خاطراتی که از سفر به کوالالامپور به یادگار می‌برید

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
خاطراتی که از سفر به کوالالامپور به یادگار می‌برید

پایتخت مالزی، کلان‌شهری زیبا و رنگارنگی است که فرهنگ‌ها، مذاهب و خصلت‌های متفاوتی را در خود جای داده و وقتی برای اولین بار به تور کوالالامپور می‌روید، تلفیق زیبای مدرنیته با المان‌های کهن آسیایی، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. چیزی که در کوالالامپور می‌بینید، کاملا با نقاط مختلف دیگر آسیا یا دنیا متفاوت است و به همین رو، خاطراتی برایتان ثبت می‌گردد که به سادگی از دفتر ذهنتان پاک نخواهد شد.

 

شهری که هرگز نمی‌خوابد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کوالالامپور دارد، زنده بودن این شهر در تمامی طول ۲۴ ساعت است. چیزی که باعث می‌شود هر زمان از روز که بخواهید، بتوانید هر نقطه از شهر را برای گردش و تفریح انتخاب کنید. خاطراتی که از بودن در پارک‌های آبی در آفتاب گرم تا تفریحات شبانه‌ تا پاسی از صبح برایتان به یادگار خواهد ماند. یکی از نکات مثبت تفریحات مختلف در کوالالامپور این است که، بسته به جایی که در شهر باشید، همیشه می‌توانید نقاطی را پیدا کنید که با جیب شما همخوانی داشته باشد و حتما نیاز نیست هزینه‌ی هنگفتی برای تفریح بپردازید.

 

بهترین تفریح‌هایی که همراه کودکان در سفر به کوالالامپور باید تجربه کنید

کوالالامپور

فرهنگی متفاوت

چیزی که به خوبی از مردمان مالزی و کوالالامپور در ذهنتان خواهد نشست، این ترکیب فرهنگی شگفت‌انگیزی است که شما در این شهر می‌بینید. به طور کلی سه قوم مختلف مالای، چینی و هندی در این کشور زندگی می‌کنند که البته در این بین اقلیت‌های بسیار دیگری نیز هستند. از همین رو شما مذاهب مختلف، زبان‌های متفاوت، فرهنگ‌هایی متنوع و حتی غذاهای جور و واجور زیادی می‌بنید که در کنار هم این تاریخ و فرهنگ عجیب اما دیدنی را شکل می‌دهند. چیزی که حتی در نقاط دیدنی و تاریخی شهر نیز کاملا هویدا است.

کوالالامپور

طعم خوش

از دیگر خاطرات جذاب کوالالامپور که همه‌ی کسانی که به تور مالزی رفته‌اند از آن صحبت می‌کنند، طعم خوش غذاهایی است که در این شهر چشیده‌اند. غذا خوردن در واقع تجربه‌ی فرهنگ یک کشور نیز محسوب می‌شود و شما این فرهنگ غذایی را می‌توانید در رستوران‌ها و غذاخوری‌های غذایی ببینید و با تنوع بی‌نظیری از غذاهای مختلف مواجه شوید. غذاهای محلی زیادی هستند که در کوالالامپور می‌توانید تجربه نمایید و در کنارشان، رستوران‌های شیک و لوکس و همچنین کافه‌های متنوعی هستند که غذاهایی از سراسر جهان را در این کلان شهر گرد هم آورده‌اند.

 

بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی کوالالامپور مالزی

کوالالامپور

شهری رنگارنگ

کوالالامپور شهری رنگارنگ است که در هر گوشه‌ای رنگین کمانی از رنگ‌های مختلف به نمایش گذاشته شده. از ابنیه تاریخی بگیرید تا مراکز خرید و پارک‌ها بازی، همه به بهترین شکلی زیبا آرایش شده‌اند. شما می‌توانید در کوچه‌ها و خیابان‌ها گردش کنید یا حتی از زیباترین بناهای مذهبی کوالالامپور دیدن کنید و مکان‌های زیادی را پیدا کنید بتوانید در آن‌ها چند عکس اینستاگرامی عالی بگیرید. حتی جاهایی در شهر وجود دارد که عملا برای عکاسی گردشگران در نظر گرفته شده‌اند.

کوالالامپور

گرما

البته همه‌ی خاطراتی که از کوالالامپور به خانه می‌برید، لزوما خوب نیستند. اگر از آن دسته افرادی هستید که با گرما و رطوبت مشکل دارید، احتمالا با این بخش از کوالالامپور به مشکل بر می‌خورید. این شهر تابستانی همیشگی را تجربه می‌کند و رطوبت نیز همیشه در آن بالاست. پس همراه داشتن بطری آب وقتی به پیاده‌روی می‌روید الزامی است.

کوالالامپور

مراکز مذهبی فوق‌العاده جذاب

از نقاطی که حتما باید در کوالالامپور به دیدنشان بروید، مراکز مذهبی این شهر است. همانطور که گفتیم، مردم این شهر مذاهب مختلفی دارند و از همین رو، مراکز مذهبی متنوعی نیز در کوالالامپور وجود دارد. مساجد زیبا و منحصر به فرد، معابد هندوی دیدنی و نقاط مختلفی که دیدنشان را نباید از یاد ببرید.

 

معرفی مشهورترین معبدهای کوالالامپور

کوالالامپور

خرید

چیزی که به هیچ وجه در کوالالامپور نمی‌توانید از آن فرار کنید، خرید کردن است. اما شک نکنید خرید در این شهر زیبا، برای هر فرد و در هر سلیقه‌ای، یک خاطره‌ی فوق‌العاده خواهد بود. برای مثال، کسانی که می‌خواهند از مراکز خرید پرزرق و برق و از برندهای برتر دنیا خرید کنند، گزینه‌های بسیار زیادی در سفر به کوالالامپور خواهند داشت، اما حتما در کنارش به سراغ بازارهای متعدد این شهر هم بروید تا هم تجربه‌ی بودن در بازارهای آسیایی را کسب کنید و هم خریدی ارزان برای خود داشته باشید.

 

برای خرید ارزان قیمت در کوالالامپور این مراکز خرید را امتحان کنید

کوالالامپور

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران