مواردی که باید در کوالالامپور مراقب آن‌ها باشید

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
مواردی که باید در کوالالامپور مراقب آن‌ها باشید

درسفر با تور مالزی به کوالالامپور مانند هر شهر بزرگ دیگری همیشه این احتمال وجود دارد که مورد کلاهبرداری و یا بعضا خشونت قرار بگیرید. بیشتر این قبیل مزاحمت‌ها فقط باعث می‌شوند تا شما مقداری از پول‌های رنگی مالزیایی خودتان را از دست بدهید. در معدود مواردی اما کلاهبرداری‌ها می‌تواند به ضرر هویت شما تمام شود. داشتن یک عابر کارت مسدود شده می‌تواند به تنهایی باری از مشکلات به شما تحمیل کند. با کمی هوشیاری و سرعت عمل می‌توانید به مشکلات فائق آیید.

 

 

رانندگان تاکسی مبلغ بالاتری می‌گیرند

تمای تاکسی‌های کوالالامپور بدون استثنا روی در خود نوشته‌اند: این یک تاکسی متر است، چانه نزنید. شاید باید این جمله را بهتر می‌نوشتند تا خود رانندگان بتوانند ببینند. اولین کاری که باید بکنید اینست که قیمت ثابت کرایه را بپرسید. شما می‌توانید چیزی که راننده درخواست می‌کند را رد کرده و از او بخواهید تا از تاکسی متر استفاده کند. حواس‌تان را جمع کنید در این موارد هم ممکن است قیمت کرایه شما از آن چه در ابتدا پیشنهاد شده بود بالاتر باشد. شما می‌توانید برای جلوگیری از این اتفاق مسیر را بر روی نقشه گوگل دنبال کنید. اما هنوز نباید رانندگان حیله‌گر کوالالامپوری را دست کم بگیرید. آن‌ها اگر متوجه شوند شما مسیر را بر روی نقشه دنبال می‌کنید سعی می‌کنند با به صحبت گرفتن حواس شما را پرت کنند و یا ازشما بخواهند تا عکس‌های خانوادگی‌تان را نشان دهید. تمام مسیرها و ریل‌ها در کوالالامپور منتهی به KL Sentral در نزدیکی هند کوچک می‌شود. یکی دیگر از راه‌های مقابله با کلاهبرداری رانندگان نصب و استفاده از برنامه Grab است.

 

دانستنی‌های ضروری برای گشت و گذار در کوالالامپور 

 

 

 کوالالامپور

 

 

وقتی سوار تاکسی اشتباه می‌شوید

یکی از موارد جالب در کوالالامپور اندازه تاکسی است. اندازه تاکسی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. تاکسی‌های قرمز مقرون به صرفه که در همه جای شهر یافت می‌شوند و تا حومه شهر هم می‌روند گزینه مناسب برای شما خواهد بود. ماشین‌هایی مثل واگن، مینی‌بوس‌ها و مینی‌ون‌ها و یا وسایل بزرگ‌تر، تاکسی‌های اجرایی و یا خانوادگی هستند. تاکسی‌های اجرایی معمولا دوبرابر معمول تاکسی‌ها هزینه دریافت می‌کنند. به غیر از تاکسی مترها شما می‌توانید برای ماشین‌های گران‌قیمت از کیوسک‌های تاکسی‌رانی کوپن بخرید.

 

 

 کوالالامپور

 

 

در غذاخوری‌های محلی دقت بیشتری به خرج دهید

رستوران‌های Nasi kandar / nasi campur را می‌توانید در هر گوشه کوالالامپور که می‌روید پیدا کنید. یکی از راه‌های سرگرم کننده رفتن به غذاخوری‌های ارزانقیمت محلی برای خوردن غذایی خوشمزه و خانگی است. به مشتریان یک بشقاب برنج می‌دهند و بعد با خوراکی‌های آماده در بوفه از گوشت گرفته تا سبزیجات شارژ می‌کنند. خوراکی‌ها به ندرت قیمت‌ گذاری شده‌اند. محلی‌ها می‌دانند که تا چه قیمتی به ظرف خود اضافه می‌کنند. آن‌ها به خوبی قیمت مرغ و گوجه و دیگر موارد را می‌دانند اما شما به عنوان یک گردشگر قطعا چیزی نمی‌دانید. بهترین کار اینست که هر چیزی را که بر می‌دارید قیمت دقیقش را بپرسید. خوشبختانه غذاخوردن در این بوفه‌های غذا حتی با درج مالیات همچنان تجربه‌ای رزان‌قیمت محسوب می‌شوند.

 

 ۶ رستوران معروف کوالالامپور مخصوص گیاهخوراران

 

 

 کوالالامپور

 

 

کودکان گل‌فروش

در کوالالامپور وقتی شما مشغول غذاخوردن در فودکورت‌ها و یا هاوکرها هستید کودکان گل فروش به شما نزدیک می‌شوند و التماس می‌کنند از آن‌ها گل بخرید. در جاهایی مثل جلال آلور و گوشه‌هایی از بوکیت بینتانگ گروه‌های متکدی به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند. اکثر این بچه‌ها جذب گروه‌های تبه‌کاری هستند و دادن پول و یا خرید گل از آن‌ها تنها به جرم و جنایت آنان کمک می‌کند. پس سعی کنید تحت تاثیر قرار نگیرید.

 

 

 کوالالامپور

 

 

خرید لوازم الکترونیکی جعلی

مالزی یکی از بزرگ‌ترین کشورهای دنیا در ساخت ریز تراشه‌هاست اما این بدان معنا نیست که می‌توانید لوازم الکترونیکی را به قیمت‌ ارزانی خریداری کنید. قیمت‌های ارزان غیرقابل باور برای آخرین مدل آیفون خیلی خوب می‌شد اگر واقعی بود. اما آن‌ها همگی تقلبی هستند. همینطور که نمی‌توانید به لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های کم‌تر از ۱۰۰ دلار اعتماد کنید. اندازه فروشگاه و یا مدرن بودن و نبودن آن هیچگاه نمی‌تواند ملاک اورجینال بودن و یا تقلبی بودن محصولات را مشخص کند. اگر قصد خرید لوازم الکترونیکی اصل همچون گوشی سامسونگ دارید بهتر است به خود نمایندگی مجاز مراجعه نمایید. حتی فروشگاهی زیبا در مرکز خریدی مجلل هم می‌تواند فیک فروش باشد.

 

 برای خرید ارزان قیمت در کوالالامپور این مراکز خرید را امتحان کنید

 

 

 کوالالامپور

 

 

میمون‌های اطراف غارهای باتو

میمون‌های اطراف غارهای باتو از شیادان باتجربه‌ای هستند که فرصت رویارویی با آن‌ها را در کوالالامپور دارید. آن‌ها به صورت روزانه لوازم دم دست گردشگرانی که از پله‌ها بالا می‌روند را می‌دزدند. عینک آفتابی، بطری آب و یا وسایل در دست مثل موبایل و دوربین را به راحتی تمام می‌دزند. قبل از این که برای صعود به بالای پله‌ها آماده شوید مطمئن شوید که تمامی لوازم را در کیف خود گذاشته‌اید. حتی خوراکی‌ها را نباید داخل کیسه‌های نایلونی حمل کنید زیرا آن‌ها می‌توانند حتی خوراکی‌های دربسته را هم باز کنند. اگر وسیله‌ای از شما را دزدیدند نباید با آن‌ها مقابله کنید زیرا احتمال گاز گرفتن و آسیب‌های بالقوه وجود دارد. گاهی اوقات آن‌ها از چیزی که گرفته‌اند خسته می‌شوند و همانجا رهایش می‌کنند و حتی احتمال دارد کیسه خوراکی‌هایتان را بگذارند و بروند. سعی کنید به جایی دیگر نگاه کرده و از بومی‌ها کمک بگیرید.

 

 

غارهای باتو

۲۱ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران