لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای

پارک‌های تفریحی لگولند شاید به اندازه دیزنی‌لندهای محبوب نباشند، اما از پرطرفدارترین‌ پارک‌ها، مخصوصا بین بچه‌های کم سن و سال به حساب می‌آیند. لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای که امروز به معرفی آن خواهیم پرداخت، چهاردهمین پارک لگولند در جهان و اولین در چین به حساب می‌آید و البته یکی از بزرگ‌ترین آن‌هاست. همراه ما در مقتدرسیر تابان شوید تا با هم نگاهی به این پارک جذاب و دوست داشتنی بندازیم.

 

کوتاه درباره لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای

همان طور که از اسم این پارک پیداست، لگولند شانگهای، یک پارک موضوعی بر اساس سازه‌های لگویی است که این مهم را می‌توان در دکور، کاراکترهای معروف فیلم‌های لگویی و حتی فعالیت‌هایی که در آن‌جا تجربه کنید، ببینید. بخشی زیادی از مجموعه دیسکاوری سنتر شانگهای که اتفاقا بسیار بزرگ هم هست، به صورت سرپوشیده درست شده و در هر فصلی از سال و در هر شرایط آب و هوایی می‌توانید به سراغش بروید. اینجا یکی از بهترین پارک های شانگهای است.

عکس: merlinentertainments.biz

 

فضای این پارک که کار خود را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده به بزرگی ۳۰ هزار متر مربع بوده و دارای ۱۰ منطقه با موضوعات مختلف بوده که هر کدام حال و هوا و بازی‌های مخصوص به خود را دارد. به طور کلی، این پارک برای رده سنی ۳ تا ۱۰ سال مناسب بوده و دارای بازی‌های مخصوص بزرگسالان نیست، اما فعالیت‌های خانوادگی زیادی هستند که در آن‌جا می‌‌توانید تجربه کنید. به طور کلی،  لگولند دیسکاوری سنتر، یکی از اولین جاهایی است که برای فعالیت‌های خانوادگی در تور شانگهای پیشنهاد می‌شود.

از نظر طراحی داخلی، فضای دیسکاوری سنتر شانگهای، فوق‌العاده جذاب است. در همان ابتدا و در ورودی مجسمه‌های بزرگ لگویی از جمله یک زرافه بزرگ را مشاهده خواهید کرد و در داخل نیز، در جاهای مختلف، هم کاراکترهای لگویی را مشاهده می‌کنید و هم بناهای مختلفی که از جاهای مختلف دنیا در آن‌جا شبیه سازی شده‌اند. فضای این پارک بسیار شاد و جذاب است و بچه‌ها می‌توانند، برای ساعت‌های طولانی در آن‌جا به بازی بپردازند.

 

مهیج‌ترین تم‌پارک‌های اطراف شانگهای

عکس: flickr.com

 

تفاوت لگولند و لگولند دیسکاوری

این مورد چیزی هست که بزرگ‌ترها باید آن را در نظر داشته باشند. پارک‌های اصلی لگولند، دارای سواری‌ها و بازی‌های مخصوص کودکان هستند اما لگولند دیسکواری‌ها مخصوص کودکان ساخته شده‌اند. البته لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای دارای فعالیت‌های خانوادگی متنوعی است اما اگر طرفدار فعالیت‌های لگویی هستید و بدون بچه‌ها قصد دارید وارد این پارک شوید، بهتر است از این کار صرف نظر نمایید.

جاذبه‌های گردشگری لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای

اگر در تور شانگهای، قرار است از این پارک موضوعی دیدن کنید، باید بدانید که در هر کدام از مناطق این پارک، دکورهایی وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها عکاسی کنید. این مجموعه در کنار مینیاتورهای مختلف لگویی، دارای سینمای چهار بعدی، سواری‌های مختلف و سالن‌های ساخت لگو با مربیان مجرب است. با این حال، لیست زیر شامل مهم‌ترین جاذبه‌های لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای می‌شود:

شانگهای لگویی

یکی از گالری‌های جذاب این پارک، سالن بزرگی است که در آن‌، تمامی ساختمان‌های معروف شانگهای به صورت لگویی در آن‌جا درست شده و به نمایش گذاشته شده‌اند. حتی بخشی آبی نیز در کنار سازه‌های بزرگ در نظر گرفته شده و شما می‌توانید در آن‌جا، قایق‌های اژدها را نیز به صورت لگویی ببینید. این منظره‌ی لگویی شامل میدان مردم، برج شانگهای و چندین بنای نمادین می‌شود که البته در واقعیت، در کنار هم قرار ندارند.

عکس: thatsmags.com

 

ساخت لگو

اما بخش جذاب برای کودکان، سالن بزرگی است که برای ساخت لگو در نظر گرفته شده و بچه‌ها آزادانه می‌توانند از تمامی قطعات لگویی آن‌جا استفاده کنند. البته چندین مربی در آن‌جا قرار گرفته تا به بچه‌های برای ساخت لگوهای جالب توجه و خاص کمک کنند. جدیدا یک بخش جدید نیز در این سالن افتتاح شده که در آن‌جا، بچه‌ها یاد می‌گیرند که چطور ماهی‌ها و مرجان‌ها و به طور کلی موجودات دنیای زیر آب را به صورت لگویی در لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای بسازند.

عکس: thatsmags.com

 

سواری‌های هیجان انگیز

تمامی سواری‌هایی که درون پارک تعبیه شده، کاملا مناسب بچه‌ها هستند و بزرگ‌ترها نیز می‌توانند، همراه کودکان در این فعالیت‌ها شرکت کنند. هر کدام از سواری‌ها دارای داستان مربوط به خود هستند که البته جذاب‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها، ترن هوایی سوپر ماریو است که اگر در تور چین، به این پارک رفته و بخواهید سوارش شوید، احتمالا مجبور خواهید شد، مدتی را در صف بمانید.

 

چگونه از پارک جنگلی ژانگجیاجی بازدید کنیم

عکس: darkridedatabase.com

 

سینمای چهار بعدی

برند لگو، چندین فیلم‌ سینمایی و انیمیشن‌های سریالی جالب خلق کرده که بعضی از آن‌ها را می‌توانید در سینمای چهار بعدی لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای مشاهده کنید. این سینما در کنار استفاده از پروژکشن‌های با کیفیت بالا و سیستم صوتی خاص، افکت‌هایی مثل باران و برف را نیز اضافه می‌کند و با توجه به این که برای دیدن فیلم‌ها از عینک‌های سه بعدی استفاده خواهید کرد، تجربه‌ای متفوت و جالب را در آن‌جا خواهید داشت.

عکس: thatsmags.com

 

مسابقه لگویی

همچنین بچه‌ها می‌توانند، ماشین‌های لگویی بسازند و در یک میز بزرگ با هم مسابقه دهند. این ماشین‌ها با کمک مربیا در سالن ساخت لگو انجام شده و بچه‌ها می‌توانند، بر اساس ایده‌های خود ماشینشان را بسازند.

عکس: trip.com

 

قیمت بلیط لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای

بلیط‌های ورودی به صورت یک روزه به فروش می‌رسند و بزرگ‌ترها هم برای همراهی با بچه‌ها باید بلیط تهیه کنند. اگر به صورت آنلاین بلیط خود را خریداری کنید، در حال حاضر این بلیط ۱۹۰ یوان بوده و اگر به صورت حضوری آن را خریداری کنید باید ۲۲۰ یوان پرداخت کنید. البته در روزهای شلوغ سال، مطمئنا بهتر است که بلیط را به صورت آنلاین بخرید چون ممکن است که گنجایش این پارک پر شود و بلیط‌های فیزیکی به فروش نرسند.  

کافه‌ها و رستوران‌های لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای

در این زمینه انتظار کافه‌ها و رستوران‌اهی خاص و بزرگی که در لگولندهای اصلی می‌بینید را نداشته باشید. در این پارک، چند کافه و رستوران وجود دارد که دکور زیبایی دارند و در آن‌جا می‌توانید، ساندویچ‌های مختلف، پاستا، و بعضی غذاهای معمولی را سفارش دهید. در کنار آبمیوه‌ها و بستنی‌های مختلف، بزرگ‌ترها هم می‌توانند، قهوه برای نوشیدن سفارش دهند. البته در نظر بگیرید که تنها در محیط کافه و رستوران امکان خوردن غذا دارید و بچه‌ها نمی‌توانند، سفارشات خود را به داخل پارک ببرند.

 

بهترین پارک‌های آبی پکن

عکس: thatsmags.com

 

چطور به لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای برویم؟

مجموعه لگولند دیسکواری سنتر در مرکز خرید JoyCity ChangFeng قرار گرفته است. خوشبختانه هم به وسیله‌ی اتوبوس و هم به وسیله‌ی مترو می‌توانید به این محل بروید. همچنین با توجه به قرار گیری در مرکز شهر، با هزینه‌ی نسبتا پایینی می‌توانید با تاکسی به آن‌جا بروید.

اپلیکیشن لگولند دیسکاوری سنتر

بهتر است قبل از مراجعه به لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای، برنامه لگولند دیسکاوری سنتر را روی گوشی خود نصب کنید. در این برنامه اطلاعات کاملی از پارک داده شده و شما را به دیدن نکات مخفی پارک می‌برد. همچنین نقشه راه رفتن به پارک، تاریخ برنامه‌های خاصی که در پارک برگزار می‌شود و خیلی چیزهای دیگر در آن اطلاع رسانی می‌شود. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود برنامه LEGOLAND® Discovery Centre:   نسخه اندروید    |  نسخه iOS

نکات پایانی درباره لگولند دیسکاوری سنتر شانگهای

  • برای تمامی بچه‌ها یک تور بازدید از کارخانه برگزار شده تا با ساخت لگو آشنا شوند
  • مجموعا ۲۸۰۰ سازه‌ی مینیاتوری در این پارک قرار دارد
  • یک فضای بازی کوچک برای بچه‌های کم سن نیز تعبیه شده که دارای کف پوش نرم است
  • شما می‌توانید برای برگزاری تولد نیز در این مرکز اقدام کنید که نیاز است از قبل زمان مشخص شده را رزرو نمایید
  • نمایش فیلم در سینمای چهار بعدی ۱۵ دقیقه است
  • یک فروشگاه مخصوص محصولات لگویی نیز در آن‌جا تعبیه شده که بتوانید، محصولات مورد نظر خود را در آن‌جا خریداری کنید

عکس: meet-in-shanghai.net

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران