معرفی رستوران سنتی فایتون در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی رستوران سنتی فایتون در باکو

باکو پایتخت آذربایجان است و یکی از توریستی‌ترین شهرهای این کشور. شهری سرد با کافه‌های گرم. شهری که جاذبه‌های تاریخی و مدرن خوبی دارد و به همین دلیل در طول سال توریست‌های زیادی را به خودش می‌کشاند. شهری پرشور با مردمانی که آشپزی فوق‌العاده‌ای دارند. در رستوران‌های این شهر شما می‌توانید غذاهای فوق‌العاده‌ای سفارش بدهید و نوش جان کنید. شهری جذاب که از مرکزخریدهایش می‌توانید سراغ بهترین برندهای دنیا را بگیرید. در سفرتان با تور باکو به این شهر اگر به دنبال یک رستوران عالی هستید همراه ما باشید تا رستوران فایتون در این شهر را خدمتتان معرفی کنیم. رستورانی که هم در میان توریست‌ها و هم در میان شهروندان باکو طرفداران زیادی دارد.


غذاهای آذری

غذاهای آذری غذاهای خوش‌رنگ و طعم‌اند. غذاهایی که بیشتر با گوشت درست می‌شوند و رفتن به رستوران‌های آذربایجان برای گوشتخوارها یک تجربه‌ی عالی به شمار می‌آید. سرآشپزان این شهر خوب بلد هستند ادویه‌های مختلف را به اندازه در غذاها ترکیب کنند و طعم‌های ماندگار بسازند. در شهر باکو شما هم می‌توانید غذاهای دریایی تازه و خوشمزه سفارش بدهید و نوش جان کنید، هم انواع کباب‌ها با گوشت‌های مختلف و هم انواع غذاهای گیاهی از دسته‌ی خام‌ها تا پخته‌ها. اگر اهل شکم‌گردی هستید، باکو برای شما بهشت است و یکی از بهترین مکان‌های این شهر برای نوش جان کردن غذا رستوران فایتون است. رستورانی شیک و در عین حال با ظاهری سنتی. رستورانی که طرفداران زیادی دارد. اگر می‌خواهید بیشتر با این رستوران آشنا شوید همراه ما باشید.

 

بهترین رستوران‌های باکو برای خوردن غذاهایی به یاد ماندنی

رستوران‌های باکو 

رستوران فایتون باکو

در مرکز شهر باکو و در نزدیکی خانه‌ی اپرای این شهر رستورانی قرار دارد که یکی از بهترین رستوران‌های آذربایجان به شمار می‌آید. رستورانی که به سبک و سیاق قوم‌های آذربایجانی تزئین شده است و ظاهری چون سرداب‌ها دارد. رستورانی صمیمی که ظرفیت میزبانی از ۲۰۰ نفر را به طور همزمان دارد. دیوارهای سنگی این رستوران، کف پوش‌هایی از فرش، میزهای چوبی و همینطور کارکنانی آراسته و خوش لباس همه و همگی باعث شده‌اند، در کنار غذاهای فوق‌العاده‌ای که در آن سرو می‌شود، نام این رستوران زیاد سر زبان‌ها بچرخد. رستورانی که جدای از فضای عمومی، اتاقک‌های VIP برای به وجود آوردن فضای خصوصی نیز دارد.

رستوران فایتون باکو 

رویدادهای رستوران فایتون باکو

به محض اینکه شما پایتان را در این رستوران می‌گذارید، پیشخدمت‌ها به استقبال شما می‌آیند و به شما خوش‌آمد می‌گویند. بعد از اینکه در انتخاب یک میز مناسب به شما کمک کردند، منو را در اختیارتان قرار می‌دهند و اگر از آنها درباره‌ی غذاها راهنمایی بخواهید، شما را راهنمایی می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید تمامی غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شوند، به گونه‌ای سنتی طبخ می‌شوند. در منوی این رستوران می‌توانید انواع غذاهای عالی، از گوشتی تا گیاهی را بیابید و سفارش بدهید. اما پرطرفداترین غذاهای این رستوران بدین شرح هستند:

 

معرفی ۱۳ مرکز تفریحی در باکو (قسمت اول)

رستوران فایتون باکو

  1. دلمه: این رستوران دلمه‌های برگ مو فوق‌العاده‌ای سرو می‌کند. دلمه‌هایی که سرکه‌های سیب بی‌نظیر چاشنی‌های آن هستند. به شما توصیه می‌کنیم هر غذایی در این رستوران سفارش دادید، یک پرس دلمه نیز سفارش بدهید تا کنار غذای اصلی‌تان کمی هم از آن نوش جان کنید.
  2. لاوانگی: لاوانگی مرغ شکم پر است. این مرغ خوشمزه گریل می‌شود و سفارش یک دانه‌ی آن، برای دو تا چهار نفر بس است. اگر می‌خواهید گوشت سفید مصرف کنید به شما توصیه می‌کنیم این غذا را در باکو سفارش بدهید و نوش جان کنید.
  3. شیشلیک: شیشلیک کباب محبوب ایرانی‌هاست. در این رستوران می‌توانید این کباب را درحالیکه به خوشمزه‌ترین صورت طبخ شده است سفارش بدهید و نوش جان کنید.
  4. دیزی: اگر در باکو هوس دیزی به سرتان زد، رستوران فایتون یکی از بهترین رستوران‌های این شهر است که می‌توانید دیزی در آن سفارش بدهید. دیزی‌های این رستوران در میان تمامی توریست‌ها مشهور است.
    سوپ قارچ و پلو سبزی از دیگر غذاهای پرطرفدار در این رستوران هستند.

 

معرفی بهترین محله‌های باکو

رستوران فایتون باکو

قیمت غذاهای رستوران فایتون باکو

قیمت غذاهای این رستوران ارزان نیست اما مقرون به صرفه است. طبیعی است طبخ غذا در یک محیط عالی و با مواد تازه ارزان نباشد. درهای این رستوان همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب به روی مشتریانش باز است و از آنها برای دو وعده‌ی اصلی ناهار و شام پذیرایی می‌کند. لازم است بدانید آخر هفته‌ها نیز شب‌ها موسیقی زنده در این رستوران نواخته می‌شود. بنابراین در سفرتان با تور باکو به شما توصیه می‌کنیم برای یک آخر هفته و نوش جان کردن وعده‌ی غذایی شام در این رستوران برنامه‌ریزی کنید.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران