راهنمای گردش در استانبول برای افراد آرامش‌طلب

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای گردش در استانبول برای افراد آرامش‌طلب

استانبول با داشتن طرفداران زیاد و جاذبه‌های دیدنی فراوان، با داشتن جمعیتی چند میلیونی در کنار حضور گردشگران سراسر دنیا می‌تواند شهری شلوغ و پرهمهمه باشد. افراد درونگرا و یا اهل آرامش شاید فکر کنند در این شهر پرهیاهو گیج و خسته خواهند شد اما اصلا اینطور نیست. در گوشه و کنار استانبول جاهای دیدنی جذابی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد و اوقات خوبی را سپری کرد. ما در اینجا برخی از فعالیت‌های که می توانید در سفر با تور استانبول به دور از شلوغی انجام دهید را معرفی می‌کنیم.

 

اطراف بالات را بگردید

این محله سابقا محل زندگی خانواده‌های بورژوا ارتدوکس یونانی بوده و به همین دلیل هم پر از خانه‌های سبک یونانی قدیمی است. البته خیلی‌ها بالات را قدیمی و فرسوده توصیف می‌کنند با این وجود خانه‌های قدیمی سبک یونانی هنوز هم جذاب و دیدنی هستند و گشت و گذار و بازدید از آن‌ها فعالیتی صلح‌آمیز محسوب می‌شود. بازدید از کلیسای جامع خوان‌سالاری قسطنطنیه که به کلیسای سنت جورج شناخته می‌شود و روشن کردن شمع در آن برای افراد درونگرا فعالیتی خوشایند خواهد بود.

 

 مروری بر تاریخ کلیسای چورا برای مسافران تور استانبول 

 

 بالات

 

 

در بیوک‌آدا دوچرخه سواری کنید

رفتن به بیوک‌آدا کلا جذاب و آرامشبخش است. خود مردم استانبول نیز برای تعطیلات آخر هفته و یا تمدد اعصاب به این جزیره زیبا می‌روند که در فاصله کمی از مرکز شلوغی‌های استانبول واقع شده است. به طور کلی گردش در بویوک‌آدا و مخصوصا خیابان‌های حاشیه آن با نمای دریا بسیار آرامشبخش است. این جزیره خالی از ماشین از سر و صدای ترافیک و دود و بوق هم به دور است. برای این که بتوانید از زیبایی‌های جزیره به خوبی استفاده کنید از چند ایتستگاه دوچرخه‌ای که وجود دارد یک دوچرخه کرایه کنید و اطراف جزیره را بگردید و بازدید کنید.

 

 گردش و تفریح در جزیره بیوک آدای استانبول 

 

 بویوک‌آدا

 

 

از موزه هنر مدرن استانبول دیدن کنید

موزه مدرن استانبول در گوشه‌ای آرام و ساکت برپا شده است. جایی که می‌توان تنها هنر و خلاقیت را پیدا کرد و نه چیز دیگر. به علاوه شما می‌توانید روی نیمکت بزرگ واقع در موزه بنشینید و از تماشای منظره سحرانگیز بسفر و سلطان احمد دیدن کنید. این موزه هنرهای هنرمندان و خلاقان محلی و بومی را زیر یک سقف جمع آوری کرده و دورنمایی از هنر آینده استانبول را ارائه می‌دهد. در واقع هر فردی می‌تواند با بازدید از این موزه از حس خوب آرامش لبریز شود.

 

 گردشی شگفت‌انگیز در محله سلطان احمد استانبول 

 

 موزه هنر مدرن استانبول

 

 

آدرس: Kılıçali Paşa Mahallesi, Meclis-i Mebusan Cd., 34433 Beyoğlu, İstanbul

 

 

از بورگازآدا

یکی دیگر از جزایر پرنس که پر از کلیساهای پنهان و سواحل خلوت است بورگازآدا است. این جزیره از بازدیدکننده خیلی کم‌تری برخوردار است و همیشه محیطی آرام و دل‌انگیز دارد. شما با رفتن به این جزیره می‌توانید از سواحل خلوتی که فقط خودتان در آن هستید لذت ببرید و بین خانه‌های قدیمی قدم بزنید. کافه Four Letter Word جایی جذاب است که می‌توانید به آن بروید و به دور از هر چیزی اوقات آرامی را در آن سپری کنید. البته این کافه فقط آخر هفته‌ها باز است. شما می‌توانید مدتی را اینجا بمانید و بعد برای قدم زدن بیرون بروید.

 

  راهنمای استفاده از کارت گردشگری استانبول 

 

 بورگازآدا

 

 

آدرس: Burgazadası Mahallesi, 34975 Prince Islands, İstanbul

 

 

از موزه بیگناهی دیدن کنید

موزه اورهان پاموک یکی از منحصر به فردترین موزه‌های دنیاست که می‌توانید از آن بازدید کنید. در این موزه به جای هر چیزی مربوط به تاریخ بشریت، یک داستان غم‌انگیز عشقی دنبال می‌شود. در این موزه شما می‌توانید لوازمی را ببینید که مردی عاشق، برای زنده نگه داشتن عشقش جمع‌آوری کرده است. این موزه براساس کتابی با همین نام تاسیس شده تا حال و هوای دوره اشرافی استانبول و زندگی روزانه مردم آن زمان را به تصویر بکشد.

 

 راهنمای بازدید از محله تماشایی کوزگونگوک استانبول 

 

 موزه بیگناهی

 

 

آدرس: Firuzağa Mahallesi, Dalgıç Sk. No:2, 34425 Beyoğlu, İstanbul

 

 

از منظره روهبان اوکولو بازدید کنید

روهبان اوکولو سابقا یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مدارس تدریس علوم دینی متعلق به کلیسای ارتدکس قسطنطنیه بود، که در سال ۱۹۷۱ تعطیل شد. این زمانی بود که دولت ترکیه قانون منع تدریس علوم دینی را تصویب کرده بود. این مدرسه زیبا که در هیبلی‌آدا واقع شده ‌با کلاس‌های درس، باغ سرسبز و کلیسا رو به منظره دریا جایی‌ست که می‌توانید بروید و از آرامش و سکوتش لذت ببرید و در عین حال در محیطی سرسبز و زیبا قدم بزنید. علاقه‌مندان به عکاسی شانس گرفتن عکس‌هایی بی‌نظیر را دارند.

 

 

  روهبان اوکولو

 

 

آدرس: Heybeliada Mahallesi, Adalar, 34973 Adalar, İstanbul

 

 

به سالت گالاتا بروید

اگر به دنبال جایی آرام و جذاب هستید به سالت گالاتا بروید که کتابخانه‌ای باشکوه و چشمگیر است. ساختمان تاریخی آن قبلا خزانه‌داری عثمانی بوده که حالا به کتابخانه‌ای با سالن‌های نمایشگاهی هنری، کتابخانه، کافه و کتابفروشی تبدیل شده است. به علاوه سرعت اینترنت این کتابخانه زبانزد همه است.

 

 برج گالاتا، نمادی از زیبایی‌های استانبول

 

 سالت گالاتا

 

 

آدرس: Arap Cami Mahallesi, No:, Bankalar Cd. No:11, 34420 Beyoğlu, İstanbul

۱۱ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران