فعالیت‌هایی تفریحی در شانگهای

جاذبه‌های گردشگری شانگهای
فعالیت‌هایی تفریحی در شانگهای

شانگهای اگر چه به عنوان یک مرکز تجاری شناخته می‌شود، اما بعد از هنگ کنگ و پکن، پربازدیدترین شهر توریستی چین نیز به حساب آمده و جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده جذابی در خود دارد. شانگهای شهری مفرح که در آن‌جا می‌توانید، تفریحات مختلفی را تجربه کرده و سفری شاد را پشت سر بگذرانید. پست امروزمان نیز به تمامی جاذبه‌ها و فعالیت‌های موجود در تور چین نپرداخته و سعی داریم تنها به فعالیت‌های تفریحی و شاد اشاره داشته باشیم. پس اگر برنامه دارید تا تعطیلات خود را در شانگهای سر کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید:

 

دیزنی‌لند شانگهای

تعداد محدودی از پارک‌های مخصوص کمپانی دیزنی با نام دیزنی‌لند (Disneyland) در دنیا وجود دارد و خوشبختانه، این پارک بزرگ که سالانه میلیون‌ها نفر به آن‌جا مراجعه می‌کنند، در سفر به شانگهای در دسترس شما خواهد بود. پارکی بزرگ و زیبا که در آن‌جا هم با بازی‌های متنوع و جذابی مواجه خواهید شد و هم کوچک‌ترها می‌توانند، با کاراکترهای کارتون‌های دیزنی دیدار کنند. هر چند بعید است بزرگ‌ترها هم از دیدن این کاراکترهای دوست داشتنی و خاطره‌انگیز، ذوق نکنند!

دیزنی‌لند شانگهای نیز دارای قلعه مخصوص دینزی در مرکز پارکاست، بازی‌های فوق‌العاده جذابی از جمله سواری‌های هیجان انگیز در خود دارد، رژه‌های بزرگ با انبوهی از کاراکترهای مختلف در آن‌جا برگزار شده و برنامه‌های تفریحی متعددی در خود دارد که باعث می‌شود، همه‌ی اعضای خانواده از بودن در آن‌جا، یک خاطره عالی ثبت کنند. چند مورد از جذاب‌ترین بخش‌های دیزنی‌لند شانگهای می‌توان به هزار توی آلیس در سرزمین عجایب، کمپ دیسکاوری، دادگاه داستان‌ها، دنیای مارول، دیدار با میکی، تئاتر دیزنی و بخش آبی پارک اشاره کرد.

 

گشت و گذار در محله پودونگ شانگهای

کروز سواری در رودخانه هوانگپو شانگهای

رودخانه هوانگپو (Huangpu River) از نظر تجاری و زیبایی که به شهر داده، برای شانگهای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و البته یکی از فعالیت‌های توریستی محبوب و مفرح که می‌توانید در سفر به شانگهای تجربه کنید، گردش‌های آبی با کروزهای مخصوص است که در این محل برای گردشگران مهیا شده است.

شما در این سفر دریایی، می‌توانید بعضی از نمادهای شهری و جاذبه‌های شانگهای از جمله برج تلوزیونی اورینتال پرل (Oriental Pearl TV Tower) یا باغ یویوان (Yuyuan Garden) را از زاویه‌ای متفاوت تماشا کنید. البته این سفرهای دریایی به شکل‌های مختلف برگزار شده و بعضی از آن‌ها شامل وعده‌های غذایی نیز می‌شود و هم می‌توانید در طول روز و هم شب، در آن‌ها شرکت نمایید.

تماشای نمایش آکروباتیک در سیرک شانگهای

سیرک جهانی شانگهای (Shanghai Circus World) که در منطقه جینگ آن (Jing’an) واقع شده، یکی از بزرگ‌ترین سیرک‌های دنیاست که در تمامی سال و در یک محیط سرپوشیده اجرا خواهد داشت. نمایش‌های آکروباتیک و طراحی صحنه فوق‌العاده زیبای این محل باعث شده تا رفتن به این مجموعه به یکی از فعالیت‌های تفریحی محبوب در سفر به شانگهای بدل شود. جایی که نمایش‌های متنوع از کارهای کلاسیک مثل بالانس نگه داشتن تعداد زیادی کاسه‌ی سنتی تا نمایش‌های ترامپولین را شامل می‌شود.

جذاب‌ترین و معروف‌ترین بخش نمایش، حلقه‌ی بسیار بزرگی است که آکروبات بازها در آن به اجرای نمایش می‌پردازند. حرکات بسیار خطرناک و البته زیبا بر روی این چرخ آهنی بزرگ، لحظاتی هیجان انگیز را برای شما رقم می‌زند، لحظاتی که نفس در سینه‌تان حبس خواهد شد.

 

۶ فروشگاه عتیقه فروشی در شانگهای

هپی ولی، تم پارکی بزرگ با بازی‌های تمام نشدنی در شانگهای

پارک بازی هپی ولی (Happy Valley) شانگهای، یکی از بزرگ‌ترین تم‌پارک‌های چین به حساب می‌آید که به دو بخش تم پارک و پارک آبی مایا (Maya) تقسیم می‌شود. این مجموعه بزرگ بخش‌های بسیار زیادی دارد که از بازی‌های کودکان و نوجوانان تا ترن هوایی‌های سریع و هیجان انگیز را شامل شده و دارای مرکز خرید، سینما، بخش بازی‌های کامپیوتری و ... نیز هست.

اما شاید از این پارک آبی مجموعه است که طرفداران خیلی زیادی دارد. بخش پارک آبی ۱۲۸ هزار متر مربع بوده و بازی مختلف و چندین بازی خرد برای آن وجود دارد که می‌توانید، حسابی در این محل خوش بگذرانید. از سواری‌های آبی تا استخر موج مصنوعی دنیای موج‌ها که می‌تواند موج‌هایی تا ارتفاع ۳.۵ متر بسازد، همه چیز برای گردشگران در این محل مهیا است. البته چند پارک آبی جذاب دیگر از جمله داینو بیچ واترپارک (Dino Beach Water Park)  و داکانگ واتر پارک (Dakang Water Park) که محیط سرپوشیده بزرگی دارد نیز در شانگهای هستند که می‌توانید، آن‌ها را نیز برای تفریح انتخاب کنید.

تونل باند شانگهای

برای رفتن از محله باند به بخش‌های دیگر شهر، هم می‌توانید از مترو ارزان استفاده کنید و هم وارد تونل گردشگری باند به نام باند سایتسین تونل (Bund Sightseeing Tunnel) شوید. این تونل درست زیر برج اورینتال پرل واقع شده و به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری آن را ساخته‌اند. با انی که هزینه‌ی ورود به این تونل بسیار بیشتر از مترو معمولی است، با این حال تعداد بسیار زیادی از توریست‌ها از این محل برای رفت و آمد استفاده می‌کنند.

تونلی که در اطراف آن با چراغ‌های LED نقش‌های جذابی درست شده و شما در طول راه، گویی در یک تونل رویایی و رنگارنگ قدم پیش می‌روید. حرکت قطار در این تونل کمی کندتر از متروهای معمولی بوده و همچنین آهنگی متناسب با مسیر نیز برایتان پخش می‌شود تا بیشتر در حال و هوای آن‌جا قرار بگیرید.

 

هتل‌های ارزان شانگهای را بشناسید

گشت و گذار در پارک فیلم شانگهای

پارک فیلم شانگهای (Shanghai Film Park) در واقع یک استودیو بزرگ فیلم‌سازی است که در آن‌جا، خیابان نانجینگ (Nanjing Road) به شکلی که در سال‌های ۱۹۳۰ بود بازسازی شده است. در ابتدا این محل برای فیلم برداری یکی از فیلم‌های چن کایگ (Chen Kaige) ساخته شده بود اما به مرور در فیلم‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفت، گسترش پیدا کرد و به مکانی که حالا مشاهده می‌کنید، بدل شد.

حتی فیلم‌های هالیوود همچون تامب رایدر و مومیایی نیز در این محل فیلم‌برداری شده‌اند. این مجموعه در محله سونگجیانگ قرار گرفته و حدودا ۴۵ دقیقه از مرکز شانگهای دور است و برای بازدید ازآن‌جا باید ۸۰ یوان پرداخت نمایید. فضای این پارک نسبتا بزرگ است و نیاز به زمان کافی برای گشت گذار دارد. همچنین فراموش نکرده و حتما تجهیزات عکاسی با خود ببرید تا بتوانید در لوکیشن‌های عالی فیلم این مجموعه، عکس‌های جذابی بگیرید.

موزه سلفی خانه تخم مرغی شانگهای

حرف از عکاسی شد، حتما می‌دانید که این روزها، موزه‌های سلفی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و خب، شانگهای هم دارای یک موزه سلفی عالی است. خانه تخم مرغی (The Egg House) برندی است که در نیویورک، لس آنجلس و شانگهای شعبه داشته و با دکورهای بسیار زیبای خود، محیطی عالی برای گشت و گذار  و البته گرفتن عکس‌های اینستاگرامی ایجاد می‌کند.

نسخه شانگهای این مجموعه مجموعا دارای ۶ سالن بوده که در هر کدام آن‌ها، دکورهای با موضعیت تخم مرغ درس شده است. فضای شاد این مجموع باعث می‌شود که حتی برای کودکان و نوجوانان نیز جذاب باشد. اگر علاقه به گشتن دیگر موزه‌ها را دارید پیشنهاد می‌کنیم از مقاله ۱۲ موزه‌ی معروف شانگهای نیز دیدن کنید.

 

بهترین پارک ها و فضای سبز شانگهای

تفریحات شبانه در شانگهای

وقتی درباره تفریح در تور چین صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم به سادگی از کنار تفریحات شبانه در این شهر بگذریم. شانگهای از آن دست شهرهایی است که مراکز متعدد برای این کار دارد و همه با سلایق مختلف، حتما جایی برای خود پیدا خواهند کرد. محله باند یکی از جاهایی است که اکثر کلاب‌ها و بارهای محبوب در آن‌جا واقع شده‌اند و شما می‌توانید در کنار رودخانه هوانگپو، شبی جذاب را سپری کنید.

البته یکی دیگر از مناطقی که بهترین کلاب‌های شبانه شانگهای را میزبان می‌کند، محله قدیم فرانسوی بوده که در آن‌جا می‌توانید کلاب‌هایی با هزینه کم‌تر نیز پیدا کنید. از بارهای روفتاپ تا کلاب‌های شبانه شلوغ و پر سرو صدا، همه چیز در این دو محله برایتان مهیا خواهد بود تا شبی شاد را در طول سفر داشته باشید. البته اگر دوست داشته باشید، می‌توانید شب‌ها به مراکز تفریحی متفاوت مثل سالن‌های بولینگ، مجموعه‌های سینمایی و یا حتی سالن‌های تئاتر هم بروید. خیلی از این مراکز تا ساعات پایانی شب نیز باز هستند.

باغ وحش شانگهای

اگر دوست دارید در طول سفر خود، پانداهای بامزه چینی را مشاهده کنید، چاره‌ای جز رفتن به باغ وحش شانگهای (Shanghai Zoo) نخواهید داشت. در این محل تعداد زیادی از پانداهای بزرگ نگهداری می‌شوند و فضای بزرگی در اختیار آن‌ها قرار داده شده و البته اکثر کسانی که به این باغ وحش می‌آیند نیز، تنها به شوق دیدن پانداها بلیط ورودی را تهیه می‌کنند.

البته ناگفته پیداست که در این باغ وحش که از سال ۱۹۵۴ فعال است، تنها پانداها وجود نداشته و گونه‌های مختلف و بعضا در خطر انتقراضی نگهداری می‌شوند.

 

معرفی دو فرودگاه‌ بزرگ و مهم شانگهای

آکواریوم اوشن شانگهای

آکواریوم اوشن (Ocean Aquarium) یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مفرح شانگهای است که می‌توانید به صورت خانوادگی از آن‌جا بازدید نمایید. چهارمین آکواریوم بزرگ آسیا و از جمله برترین آکواریوم‌های جهان که مجموعه‌ای بسیار متنوع از انواع جانوران دریایی را در خود داشته و یک طولانی‌ترین تونل آبی آکواریومی جهان را دارد که در آن‌‌جا می‌توانید شنا کردن کوسه‌ها و دیگر ماهی‌ها را تماشا کنید.

این مجموعه با مهیا کردن شرایط محیطی مختلف، ماهی‌ها و جانوران آبی از سراسر جهان را در خود به نمایش می‌گذارد.

پارک ترامپولین جامپ 360 شانگهای

در نهایت بد نیست به یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ترامپولین جهان که در  این شهر واقع شده اشاره کنیم. جامپ 360 (Jump360) مجموعه‌ای بسیار بزرگ با بازی‌های مختلف بر پایه ترامپولین بوده که نه تنها برای کوچک‌ترها، بلکه برای جوانان نیز عالی است و بازی‌های مخصوص بزرگسالان هم کم ندارد.

شرایط محیطی خیلی خوبی در این محل مهیا شده و بخش کودکان و نوجوانان به خوبی امن است و در آن‌جا بچه‌ها می‌توانند با فراغ بال به بازی بپردازند.

 

اقامتی جذاب در شانگهای با سبک چینی معاصر

منبع ۱

منبع ۲

۰۸ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران