معرفی دو فرودگاه‌ بزرگ و مهم شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
معرفی دو فرودگاه‌ بزرگ و مهم شانگهای

شانگهای به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای چین که سالانه گردشگران زیادی به آن رفت و آمد می‌کنند، جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. این شهر یکی از قطب‌های مهم اقتصادی جهان با ساختمان‌هایی مدرن و آسمان‌خراش‌های چشمگیر است. در صورتی که قصد سفر با تور چین را دارید بهتر است بدانید که شهر شانگهای دارای دو فرودگاه بین المللی با نام‌های فرودگاه بین المللی پودنگ و فرودگاه بین المللی هونگچیائو است.

 

فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای Shanghai Pudong International Airport

فرودگاه پودنگ شانگهای به پروازهای خارجی و بین‌المللی اختصاص دارد و معمولا پروازهای داخلی و محلی در فرودگاه دیگری انجام می‌شود. این فرودگاه جزو مهم‌ترین فرودگاه‌های چین به شمار می‌رود و در منطقه پودنگ در ۳۰ کیلومتری شهر شانگهای قرار دارد. این فرودگاه بزرگ و مدرن با طراحی بسیار زیبایی دارای دو ترمینال اصلی برای پروازهای ورودی و خروجی است. شرکت‌های هواپیمایی چاینا ایسترن ایرلاینز China Eastern Airlines و شانگهای ایرلاینز Shanghai Airlines دو شرکت اصلی فرودگاه پودنگ محسوب می‌شوند و سالانه ۶۰ میلیون مسافر را به تمام دنیا جا به جا می‌کند.

 

۷ دلیل که شما را برای سفر به چین مشتاق می‌کند

از امکانات فرودگاه پودنگ می‌تواند به اینترنت وای فای رایگان در محوطه فرودگاه برای افرادی که سیم کارت چینی دارند اشاره کرد. در غیر این صورت می‌توان از دستگاه‌های موجود در محوطه فرودگاه استفاده کرد. علاوه بر آن، در سالن‌های مختلف، بخشی به عنوان اطلاعات وجود دارد که سوالات شما را پاسخ داده و خدماتی برای مسافران ارایه می‌دهد. همچنین امکان دریافت پول چینی در باجه‌های تبدیل ارز این فرودگاه نیز برای شما وجود دارد. مهمترین قسمت انتظار در فرودگاه برای مسافران به خرید مربوط می‌شود. فروشگاه‌هایی برای خرید بدون مالیات یا دیوتی فری Duty Free ما بین گیت‌های ۱۵ و ۲۰ پروازهای بین‌المللی قرار دارند که انواع محصولات چینی و برندهای دیگر کشورها بدون دریافت مالیات به مسافران عرضه می شوند که این امکان را به شما می‌دهد تا انواع سوغاتی، صنایع دستی چینی و کالاهای مورد نظر خود را از این فروشگاه‌ها تهیه کنید. از دیگر امکانات این فرودگاه می‌توان به سه کلینیک و مرکز خدمات اورژانسی اشاره کرد که به درمان‌های سرپایی رسیدگی می‌کنند و خدمات اورژانسی به مسافران ارایه می‌دهند. همچنین سالن‌هایی برای استراحت مسافرانی که زمان زیادی بین دو پروازشان وجود دارد، ساخته شده است که انواع خدمات رفاهی مانند دوش، غذا و نوشیدنی را با دریافت هزینه به مسافران در نظر می‌گیرد. مهم‌تر از همه اینکه رستوران‌های گوناگونی برای سرو انواع غذاهای چینی، فست فود و بین المللی در فرودگاه وجود دارند. این فروشگاه‌های غذایی از جمله برگر کینگ به صورت ۲۴ ساعته باز هستند. همچنین دستگاه‌هایی برای فروش انواع خوراکی، نوشیدنی و اسنک در فرودگاه تعبیه شده است.

 

معرفی دیزنی لند شانگهای


فرودگاه بین‌‌المللی هونگچیائو شانگهای Shanghai Hongqiao International Airport

فرودگاه بین‌‌المللی هونگچیائو یکی از دو فرودگاه بین‌المللی و مهم شانگهای است که در فاصله ۱۳ کیلومتری غرب مرکز شهر شانگهای قرار دارد و یکی از دو قطب اصلی خطوط هوایی چین است. حدود ۲۲ ایرلاین برای انتقال مسافرین از سراسر دنیا، از این فرودگاه به بیش از ۸۰ مقصد مختلف در جهان پرواز دارند.
فرودگاه هونگچیائو در ابتدا برای کاربرد غیر نظامی افتتاح شد اما در طول جنگ دوم، فرودگاه توسط ژاپنی ها اشغال شد و به عنوان پایگاه نیروی هوایی مورد استفاده قرار گرفت. این فرودگاه تا زمان اتمام فرودگاه بین‌المللی پودنگ در سال ۱۹۹۹، زمانی که تقریباً تمام پروازهای بین‌المللی به آنجا منتقل شوند، به عنوان فرودگاه اصلی شانگهای شمرده می‌شد. در حال حاضر نیز به طور عمده پروازهای داخلی و همچنین پنج مسیر بین‌المللی به فرودگاه هاندا، توکیو، فرودگاه بین المللی گیمپو سئول، فرودگاه تانگشان تایپه، فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ و فرودگاه بین‌المللی ماکائو در فرودگاه بین‌‌المللی هونگچیائو انجام می‌شود.
دسترسی به این فرودگاه به طریق مترو و تاکسی امکان پذیر است. انتقال مسافران با تاکسی از فرودگاه هونگچیائو به مرکز شهر شانگهای حدود نیم ساعت طول می‌کشد و از طریق خط ۲ و خط ۱۰ مترو نیز می‌توانید به مناطق مختلف شهر بروید.

 

از کجای شانگهای کتاب‌های خارجی تهیه کنیم؟

۱۹ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران