بهترین مکان‌های دبی برای دیدن حیوانات

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین مکان‌های دبی برای دیدن حیوانات

بازدید از باغ وحش‌ها، رفتن به سافاری‌های مختلف و دیدن ماهی‌های رنگارنگ در آکواریوم‌های بزرگ، از جمله فعالیت‌هایی است که گردشگران در سفرهای مختلف به انجام می‌رسانند. اما بسیاری فکر می‌کنند، تور دبی برای دیدن حیوانات مختلف اصلا مناسب نیست. برای آن دسته عزیران که همچین باوری دارند، باید گفت: "اشتباه می‌کنید!". اتفاقا دبی موقعیت‌های فراوانی پیش پای شما می‌گذارد تا هم از حیوانات محلی آن‌ منطقه دیدن کنید، هم این که موجوداتی باشکوه و زیبا از سراسر جهان را ملاقات نمایید.

اما اگر قصد سفر به دبی دارید، می‌توانید در این محل‌ها به دیدن حیوانات بروید:

 

Al Qudra Lake

این دریاچه‌ی بسیار زیبا در ۴۸ کیلومتری دبی واقع شده و از جمله مکان‌های طبیعی بسیار جذابی است که شما در سفر به دبی، می‌توانید به دیدنش بروید. اگر علاقه‌ای به دیدن پرندگان دارید، حتما باید از این مکان بازدید نمایید، جایی که بیش از ۱۳۰ گونه‌ی مختلف از پرندگان، شامل قوها و چند نوع اردک در آن‌جا زندگی می‌کنند.

 

۶ تفریح معمول در سفر به دبی

Al Qudra Lake 

باغ پروانه‌های دبی

تنها دیدن پرندگان و جانوران بزرگ نیست که در سفر شما را سر ذوق می‌آورد، بلکه بازدید از این مکان که بیش از ۱۵ هزار پروانه‌ی مختلف و رنگارنگ از ۳۰ گونه‌ی مختلف در آن نگهداری می‌شوند نیز، بدون شک خاطره‌ای ماندگار از سفر دبی شما خواهد بود. وقتی از ۹ گنبد جذاب این مکان بازدید می‌کنید، پروانه‌های رنگارنگی را می‌بینید که در فضای زیبای باغ پرواز می‌کنند و جشواره‌ای از رنگ که از اقصی نقاط دنیا جمع‌آوری شده‌اند را به نمایش می‌گذارند. باغ پروانه‌های دبی، در کنار میراکل گاردن واقع شده و در بازدید از آن محل نیز، می‌توانید سری به این مکان بزنید. فراموش نکنید که گرفتن عکس‌های زیبا، یکی از چندین ویژگی‌ باغ پروانه‌های دبی است.

باغ پروانه‌های دبی 

منطقه محافظت شده صحرای دبی

اولین پارک ملی و منطقه محافظت شده‌ی طبیعی امارات، صحرای دبی است که زیبایی و اکوسیستم منحصر به فرد و خاصی دارد که باعث می‌شود موجوداتی جذاب در آن زندگی کنند. به خاطر قوانینی که جهت حفظ این مکان وضع شده، شما می‌توانید تنها به وسیله‌ی تورهای اندکی که در طی روز به این مکان برده می‌شوند، از حیوانات بازدید کنید. غزال‌های زیبا، پرندگان منتوع و گربه‌سانان کم‌یابی که در این منطقه زندگی می‌کنند، از جمله حیواناتی خواهند بود که در این تور آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

 

۸ تفریح هیجان‌انگیز که در صحراگردی دبی باید انجام دهید

صحرای دبی

پناهگاه حیات وحش راس الخور

بازدید از حیوانات، همیشه نباید شامل قفس و هیاهو باشد، گاهی می‌توان به جایی آرام رفت و دید که حیوانات زیبا به زندگی خود در حیات وحش مشغولند. پناهگاه حیات وحش راس الخور که برکه‌‌ای زیبا در کنار صحرایی بزرگ است، شامل جنگل مانگرو، ۶۰ گونه‌ی مختلف پرندگان، چند نوع حیوان و البته ۵۰۰ نوع گیاه مختلف است. اما درخشان‌ترین لحظه برای شما در این گردش به اطراف دبی، دیدن فلامینگوهای زیبایی است که با آن رنگ فوق‌‌العاده‌شان به زندگی مشغولند.

حیات وحش راس الخور

اسکی دبی

تعجب نکنید، اگر یک بار به این پارک تفریحی رفته باشید، میدانید که در این محل پنگوئن‌هایی زندگی می‌کنند که دیدنشان در این شهر گرم، عجیب و البته جالب است. این پنگوئن‌ها شامل دو گونه گنتو و پادشاه هستند و به گفته مسئولان پیست اسکی دبی، برای نگهداری و حفظ آن‌ها که گونه‌ای در معرض خطر هستند، در این جا نگهداری می‌شوند. اما در هر حال یکی از جاذبه‌های اسکی دبی، همین پنگوئن‌ها هستند که می‌توانید به دیدنشان بروید.

اسکی دبی 

سیاره سبز (The Green Planet)

سیاره سبز در دبی نام مکانی خاص است که در واقع شبیه سازی یک جنگل بارانی گرمسیری بوده و در آن بیش از ۳ هزار حیوان از گونه‌های مختلف نگهداری می‌شوند. این گنبد زیبا در طبقات مختلف حیوانات مختلفی دارد که شامل آبزیان در رودی مصنوعی، انواع خزندگان و حیوانات در بزرگ‌ترین درخت مصنوعی دنیا و در نهایت پرندگانی که در زیر گنبد به پرواز در می‌آیند. یک مکان عالی که جدا از بازدید این حیوانات، می‌توانید نکاتی بسیار جالب در مورد زندگی آن‌ها نیز یاد بگیرید.

 

۵ غذای خیابانی دبی که باید آنها را امتحان کنید

The Green Planet

آکواریوم و باغ وحش زیر آبی دبی

بزرگ‌ترین آکواریوم جهان که در "مرکز خرید دبی" واقع شده، یک شگفتی تمام و کمال محسوب می‌شود. یک دنیای کامل آبی است که در بخش‌های مختلفش، شبیه سازی‌های متفاوتی از نقاط مختلف دنیا باعث شده تا موجود آبی از سراسر این کره‌ی خاکی در آن نگهداری شوند. موجودات متنوعی که تعداد آن‌ها به بیش از ۳۳ هزار عدد می‌رسد که چند نوع کوسه، سفره ماهی و... تنها چند نمونه از آن‌ها هستند.

 

معرفی شگفت‌انگیزترین آکواریوم‌های دبی

باغ وحش زیر آبی دبی

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران