نکاتی که باید قبل از سفر به کوالالامپور بدانید

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
نکاتی که باید قبل از سفر به کوالالامپور بدانید

کوالالامپور راهی عالی برای دیدن دنیای آسیای قدیم است. این شهر جنوب شرقی آسیا با حجم زیاد مهاجرت‌هایی که به خود دیده فرهنگ‌های جوامع مختلف را در خود جمع‌آوری کرده است. این شهر به عنوان پایتخت مالزی از این ویژگی منحصر به فردش به نحو احسنت استفاده کرده و تلفیقی از همه چیز را به اشکال مختلف به نمایش گذاشته است. شما می‌توانید فرهنگ‌های هندی، مالایی، چینی، و همچنین اسلامی را در غذاها و رستوران‌ها، معماری‌ها و جاذبه‌های دیدنی‌اش پیدا کنید. برای سفر با تور مالزی به کوالالامپور نکاتی وجود دارد که باید از قبل بدانید.

 

مجموعه‌ای از ویژگی‌های مهم یکجا جمعند

کوالالامپور شهری بزرگ و دیدنی است اما خوشبختانه اکثر جاهای مهم و گردشی‌اش در نزدیکی هم قرار گرفته‌اند. از مدرن‌ترین مراکز خرید در کوالالامپور بگیرید که در منطقه بوکیت بینتانگ قرار گرفته‌اند تا بازارهای سنتی پاسار سنی، شما نگرانی بابت سفرهای طاقت‌فرسا در شهر نخواهید داشت. تنها قسمت دشوار گردش شما حمل پاکت‌های خرید هنگام پیاده‌روی‌یست. اگر خسته شدید و خواستید دست از پیاده‌روی بردارید می‌توانید سوار مترو و یا اتوبوس شوید.

 

آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی کوالالامپور

 

 کوالالامپور

 

 

هوای شهر گرم است

مالزی درست روی خط استوا واقع شده و این یعنی شما با گرمسیرترین و مرطوب‌ترین آب و هوای زمین روبرو خواهید شد. در مالزی به دلیل ازدحام زندگی شهری این شرایط ممکن است شدیدتر هم باشد تا جایی که بعضی روزها احساس بی‌حال و کم توانی کنید. البته باران‌های گاه گاه کمی اوضاع را تعدیل می‌کند. بنابراین بهترین و راحت‌ترین لباس تابستانی‌تان را بردارید و اگر در طول روز بیرون هستید حتما مایعات خنک مثل آبمیوه زیاد بنوشید. ممکن است غروب‌دم‌ها کمی بابران ببارد بنابراین از عصرگاه داغ خود بهترین استفاده‌ها را ببرید.

 

بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی کوالالامپور مالزی

 

 کوالالامپور

 

 

از باغ‌ها دیدن کنید

کوالالامپور زیبا و پر از جاهای دیدنی‌ست اما برای دور شدن از محیط شهری شما می‌توانید به برخی از بهترین پارک‌ها سر بزنید و در هوای آزاد و سالم به تفریح و استراحت بپردازید و یا طبیعت‌گردی کنید. برای این کار حتی لازم نیست وقت زیادی بگذارید و از شهر حسابی خارج شوید. باغ‌های سرسبز کوالالامپور همچون ریه شهر عمل می‌کنند. شما می‌توانید به پارک پرندگان و یا پارک پروانه‌های کوالالامپور که در همسایگی هم هستند بروید. به علاوه KL Lake Gardens نیز جایی فوق‌العاده برای گشت و گذار و کاوش شناخته می‌شود.

 

باغ وحش نگارا یا باغ وحش ملی در نزدیکی کوالالامپور

 

 کوالالامپور

 

 

هوشمندانه خرید کنید

از خرید لوازم لوکس و باکیفیت در مرکز خرید پاویلیون گرفته تا اجناس ارزان Sungei Wang چیزی در مورد خرید کردن وجود ندارد که بتوانید از آن اجتناب کنید. کوالالامپور پر از برندهای پرچم‌دار دنیاست که احتمالا بیشترشان را از قبل می‌شناسید. در بازارهای سنتی شما می‌توانید اجناس مناسبی را با قیمت‌های مقرون به صرفه پیدا کرده و مخصوصا برای سوغاتی‌های خاص مالزیایی بخرید. توجه داشته باشید که در بازارهای محلی امکان چانه‌زنی هم وجود دارد. بنابراین سعی کنید هوشمندانه خرید کنید.

 

 

 کوالالامپور

 

 

در بازارهای شبانه خوش‌گذرانی کنید

چیزی که شما در این شهر نمی‌توانید از آن اجتناب کنید بازارهای ارزان و شبانه کوالالامپور و یا پاسار مالام است. مهم‌ترین ویژگی این بازارها اینست که شما می‌توانید تلفیقی از فرهنگ‌های بومی آسیایی را ببینید و لمس کنید. مخصوصا غذاهای بین‌المللی آسیایی که در قیمت‌های بسیار مناسبی در این بازارها عرضه می‌شوند. به بازار شبانه بروید و ماجراجویی خودتان را آغاز کنید. توجه داشته باشید که این بازارها عموما شلوغ و پرهمهمه هستند بنابراین مراقب جیب‌برها و وسایلی که در دست دارید باشید.

 

سفر مقرون به صرفه به کوالالامپور

 

 کوالالامپور

 

 

جشن‌های فرهنگی

از آنجایی که کوالالامپور شهری چندفرهنگی‌ست در تمام طول سال به بهانه‌های مختلفی شاهد انواع جشن‌های فرهنگی مردم مختلف است. به عبارتی هر زمان از سال که به این شهر سفر کنید احتمالا شانس شرکت در آن‌ها را خواهید داشت. این تعطیلات و جشن‌ها عموما به صورت گسترده و با تزئینات مرسوم برپا می‌شوند. یکی از بهترین نمونه‌ها سال نوی چینی است؛ جایی که هر مکان از تراس‌های بازار گرفته تا کافی شاپ‌های ارزان قیمت، نوعی دکوراسیون سال حیوانات چینی را برای استقبال از مشتریان خود نمایش تدارک می‌بینند.

 

 ۷ تفریح جذاب در محله‌ی چینی‌های کوالالامپور 

 

 کوالالامپور

 

 

نگران زبان محلی نباشید

همانطور که بارها اشاره کردیم کوالالامپور مرکز فرهنگی مالزی بوده و از ملت‌های مختلفی مثل چینی، مالایی و هندی در آن زندگی می‌کنند. لازمه زندگی با افراد مختلف یادگیری زبانی بین‌المللی بوده. بیشتر مردم کوالالامپور با انگلیسی آشنایی دارند و نیازی نیست شما نگران یادگیری زبان بومی مردم باشید. البته هزاران نفری که سالانه از این شهر بزرگ دیدن می‌کنند هم این وسط بی‌تاثیر نیستند. به علاوه مردم بسیار مهربان هستند و با همان زبان محلی هم به گردشگران کمک می‌کنند تا منظورشان را به خوبی منتقل کنند.

۲۳ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران