معرفی ۵ حمام سنتی معروف در باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی ۵ حمام سنتی معروف در باکو

باکو یکی از زیباترین و بهترین شهرهای آذربایجان به حساب می‌آید که سالانه از هزاران هزار مسافر میزبانی می‌کند و برای آنها خاطره‌های خوش می‌سازد. شهری سرد که کافه‌های بسیار دنج و گرمی دارد. شهری پر از هتل‌های لوکس ۵ ستاره که هاستل‌های ارزان قیمت نیز برای اقامت دارد. شهری که بخش‌های مختلف زیادی برای بازدید دارد و همین امر سبب شده است در میان گردشگران بسیار محبوب باشد. در سفرتان با تور باکو اگر به دنبال یک تفریح منحصر به فرد و خاص هستید همراه ما باشید تا ۵ حمام سنتی معروف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


حمام‌های سنتی آذربایجان

حمام‌های سنتی که در کشور خودمان نیز تعدادشان کم نیست امروزه در برخی شهرها و کشورهای جهان از جاذبه‌های گردشگری ویژه به حساب می‌آیند. حمام‌هایی که هرکدام آداب و رسوم خاصی دارند و به واسطه‌ی فضای قدیمی و کهنی که دارند بسیار جذاب‌اند. حمام‌هایی که رفتن به آنها حداقل سه چهار ساعت زمان از شما می‌گیرد اما یک روز خاطره‌انگیز برایتان می‌سازد. این حمام‌ها در شهر باکو هم در میان گردشگران و هم در میان شهروندان طرفداران خاص خودشان را دارند. در سفرتان به باکو اگر به دنبال آشنایی بیشتر و دقیق‌تر با حمام‌های سنتی معروف هستید همراه ما باشید تا ۵ حمام سنتی معروف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

 

سفری ارزان به باکو چقدر هزینه دارد؟

حمام سنتی باکو


۱- حمام آقا میکائیل

من مانند یک دوزیست شده‌ام و نمی‌توانم خارج از حمام زندگی کنم. این جمله اورخان گاسیموف رئیس حمام آقا میکائیل در باکو است. حمامی که در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است و خودش به نوعی جزو جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر به حساب می‌آید. حمامی که قدیمی‌ترین حمام دایر شهر باکو است و در تمامی روزهای سال؛ چه زمستان و چه تابستان درهایش به روی بازدیدکنندگان باز است. حمامی که روزهای دوشنبه و جمعه مخصوص خانم‌ها و در روزهای دیگر هفته به آقایان اختصاص دارد. حمامی که از آن به عنوان لوکیشن چند فیلم سینمایی در آذربایجان نیز استفاده شده است. هزینه ورود به این حمام که شامل دسترسی به سونا، دوش و استخر است ۶ دلار می‌باشد و در این میان اگر بخواهید خدمات اضافه مانند ماساژ، دلاک، درمان نمک، قهوه و عسل نیز استفاده کنید باید برای هرکدام هزینه‌های جداگانه بپردازید. در سفرتان به باکو اگر می‌خواهید به قدیمی‌ترین حمام آن بروید و یک روز فراموش ناشدنی برای خودتان بسازید به شما توصیه می‌کنیم به این حمام تشریف ببرید.

 

حمام آقا میکائیل


۲- حمام آقا زینال

تاریخ ساخت این حمام بازمی‌گردد به اواخر قرن نوزدهم. حمامی که در اصل مردانه بوده است اما در زمان حکمرانی اتحاد جماهیر شوروی در این منطقه تبدیل به حمام زنانه شده است. حمامی که امروزه تنها آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند و خانم‌ها نمی‌توانند به آن مراجعه کنند. حمامی که حال و هوای گذشته را در خود دارد و هزینه ورود به آن ۷ دلار است. در این حمام اگر ماساژ بخواهید باید بدانید که در حدود ۹ دلار باید هزینه کنید و دریافت پکیج کامل خدمات این حمام شامل ماساژ، کیسه‌کشی و بخورهای درمانی در حدود ۳۵ دلار است.

 

 شست و شوی بدن در حمام‌های سنتی باکو 

حمام آقا زینال


۳- حمام شیرین

حمامی متعلق به اواخر قرن نوزدهم میلادی که در طول عمرش بیشتر اختصاص به خانم‌ها داشته است اما امروزه کاملا مردانه است. حمامی که بیشتر کارمندان دولت آذربایجان مشتریان آن هستند. چرا که در نزدیکی وزارتخانه‌های دولتی این کشور قرار دارد. حمامی که یک استخر باشکوه مرکزی دارد و همین دارایی سبب شهرت بی‌اندازه آن شده است. حمامی که تمامی مراحل داشتن یک حمام سنتی ترکی در آن رعایت می‌شود و همین امر سبب شده است در میان گردشگران بسیار محبوب باشد. هزینه ورود به این حمام و استفاده نامحدود از سونا و استخر آن ۷ دلار است و هزینه گرفتن ماساژ به اندازه یک ساعت در آن در حدود ۱۲ دلار است.

 

حمام شیرین


۴- حمام آخوند

روبه‌روی مسجد حاج سلطان علی باکو، حمامی ساخته شده است که برای گرامیداشت آخوند این مسجد، نام آخوند را برای آن برگزیده‌اند. حمامی که در سال ۱۸۸۷ ساخته شده و یکی از حمام‌های سنتی مشهور آذربایجان به حساب می‌آید. هزینه ورود به این حمام نزدیک به 7 دلار و هزینه سی دقیقه کیسه‌کشی و همینطور ماساژ، به طور جداگانه در حدود ۸ دلار است.

 

 راهنمای گردشگری باکو؛ شهری پر از لذت‌های به یادماندنی

 حمام آخوند


۵- حمام تازه بی

این حمام، حمامی امروزی و تازه تاسیس است که به شیوه‌ای قدیمی ساخته شده. حمامی که یک سالن جدا مخصوص آقایان دارد و یک سالن جدا مخصوص خانم‌ها. حمامی که ورود به آن نزدیک به ۱۴ دلار هزینه دارد و انواع خدمات نوین مربوط به سلامتی و زیبایی در آن ارائه می‌شوند.

 

حمام تازه بی

۲۵ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران