راهنمای گردش در بویوک‌آدا استانبول (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای گردش در بویوک‌آدا استانبول (قسمت دوم)

بویوک‌آدا بزرگ‌ترین جزیره از جزایر پرنس استانبول است که با ۵ کیلومتر مربع مساحت در فاصله ۵۰ دقیقه‌ای سفر دریایی از مرکز استانبول فاصله دارد. شما می‌توانید در تور استانبول جدا از گردش فرهنگی و تاریخی در استانبول تجربه سفری دنج و گرمسیری را هم با گشت و گذار در این جزیره کسب کنید. همانطور که در قسمت اول این مقاله اشاره کردیم کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در یک روز گردش انجام دهید.

 

از خوردن کوفته‌های ترکی با منظره ایا یورگی لذت ببرید

منظره این تپه آنقدر زیبا هست که ۳ کیلومتر را رکاب بزنید و نیم ساعت سر بالایی را بالا بروید. Yucetepe Kır Gazinosu رستورانی خانوادگی با میز و صندلی‌های چوبی است که درست در کنار کلیسا واقع شده است. شما در اینجا می‌توانید از خوردن کوفته‌های خوشمزه و کباب ترکی لذت ببرید. به علاوه دلمه برگ مو که همه ما با آن آشنایی داریم هم در منو یافت می‌شود که می‌توانید سفارش دهید. این رستوران برای خوردن ناهار انتخابی عالی است اما اگر دسترسی به ساحل را مد نظر دارید باید به دنبال جای دیگری باشید.

 

معرفی جزیره بویوک آدا در استانبول (قسمت اول)

ایا یورگی 

تماشای غروب آفتاب از ایا یورگی

فرقی نمی‌کند در سفری عاشقانه هستید یا با دوستان به جزیره رفته‌اید به هر حال منظره شگفت‌انگیز و رویایی غروب بویوک‌آدا از ارتفاعات ایا یورگی چیزی نیست که از دست بدهید. بیشتر مردم بدون این که بدانند این تپه را ترک می‌کنند در صورتی که منظره صخره‌های پشت رستوران به شدت زیبا و دیدنی است.

ایا یورگی 

در تراس رستوران Eskibağ غذا بخورید

وقتی در ساحل قدم می‌زنید ده‌ها رستوران ساحلی را خواهید دید که در دسترس قرار دارند. در این رستوران، می‌توانید با سفارش از یک منوی ساده و نشستن روی صندلی‌های چوبی، غذایی خوشمزه بخورید. این رستوران لبه صخره واقع شده و با نرده‌های چوبی سبک روستایی محافظت شده است. شما می‌توانید در این رستوران از خوردن غذاهای محلی با پس زمینه خیره‌کننده لذت خواهید برد.

 

۶ تفریح خیابانی در سفر به استانبول

ایا یورگی 

خوردن بستنی‌ سنتی

وقتی از کشتی پیاده می‌شوید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد مردمی هستند که بستنی قیفی می‌خورند. بستنی‌های سنتی یونس در بویوک‌آدا به شدت مشهور هستند. او با تازه‌ترین میوه‌های فصلی بستنی‌های خوشمزه‌ای درست می‌کند و به فروش می‌رساند. بستنی فروشی یونس کسب و کاری خانوادگی است که توسط اعضای خانواده به فروش می‌رسد. شما می‌توانید غالبا آن‌ها را مقابل Anadolu Club پیدا کنید. از جذابیت‌های این بستنی قیفی‌های خوشمزه و رنگی اینست که به جای اسکوپ به دست‌تان دهد آن‌ها را به شکل گل رز در می‌آورد. از دیگر گزینه‌های پیش رو می‌توان به  Roma Dondurmacısı اشاره کرد که در سمت چپ میدان قرار گرفته است. اگر از عاشقان وافل هستید Tarihi Prinkipo Dondurma & Waffle با سرو وافل‌های پوشیده شده در شکلات، آجیل و شیرینی‌های دیگر شناخته شده است.

 

۶ فروشگاه خوشمزه برای خوردن بهترین بستنی‌ها در استانبول!

استانبول

دیدنی‌ترین نقاط در بویوک‌آدا

با دوچرخه به راحتی می‌توانید به هر جای جزیره که می‌خواهید بروید. سراسر جزیره بناهای تاریخی جذاب و حیرت‌انگیزی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. این در حالی است که برخی از محلات دارای جاذبه‌های محبوب‌تری هستند که بهتر است اول از آن‌ها دیدن کنید.

در خیابان Yirmiüç Nisan پر از عمارت‌های ساحلی بسیار زیبا است. به طوری که وقتی با کشتی از جلوی ساحل عبور می‌کنید آن‌ها را خواهید دید. هتل Splendid و Anatolian Club دو نقطه برجسته آن هستند.

 

صرف غذاهای ترکی مناسب هر ذائقه‌ در استانبول

استانبول

در منطقه ناظم، خیابان Çankaya میزبان برخی از زیباترین و تاریخی‌ترین عمارت این جزیره است. در این خیابان عمارت عمارت فابیانو، Izzet Pasha، Con Pasha و Mizzi واقع شده است. خانه Reşat Nuri Güntekin از نویسندگان برجسته ترکیه نیز در خیابان Yılmaz Türk واقع شده است.

جاده به سمت جنگل

در این مسیر شما می‌توانید یتیم‌خانه یونانی، دومین سازه چوبی بزرگ اروپا را پیدا کنید که در جاده‌ای که به سمت صومعه Hagios Sotiros Christou می‌رود واقع شده است. البته این بنا سال‌هاست که متروک و خالی از سکنه باقی مانده و به همین دلیل متحمل وایرانی‌های زیادی شده است. یتیم‌خانه یونانی در ماه مارس به عنوان یکی از هفت مکان میراث فرهنگی در معرض خطر اروپا انتخاب شد یعنی این پروژه در حال بازسازی خواهد بود. پس پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده ظاهر آن زمین تا آسمان فرق کند.

بویوک‌آدا

منطقه مادن

مسجد حمیدیه و عمارت مزیکی در این ناحیه قرار دارند که عمارت به تازگی به عنوان هتل و لوکیشن فیلم‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه خانه تروتسکی سیاستمدار مشهور روسی هم در اینجا قرار دارد که البته برای سال‌ها خالی از سکنه بوده و مترئک شده است. به همین دلیل بازدید از داخل آن مقدور نیست اما هنوز تماشای نمای بیرونی آن جذاب و سرگرم کننده است.

 

چگونه در ۲۴ ساعت استانبول را سیر بگردیم

بویوک‌آدا

از موزه Adalar دیدن کنید

نمایشگاه دائمی نیکولا هانگاری با نام "جزایر پرنسس در ۱۰ دقیقه" تاریخچه کاملی از شکل گیری این جزایر تا زندگی امروزی را ارائه می‌دهد. ورودی این موزه ۵ لیر و ۳ لیر برای بلیط‌های تخفیفی است. این موزه همه روزه به جز دوشنبه‌ها باز است.

Adalar

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران