معرفی سرزمین شنی یا سندلند آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
معرفی سرزمین شنی یا سندلند آنتالیا

افراد بسیاری هستند که بارها به آنتالیا سفر کرده‌اند اما از یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری آن به نام سرزمین شنی دیدن نکرده‌اند. چرا که این مجموعه یکی از مکان‌های توریستی و دیدنی کمتر شناخته شده تور آنتالیا می‌باشد. اما این به آن معنا نیست که از جذابیت کمتری نسبت به جاهای دیگر برخودار باشد. با مقتدرسیر همراه باشید تا شما را با جزئیات بیشتر این مکان فوق العاده آشنا کنیم.

 

سرزمین شنی آنتالیا

سرزمین شنی آنتالیا یا به عبارتی دیگر سندلند از جمله مکان‌های دیدنی منحصر به فردی است که کم پیش می‌آید تا در جایی دیگر بتوانید نظیر آن را پیدا کنید. این مجموعه همان‌طور که از نامش نیز پیدا است مکانی در قالب موزه است که تمامی موارد به نمایش گذاشته شده از آن از جنس شن هستند. شما می‌توانید در این موزه شنی مجسمه‌های بسیار بزرگی را که همگی به طرز کاملا هنرمندانه‌ای از شن ساخته شده‌اند را از نزدیک مشاهده کنید. البته ناگفته نماند که در ترکیب این مجسمه‌ها از مخلوط شن و خاک رس استفاده شده است. به همین دلیل است که سازندگان موفق شده‌اند چنین مجسمه‌های حیرت‌انگیزی را بسازند. در هر روز از سال که قصد سفر به آنتالیا را داشته باشید می‌توانید از این سرزمین شنی دیدن کنید. نکته جالب دیگر این است که این مجسمه‌ها با تمامی مراقبت‌هایی که می‌شود به دلیل روباز بودن موزه و اینکه بخش اعظم تشکیل دهنده آن‌ها از شن می‌باشد حداکثر یک سال عمر دارند. به همین دلیل هر ساله ترمیم و یا از نو ساخته می‌شوند. 

 

۷ تفریح ماجراجویانه در سفر به آنتالیا

سرزمین شنی آنتالیا

بهترین زمان بازدید از سرزمین شنی آنتالیا

آنتالیا در بخش جنوبی ترکیه واقع شده است. به همین دلیل در اغلب روزهای سال شرایط آب و هوایی آن مناسب برای سفر می‌باشد. از این رو در هر روز از سال که بخواهید می‌توانید از این مجموعه زیبا دیدن کنید. از آنجا که این موزه در هوای آزاد قرار گرفته است باران‌های شدید می‌تواند بخشی از مجسمه‌ها را تخریب کند. اما این تخریب‌ها به قدری نخواهد بود که از زیبایی آن‌ها بکاهد. البته ناگفته نماند که این مجسمه‌ها همواره در حال بازسازی و نگه‌داری‌های ویژه‌ای هستند.

از نظر انتخاب ساعت مناسب برای رفتن به سرزمین شنی آنتالیا توصیه می‌کنیم تا نیم ساعت قبل از تاریک شدن هوا از آن بازدید کنید. چرا که موقع تاریکی هوا مجسمه‌ها به صورت بسیار زیبایی نورپردازی می‌شوند. برای اینکه با یک تیر دو نشان بزنید زمانی را انتخاب کنید که بتوانید آن‌ها را در حالت معمولی و هنگام روشن شدن چراغ مشاهده کنید. به همراه داشتن دوربین عکاسی در این بازدید را هرگز فراموش نکنید.

 

بهترین تفریحات شبانه در آنتالیا

سرزمین شنی آنتالیا

طریقه ساخت مجسمه‌های موجود در سرزمین شنی آنتالیا

هر آنچه که در سرزمین شنی آنتالیا مشاهده می‌کنید هنر دست بهترین مجسمه‌سازان دنیا می‌باشد. این مجسمه‌ها سالی یک بار به دلیل تخریب‌های رخ داده شده به کلی از نو ساخته می‌شوند. برای این کار از ۲۵ نفر از استادان این حوزه از سرتاسر دنیا خواسته می‌شود تا هنرهای خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهند. معمولا ساخت این مجسمه‌ها در اواسط فروردین ماه رخ می‌دهد. هر بار مجسمه‌ها و تم موزه عوض می‌شود. در نتیجه حتی اگر بارها با تور آنتالیا سفر کنید چیزی از جذابیت موزه کم نخواهد شد و هر بار برای شما تازگی خواهد داشت. گفته می‌شود که برای ساخت مجسمه‌های این مجموعه بالغ بر ۱۰ هزار تن شن مصرف می‌شود.

 هزینه بلیط ورودی و ساعات کاری سرزمین شنی آنتالیا

در ورودی سرزمین شنی آنتالیا در تمامی روزهای سال به روی گردشگران باز می‌باشد. اما ساعات کاری آن در فصل‌های مختلف سال متغیر می‌باشد. به این صورت که از نیمه‌های اردیبهشت تا نیمه‌های آبان ساعات کاری آن از ۹:۳۰ تا ۲۳:۰۰ و در نیمه‌های آبان ماه تا نیمه‌های اردیبهشت از ۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰ است. علاوه بر موارد گفته شده علاقه‌مندان برای بازدید از آن باید بلیط ورودی تهیه کنند. قیمت بلیط ورودی برای کودکان و بزرگسالان فرق می‌کند. به این صورت که کودکان زیر ۳ سال بدون تهیه بلیط می‌توانند وارد شوند. اما افراد زیر ۱۲ سال باید هزینه ۱۰ لیر (واحد پول ترکیه) و برای افراد بالای ۱۲ سال ۲۵ لیر می‌باشد.

 سرزمین شنی آنتالیا 

مسیر دسترسی به سرزمین شنی آنتالیا

 سرزمین شنی آنتالیا در یکی از سواحل زیبای آنتالیا به نام لارا قرار گرفته است. این ساحل از جمله مکان‌های به نام در میان بومیان آنتالیا و حتی گردشگران می‌باشد. اگر اتومبیلی را کرایه کرده‌اید برای دسترسی آسان به آن می‌توانید آدرس دقیق زیر را در پیش بگیرید:

Guzeloba District, Lara Street, Lara Birlik Public Beach, Antalya 07230, Turkey

سرزمین شنی آنتالیا

در غیر این صورت می‌توانید از اتوبوس‌های شهری آنتالیا استفاده کنید. با استفاده از این اتوبوس‌ها می‌توانید سفری اقتصادی را برای دسترسی به سندلند تجربه کنید. اتوبوس‌هایی که شما را به سمت این ساحل لارا خواهد برد در خیابان آتاتورک آنتالیا قرار دارند. مدت زمانی را که قرار است از مرکز شهر تا سرزمین شنی در راه باشید در حدود ۵۰ دقیقه می‌باشد. همچنین مدت زمانی را که قرار است به بازدید از این موزه اختصاص دهید حداقل ۱ ساعت و حداکثر ۲ ساعت می‌باشد. این موزه به قدری جذاب است که توصیه می‌کنیم حتما در تور آنتالیا از آن دیدن کنید.

 

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران