استفاده از حمل و نقل عمومی در مشهد (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری مشهد
استفاده از حمل و نقل عمومی در مشهد (بخش اول)

مشهد یکی از شهرهای توریستی ایران است که نه تنها گردشگران داخلی بلکه هزاران گردشگر خارجی نیز در طول سال دارد. شهری که امکانات رفاهی و اقامتی‌اش عالی است. در این شهر انواع هتل‌ها، آپارتمان‌ها و مسافرخانه‌ها را می‌توانید با قیمت‌های مناسب اجاره و در آنها اقامت کنید. این شهر بهترین رستوران‌ها را در خود دارد و جاذبه‌های تفریحی‌اش از بهترین‌های ایران هستند. در این شهر می‌توانید به بهترین پارک‌های آبی و همینطور شهربازی‌های ایران بروید. جدای از این تفریحات، در مشهد می‌توانید به روستاهای استان خراسان بروید و با آداب و رسوم ایران کهن آشنا شوید. در سفرتان با تور مشهد به این شهر اگر می‌خواهید بدانید برای جابه‌جایی‌هایتان چه گزینه‌هایی پیش رو دارید همراه ما باشید تا شما را در استفاده از وسایل حمل و نقل این شهر راهنمایی کنیم.

 

دردسرهای استفاده از خودروی شخصی در سفر به مشهد

افراد بسیاری از جای‌جای ایران با خودروهای شخصی به مشهد سفر می‌کنند و هزینه‌ی بنزین و خستگی ساعت‌های طولانی رانندگی کردن را به جان می‌خرند تا در مشهد با ماشین خودشان جابه‌جا شوند اما باید خدمت این دسته از فراد عرض کنیم، از آنجا که مشهد یکی از کلانشهرهای ایران است انواع طرح‌های ترافیکی در این شهر اجرا می‌شوند. در سفر به مشهد متوجه خواهید شد که این شهر طرح زوج و فرد را برای عبور و مرور ماشین‌ها اجرا می‌کند و در خیابان‌های نزدیک به حرم نیز ماشین‌های عبوری حق تردد از آن را ندارند. بنابراین اگر با ماشین شخصی به این شهر رفته‌اید با دردسرهایی از این جنس زیاد مواجه خواهید شد. چرا که اگر پلاک‌تان زوج است در روزهای فرد از خودروتان نمی‌توانید استفاده کنید و اگر پلاکتان فرد است در روزهای زوج. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم حتی اگر با ماشین شخصی به مشهد سفر کرده‌اید، برای جابه‌جایی‌هایتان در این شهر قید خودروتان را بزنید و از وسایل حمل و نقل عمومی که در ادامه خدمتتان معرفی خواهیم کرد استفاده کنید.

 

چند راهکار برای کم کردن هزینه‌های سفر در مشهد

مشهد و دردسر جای پارک

مشهد یکی از شهرهای شلوغ و توریستی ایران است که روزانه تعداد زیادی خودرو درحال رفت و آمد در آن هستند. شما هم اگر بخواهید به عنوان مسافر یکی از آن خودروها را تشکیل بدهید باید بدانید که هم برای خودتان دردسر درست می‌کنید و هم برای این شهر. یکی از معضلات ترافیکی که مشهد با آن روبه‌رو است، معضل جای پارک است. در این شهر اگر بخواهید روی کناره‌های خیابان به عنوان جای پارک حساب باز کنید هیچ وقت جای خالی پیدا نمی‌کنید. چند سالی می‌شود که شهرداری این شهر برای حل کردن معضل جای پارک، تلاش کرده است پارکینگ‌های زیادی ایجاد کند. امروزه برای دسترسی به این پارکینگ‌ها می‌توانید از اپلیکیشن‌های پارکینگ‌ یاب استفاده کنید. با این اپلیکیشن‌ها در هرکجای شهر که باشید می‌توانید اگر جای پارکی وجود داشته باشد آن را بیابید. در جابه‌جایی با خودروی شخصی در مشهد به شما توصیه می‌کنیم یک اپلیکیشن دانلود و از آن استفاده کنید.

مشهد و انواع تاکسی‌های خوب

با سفر به این شهر به راحتی می‌توانید با انواع تاکسی‌ها هرکجا که هستید جابه‌جا شوید و به هرکجا که دوست دارید بروید. این شهر برای رفاه حال مسافران و شهروندانش انواع تاکسی‌ها را تدارک دیده است که در چهار دسته‌ی زیر تقسیم بندی می‌شوند:

۱- تاکسی‌های شهری: این تاکسی‌ها برای جابه‌جایی‌هایی با مسافت کوتاه عالی هستند و هرکجای شهر باشید می‌توانید این تاکسی‌ها را ببینید و برای طی مسافت‌های کوتاه از آنها استفاده کنید.

 

بهترین مکان‌های دیدنی طرقبه مشهد

۲- تاکسی‌های خطی: این تاکسی‌ها در تمامی محله‌ها و بخش‌های پردد شهر هستند و شما را به محله‌ها و بخش‌های دیگر شهر منتقل می‌کنند. به شما توصیه می‌کنیم در هربخش این شهر اقامت می‌کنید ایستگاه تاکسی‌های خطی آن را بیابید تا به راحتی بتوانید به بخش‌های پرتردد و گردشگری شهر با هزینه‌های ارزان سفر کنید.

۳- تاکسی‌های تلفنی: یکی دیگر از انواع تاکسی‌های شهر مشهد تاکسی‌های تلفنی هستند. با تاکسی‌های تلفنی می‌توانید یک ماشین را به صورت دربست دراختیار بگیرید و به هرکجای شهر که می‌خواهید بروید. این تاکسی‌ها گران‌ترین تاکسی‌های شهر مشهد هستند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم اگر چند نفری و به صورت خانوادگی به مشهد سفر کرده‌اید بیشتر از این تاکسی‌ها استفاده کنید.

 

تمام چیزهایی که باید در مورد شهر مقدس مشهد بدانید

۴- تاکسی‌های آنلاین: این نوع تاکسی‌ها امروزه در تمامی کلانشهرهای ایران فعالیت می‌کنند و مشهد نیز از این قاعده استثنا نیست. در این شهر می‌توانید با نصب اپلیکیشن‌های معروف از تاکسی‌های آنلاین در هرکجای شهر که هستید استفاده کنید.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران