راهنمای سفر به شهرهای مختلف کشور ترکیه با توجه به روحیه و شخصیت‌تان

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
راهنمای سفر به شهرهای مختلف کشور ترکیه با توجه به روحیه و شخصیت‌تان

انتخاب مقصد برای سفر به نوعی یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها به حساب می‌آید. اینکه با توجه به بودجه‌ و زمانی که در اختیار دارید کجا را برای فراغت انتخاب کنید مهم است اما از این مرحله که گذر کنیم چند گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد. گزینه‌هایی که حالا باید باتوجه به خلقیات و روحیات‌تان دست به انتخاب آنها بزنید. اگر بودجه‌ی سفر شما به اندازه‌ی گشت و گذار با تور ترکیه است و حالا می‌خواهید شهر مناسب‌تان را انتخاب کنید. همراه ما باشید تا شما را در این امر راهنمایی کنیم.

 


سفر به استانبول برای آنها که علاقه‌مند به فضاهای شهری و نوستالژی هستند


اگر می‌خواهید به جایی بروید که تاریخ و بناهایش استوارند، اگر می‌خواهید به جایی بروید که شهر و مردمانش پویا و در جریان‌اند، اگر می‌خواهید به جایی بروید که خاطرات خوب گذشته‌ را به یادتان بیارود باید با تور استانبول سفر کنید. شهری که در دو قاره‎ی آسیا و اروپا قرار دارد و مقر فرمانروایی بسیاری از پادشاهان کشور ترکیه بوده است. شهری که خیابان استقلال؛ یکی از مهمترین خیابان‌های کشور ترکیه در آن قرار دارد و به نوعی شهر مرکزخریدها و فستیوال‌های مدرن به حساب می‌آید.تنگه‌ی بسفر و زیبایی‌های تاریخی آن که یکی از زیباترین تنگه‌های دنیاست در این شهر واقع شده است. تنگه‌ی رمانتیکی که بسیار قرارهای عاشقانه به خود دیده است. تنگه‌ای که منبع الهام بسیاری از نویسندگان و شاعران کشور ترکیه بوده است.

 

 

استانبول

 


به طور کلی اگر می‌خواهید به یک جای مدرن برای گشت و گذارهای شهری بروید و در عین حال یک روحیه‌ی درونگرا برای مرور خاطرات دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از شهرهای ترکیه، استانبول را برای سفر انتخاب کنید.

 


سفر به نواحی اطراف دریای سیاه برای آنها که عاشق طبیعت هستند


اگر علاقه‌مند به طبیعت بکر و خاص و جنگل‌های تو در تو و انبوه، مسیرهای پر پیچ و خم، خوابیدن زیر سقف آسمان، دیدن ستاره‌های بی‌شمار آسمان‌ها، شنیدن صدای گنجشک‌ها و قناری‌ها، چیدن دلخوشی‌ها از ساقه‌ها و برگ‌ها هستید باید به این منطقه از کشور ترکیه سفر کنید. جاییکه به مانند طبیعت سوئیس زیبا و پر امکانات است و زمینه‌های لازم و مختلف کمپ‌زدن را نیز برای مسافرانش مهیا می‌کند. جاییکه مه غلیظ صبحگاهش در فصل پاییز و زمستان روز شما را می‌سازد و مهتاب پر فروغش شب‌های شما را. جایکه تصاویر بی‌نظیری از آفرینش و طبیعت به شما ارزانی می‌دارد.

 

زیباترین مکان‌ها برای کمپ زدن و گردش‌ در طبیعت زیبای ترکیه

 

 

ترکیه

 


در سفر به ترکیه اگر می‌خواهید از فضاهای شهری فرار کنید و به دل طبیعت پناه ببرید به شما توصیه می‌کنیم حتما رهسپار همین مناطق شوید.

 


اگر به سواحل علاقه‌مندید به فتحیه بروید


اگر فصل سفر شما فصل تابستان بود و می‌خواستید به جایی بروید که دور از فضاهای شهری باشد حتما فتحیه را انتخاب کنید. چرا که این مکان سواحلی زیبا برای شنا و انجام تمام تفریحات آبی دارد. سواحلی که برخی از آنها خلوت و دنج‌اند. سواحلی که چشم‌اندازی زیبا از دریا و طلوع و غروب آفتاب به شما ارئه می‌دهد. سواحلی پرسکوت که می‌توانید گوش بسپارید به صدای پرواز پرندگان مهاجر و چشم بدوزید به نرمش آب‌ها به روی یکدیگر بر اثر امواج ملایم. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید یک سفر رمانتیک را تجربه کنید حتما فتحیه را از میان شهرهای مختلف ترکیه انتخاب کنید.

 

 

 فتحیه ترکیه

 


اگر دنبال شکم‌گردی هستید گازیانتپ را انتخاب کنید


ترکیه کشور کباب‌ها و غذاهای لذیذ است. کشوری که در برخی از شهرهای آن می‌شود بهترین غذاهای دریایی را نیز پیدا کرد. کشوری پرشور و حال برای انواع پخت و پزها. مرکز غذای این کشور اما گازیانتپ است. جاییکه می‌توانید بهترین دونر کباب‌ها را در کنار بهترین سالادها و سوپ‌ها سفارش بدهید. جاییکه سرآشپزهای معروفی دارد. اگر اهل خورد و خوراک هستید و می‌خواهید شکم‌گردی کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم گازانتپ را انتخاب کنید.

 

۵ رستوران مشهور استانبول برای خوردن بهترین کباب‌های ترکی

 

 

گازیانتپ

 


اگر اهل تاریخ و همچنین شور و حال هستید آنتالیا را انتخاب کنید


اگر می‌خواهید بناهای به جا مانده از تاریخ باستان را تماشا کنید و بروید به پیش از تولد مسیح تا در یک سیر تاریخی جلو بیایید و بیایید تا برسید به امپراطوری عثمانی باید به تور آنتالیا بروید. جاییکه شهر ترمسوس در آن قرار دارد. شهری که نامش در ایلیاد و ادیسه هومر آمده است. شهری که امروز بقایایش خیلی از مسافران را به آنتالیا می‌کشاند. این شهر همچنین بهترین و پر شورترین سواحل ترکیه را دراختیار دارد تا هرساله جوانان را در فصل‎های بهار و تابستان به خودش بکشاند.

 

۷ مکان فوق‌العاده‌ی آنتالیا برای گشت و گذارهای شبانه

 

 

آنتالیا

 


اگر انرژی زیادی دارید و می‌خواهید در مسافرتتان چند روز فراموش ناشدنی را تجربه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به آنتالیا بروید.

۰۵ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران