رستوران قبلی، رستوران جیان کیانگ فانگ (Xian Qiang Fang) دارای یک ظاهر کاملا کلاسیک بوده که نمایی از فضاهای لاکچری شانگهای در سال‌های ۱۹۳۰ را به نمایش می‌گذارد و البته غذاهای کلاسیک چینی را نیز به روی میز می‌برد. این مجموعه دارای دکور شگفت‌انگیز و زیبایی است که از کنده کاری‌های چوبی چشم نوازی بهره می‌برد. یکی از جالب‌ توجه‌ترین نکات در مورد رستوران جیان کیانگ فانگ، اجراهای زنده‌ای است که در این محل به صورت شبانه برگزار می‌شود که گاهی به اجرای اپرا یا آوازهای سنتی اختصاص داده شده و هنرمندان مطرحی برای اجرا به این محل دعوت می‌شوند.

آدرس: Floor 4 and 5, 600 Jiujiang Road

 

بهترین نودل پکن را در این رستوران‌ها بخورید

عکس: besttripchoices.com

 

رستوران دی شوی دونگ

و در آخر، یکی دیگر از رستوران‌های سنتی چینی که در خانه‌ای قدیمی قرار گرفته و غذاهای سنتی را با طعم خانگی پخت می‌کند. رستوران دی شوی دونگ (Di Shui Dong Restaurant) مختص به غذاهای منطقه هونان چین است که کمی با آن چه در دیگر رستوران‌ها دیده‌اید، فرق داشته و اکثر غذاهای آن سرخ شده و تند هستند! پس اگر اهل فلفل و غذاهای این چنینی هستید، حتما پیشنهاد می‌کنیم، سری به این محل بزنید.

آدرس: 5 Dongping Rd, Xuhui Qu

عکس: indiatimes.com

 

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران