مهم‌ترین نمادهای سرزمینی کوالالامپور که باید از آن‌ها دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
مهم‌ترین نمادهای سرزمینی کوالالامپور که باید از آن‌ها دیدن کنید

کوالالامپور به عنوان یکی از شهرهای جنوب شرقی آسیا که با سرعت بالایی در حال رشد و گسترش است و هر روز ساختمان‌ها و آسمان خراش‌های بیستری در آن بالا می‌رود عجیب نیست که پر از نمادهای شهری قدیمی و مدرن، مذهبی و تاریخی باشد. این شهر با تلفقی از بهترین‌ها بهشت عکاسان و گردشگران برای کاوش و تفریح است. مهم‌ترین نمادهای سرزمینی کوالالامپور مثل برج‌های دوقلوی پتروناس، برج کوالالامپور و پروژه‌های پر زرق و برق است که نقاطی توریستی محسوب می‌شود و ارزش بازدید دارند.

 

 

مجتمع دایابومی کوالالامپور

 مجتمع دایابومی ساختمانی ۳۵ طبقه است که در امتداد جلان سلطان هشامودین، در جنوب میدان مردکا، واقع شده است. این ساختمان که در دهه ۱۹۷۰ ساخته اولین سازه مدرن در کوالالامپور است که با اصول طراحی و معماری اسلامی ساخته شده است. همچنین این مجتمع به عنوان مناره دایابومی نیز شناخته می‌شود. این ساختمان را معمار معروف ملک نیک محمد با هشت ضلعی‌ها و قوس‌های عظیم اسلامی طراحی و ساخته است. این ساختمان قبلا مرکز ملی نفت پتروناس بود تا این که بعدها شرکت به برج مشهور خود نقل مکان کرد. این برج زیبا در حال حاضر میزبان چندین دفتر اداری است.

 

 برنامه‌ای برای یک‌روز گشت و گذار رایگان در کوالالامپور! 

 

 

 مجتمع دایابومی کوالالامپور

 

 

آدرس: Kuala Lumpur City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

 

ایستانا نگارا

ایستانا نگارا کاخ ملی مالزی است که در سال ۱۹۲۸ و در جلان ایسانا ساخته شده است. این کاخ محل زندگی پادشاه مالزی بود که در ژوئن ۲۰۱۱ این کاخ با یک کاخ جدید ۸۰۰ میلیونی در نزدیکی جلان دوتا جایگزین شد. ایستانا نگارا قدیمی در شیب دامنه بوکیت پتالینگ مشرفت به رودخانه کلانگ، در کنار جلان سید پوترا قرار گرفته است. زمین‌های کاخ به روی مردم باز نیست به همین دلیل عکاسان معمولا تنها از ورودی آن عکس می‌گیرند. شما می‌توانید در منطقه زیبای کاخ قدم بزنید و از بیرون ورودی داخل را تماشا کنید.

 

 

 ایستانا نگارا

 

 

آدرس: Jalan Istana, Kuala Lumpur

 

 

گالری هنری شهر کوالالامپور

گالری شهر کوالالامپور یک مرکز اطلاعات توریستی جالب است که مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و عکس‌های تاریخی کوالالامپور را به همراه مینیاتوری‌های معروف شهر به نمایش گذاشته است. این مجموعه جالب و دیدنی در ساختمانی ۱۱۴ ساله و استعماری در کنار داراتان مردکا قرار گرفته است. اگر می‌خواهید از فعالیتی رایگان لذت ببرید و اطلاعاتی درباره شهر به دست بیاورید بازدید از این موزه رایگان را به شما توصیه می‌کنیم. دیوارهای این گالری با یک خط زمانی مشخص اتفاقات و وقایق شهر را از دهه ۱۸۲۰ تا حال حاضر نمایش می‌دهد. به عنوان یک خارجی شاید خیلی از دیدن عکس‌ها احساس غرور نکنید اما مطمئنا سیر پیشرفت شهر نظر شما را جلب خواهد کرد.

 

 بهترین مکان‌های گشت و گذار شبانه در کوالالامپور را بشناسید 

 

 

 گالری هنری شهر کوالالامپور

 

 

آدرس: 27, Jalan Raja, Dataran Merdeka, Kuala Lumpur

 

 

ایستگاه راه‌آهن کوالالامپور

ایستگاه راه‌آهن کوالالامپور ساختمانی افسانه‌ای به سبک شمال آفریقاست که در قسمت جنوب شرقی مسجد ملی واقع شده است. این ساختمان که در طول خیابان جلان سلطان حسام‌الدین واقع شده تا سال ۲۰۰۱ به عنوان خط اصلی ریلی شهر فعالیت می‌کرد. اگر دقت کنید می‌کنید که A.B. Hubbock در طراحی آن از المان‌های سبک شرق و غرب استفاده و با تلفیق ویژگی‌های آنان ساختمانی قابل توجه در سال ۱۹۱۰ پدید آورده است. در مقابل، ساختمان اداری راه آهن مالزی درست روبروی ایستگاه راه آهن توسط A.B. Hubbock در سال ۱۹۱۷ طراحی و ساخته شد.

 

 

 ایستگاه راه‌آهن کوالالامپور

 

 

آدرس: Bangunan Stesen Keretapi, Jalan Sultan Hishamuddin, 50000 Kuala Lumpur

 

 

برج مناره کوالالامپور

در کنار برج دوقلوی پتروناس، برج مناره کوالالامپور واقع شده است که از نمادهای محبوب شهر محسوب می‌شود. مناره در سال ۱۹۹۴ به ارتفاع ۴۲۱ متر ساخته شد و از همان زمان تا کنون جزو دیدنی‌های محبوب شهر بوده با برج‌های پتروناس رقابتی تنگاتنگ دارد. بالای برج طبقات سفینه شکلی وجود دارد که تقریبا از تمام نقاط شهر قابل رویت است. عرشه تماشای مناره در ارتفاع ۲۷۶ متری از مین حداقل ۱۰۰ متر بالاتر از عرشه برج‌های دوقلوی پتروناس قرار دارد. این عرشه روزها نمایی دیدنی و شگفت‌انگیز از شهر به نمایش می‌گذارد که حتما باید از آن دیدن کنید.

 

 ۷ کافه‌رستوران جذاب در کوالالامپور که عاشقانه موسیقی را شیفته خود می‌کند 

 

 

 برج مناره کوالالامپور

 

 

آدرس: Jalan Puncak, Off Jalan P. Ramlee, Kuala Lumpur City Centre

 

 

میدان مردکا

بی‌شک میدان مردکا که به عنوان داراتان مردکا نیز شناخته می‌شود مهم‌ترین شناسه کوالالامپور است که هر گردشگری بازدید از آن را در الویت کارهای قرار می‌دهد. میدان در مقابل ساختمان سلطان عبدالصمد (دبیرخانه سابق امور خارجه) قرار دارد. مردکا داخل هسته اصلی بخش استعماری شهر جایی که حس و حال انگلیسی شهر هنوز جریان دارد واقع شده است. شما باید از این میدان بازدید کرده و بین ساختمان‌های قدیمی زیبای آن قدم بزنید.

 

 

 میدان مردکا

 

 

آدرس: Jalan Parlimen, Kuala Lumpur 50480 Malaysia

۰۵ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران