راهنمای خرید در سفر به دهلی

جاذبه‌های گردشگری دهلی
راهنمای خرید در سفر به دهلی

دهلی شهر زیبا و توریستی هند است. شهری که امکانات مناسبی دارد و با بهترین تفریحات از مهمانانش پذیرایی می‌کند. شهری شورآفرین که بازدید از آن یعنی بازدید از یک تاریخ و تمدن کهن. شهری که با مردمش راحت می‌شود ارتباط گرفت. این شهر سال‌ها در استعمار کشور انگلیس بوده است و به همین دلیل بیشتر مردمانش به زبان انگلیسی مسلط هستند. در سفرتان با تور هند به این شهر اگر به دنبال خرید سوغاتی‌های متنوع و متعدد برای خوتان و نزدیکان‌تان هستید همراه ما باشید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنیم.


در دهلی چه چیزهایی می‌توانیم بخریم؟

در سفر به دهلی شما هرچه بخواهید از پوشاک تا چیزهای خوراکی را می‌توانید در انواع کیفیت‌ها خریداری کنید. سوغاتی‌های این شهر متنوع هستند اما جدای از سوغاتی‌های خاص شما اجناس معمولی که در همه جای دنیا نیز یافت می‌شوند را می‌توانید در سفر به ابن شهر خریداری کنید. مهمترین سوغاتی‌های هند که از این شهر خریده می‌شوند به شرح زیر هستند:

سوغاتی هند

  1. ساری: ساری لباس‌های زنانه هندی است که نمونه‌اش را زیاد در فیلم‌های هندی دیده‌اید و خانم‌های ایرانی نیز به آن بی‌علاقه نیستند. اما نکته‌ی مهمی که درباره‌ی این لباس باید بدانید آن است که ساری یک زیرپوش چسبان دارد و بعد روپوش آن نیز ۵ تا ۶ متر پارچه است که دورتان می‌پیچید. بنابراین پوشیدن آن ممکن است دست و پا گیرتان باشد.
  2. تی‌شرت و تاپ: تی‌شرت‌های مردانه و تاپ‌های زنانه لباس‌هایی هستند که در همه جای دنیا به عنوان سوغاتی برای خرید مرسوم‌اند.
  3. لوازم آرایشی و بهداشتی: در سفر به هند می‌توانید با بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی مواجه شوید و آنها را خریداری نمایید.
  4. جواهرات: اگرچه در سفر به هند خرید این نوع سوغات را زیاد به شما پیشنهاد نمی‌کنیم اما شما می‌توانید از جواهرفروشی‌های این شهر جواهرات میناکاری شده تهیه نمایید.
  5. ادویه: ادویه‌های هندی در سراسر دنیا معروف هستند و فقط کافی است یک بار طعم آنها را زیر زبان‌تان بچشید تا برای همیشه آنها را در طبخ غذاهایتان به کار ببرید.
  6. صنایع دستی: صنایع دستی هند را وسایل کوچک و بزرگ کاربردی و تزئینی تشکیل می‌دهند که امروزه در جنس‌خای مختلف از چوب گرفته تا چینی تهیه می‌شوند و با قیمت‌های مختلف می‌توانید آنها را خریداری کنید.
    خریدهایی که در دهلی می‌توانید انجام بدهید به این موارد محدود نمی‌شوند اما مواردی که خدمتتان معرفی شد از معروف‌ترین سوغاتی‌های این شهر هستند.


سوغاتی‌‌های سفر به دهلی را از کجا تهیه کنیم؟

دهلی در خود هم بازارها، هم فروشگاه‌ها و هم مرکزخریدهای درجه یک بسیار دارد که با مراجعه به آنها می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که دراختیار دارید خرید انجام بدهید. اگر بخواهید بدانید برای خرید هرمحصول باید به کجاها در این شهر مراجعه کنید ما خدمتتان عرض می‌کنیم.

 

راز و رمزهای خرید زیباترین ساری‌های هند

دهلی

برای خرید اجناس برند به مرکزخریدها مراجعه کنید

اگر قصد دارید پوشاک‌ برند خریداری کنید می‌توانید به مرکزخرید معروف دهلی تشریف ببرید که از آدیداس تا پولو، از زارا تا گوچی در آن شعبه دارند. همچنین بوتیک‌های محله کونات برای خرید لباس‌های چرم و لاکچری انتخاب بسیار مناسبی هستند.


برای خریدهای ارزان به بازار تشریف ببرید

بازار اصلی دهلی دقیقا روبه‌روی ایستگاه قطار نیودهلی قرار دارد و شما با مراجعه به این بازار می‌توانید از وسایل تزئینی تا پوشاک را با قیمت‌های بسیار ارزان و در تعداد بالا خریداری نمایید. قدم زدن در این بازار و معاشرت با فروشندگان آن یکی از تفریحات عالی سفر به دهلی به شمار می‌آید.

بازار دهلی

برای خرید صنایع دستی به بازار دیلی‌هات بروید

اگر می‌خواهید صنایع دستی خریداری نمایید دو گزینه‌ی خوب پیش روی شما در سفر به هند قرار دارد. یکی آنکه به بازار دیلی‌هات بروید و دیگر اینکه به مغازه‌های اطراف کانات مراجعه کنید. در این مغازه‌ها جواهرات نیز می‌توانید خریداری کنید. البته خرید جواهرات را در سفر به هند زیاد به شما توصیه نمی‌کنیم چون ممکن است سرتان را کلاه بگذارند اما با خرید از این مغازه‌ها تا حدود زیادی می‌شود خیالتان از این بابت راحت باشد.

 

۷ تفریح خانوادگی در سفر به دهلی

دهلی

برای خرید ادویه به دیلی‌هات بروید

جدای از صنایع دستی، در دیلی‌هات می‌توانید بهترین ادویه‌های این شهر را نیز خریداری نمایید. ادویه‌هایی از زردچوبه تا انواع فلفل‌ها. در سفر به دهلی حتما برای خود و عزیزان‌تان ادویه تهیه کنید.

نکته مهم به هنگام خرید در دهلی

در شهر دهلی می‌توانید انواع خریدها را انجام بدهید اما در این خریدها همواره ۳ نکته را مد نظر داشته باشید:

  1. به اجناس ارزان زیاد اعتماد نکنید.
  2.  درباره جشنواره تخفیفات برندها و مرکزخریدها تحقیق کنید.
  3. در بازارها چانه بزنید و تا جاییکه می‌توانید قیمت فروشنده‌ها را بشکنید.
۰۲ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران