معرفی سیرک جهانی شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
معرفی سیرک جهانی شانگهای

سیرک جهانی شانگهای یک مجموعه بزرگ در مرکز این شهر است که در آن‌جا، نمایش‌های بزرگ سیرک به شکل‌هایی جذاب و باورنکردنی برگزار می‌شود. این مجموعه که قبلا تنها متعلق به "سیرک شانگهای" بود، حالا میزبان نمایش‌های مختلفی بوده و یکی از جاذبه‌های مهم در تور شانگهای به حساب می‌آید. برای آشنایی بیشتر، قیمت بلیط و همچنین نحوه بازدید از سیرک جهانی در تور چین، پیشنهاد می‌کنیم، نوشته امروز ما در مقتدرسیر تابان را مطالعه نمایید.

 

نگاهی کلی به سیرک جهانی شانگهای

بنای سیرک جهانی با فضایی به بزرگی ۲۲ هزار ۵۰۰ متر مربع، در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته و در سال‌های اولیه، متعلق به تیم "سیرک شانگهای" بود که نمایش‌هایی در چین و دیگر شهرهای دنیا برگزار می‌کرد. با این حال، حالا بنای سیرک جهانی به یک محل بزرگ برای نمایش‌های سیرک تبدیل شده که گروه‌های مختلف چینی نمایش‌هایی بسیار بزرگ با حرکات آکروباتیک، موسیقی، رقص و ... در آن‌جا برگزار کرده و البته هنرمندان بین‌اللمللی نیز عموما در این تیم‌ها حضور دارند.

از جذابیت‌های بنای سیرک جهانی، زیبایی معماری و همچنین امکانت صوتی تصویری خارق‌العاده آن‌جاست که باعث می‌شود، بسیاری از نمایش‌ها با به کارگیری این تجهیزات، جذابیتی مضاعف پیدا کنند. "سیر شانگهای" با بیش از ۶۰ سال سابقه برنده جوایز متعدد بین‌المللی بوده و یکی از برترین سیرک‌های جهان شناخته می‌شود و مهم‌ترین برنامه‌ی مجموعه سیرک جهانی نیز به این گروه اختصاص دارد.

عکس: sudcalifornios.com

 

قیمت بلیط سیرک جهانی شانگهای

دو نوع نمایش در این سیرک جهانی شانگهای برگزار شده که یکی نمایش "سیرک شانگهای" و دیگری "سیرک شاد" بوده که اولی نمایش اصلی و دومی نمایشی مناسب مسافران تور چین و خانواده‌هاست و افراد کم سن و سال نیز می‌توانند از آن بازدید نمایند. فضای برگزاری این برنامه‌ها کاملا از هم جدا بوده و قیمت بلیط‌های آن‌ها نیز متفاوت است.

قیمت بلیط سیرک شانگهای

در سالن اصلی، ۵ نوع بلیط در نظر گرفته شده که این بلیط‌ها بر اساس زاویه نسبت به استیج و همینطور فاصله آن‌ها نسبت به محل اجرا، دسته بندی شده‌اند. گران‌ترین بلیط این سالن ۸۸۰ یوان بوده که بلیط VIP است و درست در مرکز و جلوی استیج قرا دارد. باقی دسته‌بندی‌ها همان طور که در عکس زیر می‌بینید، شامل حروف A تا D شده و قیمت آن‌ها به ترتیب ۵۸۰، ۴۸۰، ۳۸۰ و ۲۸۰ یوان است. با احتساب قیمت یوان به دلار در حال حاضر (دی ماه ۱۴۰۲) قیمت ارزان‌ترین بلیط سیرک جهانی شانگهای، حدود ۴۰ دلار است. البته با توجه به برنامه‌های ویژه که در طول سال برگزار می‌شود، ممکن است این قیمت‌ها نیز تغییر کنند.

قیمت بلیط سیرک شاد

سیرک شاد اما برنامه‌ای ارزان‌تر و البته در سانلی کوچک‌تر است و قیمت بلیط‌ آن تنها شامل دو دسته ۱۶۰ و ۱۳۰ یوان شده که در عکس زیر، جایگاه‌های زرد رنگ ۱۶۰ یوان هستند و جایگاه‌های آبی بلیط‌های ارزان‌تر را شامل می‌شوند.

 

بازدید از جاذبه‌های گوانگجو

عکس: chinadiscovery.com

 

ساعت برگزاری نمایش‌های سیرک جهانی شانگهای

در این مورد نیز، نمایش‌های ویژه در طول سال، ممکن است تغییراتی را در برنامه‌ی مجموعه سیرک جهانی به وجود بیاورد، اما به طور کلی، نمایش اصلی سیرک شانگهای در ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شده و تا نیمه شب ادامه پیدا می‌کند و برنامه سیرک شاد نیز از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۴ پایان می‌یابد. برنامه‌ی سیرک شاد به گونه‌ای تنظیم شده تا شما به راحتی بتوانید، بچه‌های کم سن و سال را نیز به سالن نمایش ببرید.

نمایش خارق‌العاده سیرک جهانی شانگهای

چیزی که در سیرک جهانی مشاهده خواهید کرد، با سیرک‌های دیگری که در نقاط مختلف جهان دیده‌اید، کاملا متفاوت است. این نمایش چند میلیون دلاری، شامل چند ده هنرمند زبردست از سراسر جهان، هنرمندان مطرح چینی و امکانات فوق‌العاده در دکوری بسیار زیبا می‌شود که نمونه‌ی آن تا حالا حداقل در چین وجود نداشته است. ترکیب نمایش‌های بین‌المللی، امکانات صوتی تصویری با نمایش‌های کلاسیک چینی و هنرهای رزمی، نمایشی چشم‌نواز را به وجود آورده که بعضی اوقات از هیجان شما را از روی صندلی بلند می‌کند. مخصوصا در زمان نمایش‌های آکروباتیک که بسیاری از مراجعه کنندگان، آن را دیوانه‌وار خطاب می‌کنند. اما بعضی از نمایش‌های نمادین و مهم سیرک جهانی شانگهای که در تمامی نمایش‌ها حتما اجرا می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • سراب آینه

اولین باری که از ورودی وارد سالن سیرک می‌شوید، یک گنبد شیشه‌ای بزرگ ۶ متری را در صحنه تماشا می‌کنید و اولین نمایشی که با خاموش شدن چراغ‌ها شروع می‌شود، سراب آینه است. نمایشی که توسط سایه هنرمندانی که داخل آینه هستند با موسیقی کلاسیک انجام شده و در همان لحظه اول، شما را مجذوب سیرک خواهد کرد.

عکس: thetravel.com

 

  • آب جادویی

نمایش تردسی بر روی قایقی که با افکت‌های تصویری گویی روی آب شناور است. این نمایش زنده شامل تردسی و حرکات آکروباتیک و استفاده از نمایشگرهای ۱۸ متری سالن است.

  • گوندولا معلق

یکی از عجایب این سیرک، استفاده از دکور صحنه‌های قبلی در شکلی جدید در نمایش جدید است. برای مثال، وقتی نمایش آب جادویی به اتمام می‌رسد، در یک فضا شبیه به دریاچه، یکی از زیباترین نمایش‌های چینی در سیرک به اجرا در می‌آید. نمایشی آرامش بخش که بعد از آن اجراهای سریع و خارق العاده، کمی فضا را تغییر می‌دهد.

 

مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی ثبت ملی چین

عکس: voyagetips.com

 

  • چرخ زندگی

و به سرعت دوباره همه چیز با یک چرخ بزرگ فلزی که از بالا سقف آویزان شده تغییر می‌کند و آکروبات بازهای چینی بر روی این وسیله‌ی جالب، به انجام حرکات عجیب دست می‌زنند.

البته این تنها گوشه‌ای از سیرک جهانی شانگهای است و برای مثال، در بخشی از این سیرک، موتورسواران و آکروبات بازها وارد ماجرا شده، در بخشی دیگر، تعداد بسیار زیادی از هنرمندان بین‌المللی و چینی به اجرای یک موسیقی کلاسیک چینی در دکوری زیبا می‌پردازند و خلاصه، چند ساعتی حیرت انگیز را در آن‌جا سپری خواهد کرد.

فضای سیرک شاد اما کاملا متفاوت است. در سیرک شاد، نماشی کاملا کلاسیک شبیه سیرک‌های قدیمی را مشاهده می‌کنید که در آن‌ها انواع دلقک‌ها، حیوانات مختلف، حرکات آکروباتیک و چیزهایی از این دست به انجام می‌رساند. این نمایش، همان طور که از اسمش پیداست، ۴ ساعت شاد و فراموش نشدنی را برای شما رقم زده و اگر چه با مقایسه با نمایش اصلی سیرک جهانی شانگهای، کوچک به نظر می‌رسد، اما هنوز هم یکی از بهترین سیرک‌های آسیا شناخته می‌شود.

عکس: voyagetips.com

 

چطور به سیرک جهانی شانگهای برویم؟

این مکان در جاده گونگژین (Gonghexin Road) در منطقه جینانگ (Jingan) قرار گرفته و با توجه به این که نزدیک به بعضی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری شانگهای است، به راحتی می‌توانید این مکان را پیدا کنید. اگر می‌خواهید با مترو به آن‌جا بروید، در خط یک ایستگاه سیرک جهانی شانگهای (Shanghai Circus World) پیاده می‌شوید که دقیقا در مقابل ورودی سیرک است و دسترسی به آن‌جا را فوق‌العاده آسان می‌کند. همچنین اگر در جایی هستید که باید سوار خطوط دیگر مترو شوید، از خطوط ۲، ۳، ۵، ۷، ۸، ۹، ۱۱ و ۱۲ می‌توانید به خط یک مسیر خود را تغییر داده و سپس به ایستگاه مورد نظر بروید. اگر هم قصد دارید از اتوبوس برای رفتن به آن‌جا استفاده کنید، ۵ ایستگاه مختلف در فاصله ۵۰۰ متری بوده و با نگاهی به نقشه اتوبوس‌های شهری، به راحتی مسیر خود به آن‌جا را پیدا خواهید کرد.

 

آشنایی با ۱۷ جاذبه گردشگری هنگ کنگ

عکس: bestappartshanghai.com

 

برنامه سیرک جهانی شانگهای

 بهترین جا برای دیدن برنامه سیرک جهانی شانگهای، سایت رسمی آن است. همچنین می‌توانید برای خرید بلیط، با کارشناسان ما در مقتدرسیر تابان تماس بگیرید تا در صورتی که امکان خرید بلیط سیرک مهیا بود، آن را برای شما تهیه کرده تا بتوانید به راحتی در تور شانگهای، به دیدن این نمایش شگفت انگیز بروید.

عکس: arrivalguides.com

 

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران