بهترین مکان‌های سرپوشیده تفریحی در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین مکان‌های سرپوشیده تفریحی در دبی

با تمام خوبی‌هایی که دبی دارد، بودن در محیط روباز آن هم در روزهای گرم تابستانِ این شهر واقعا سخت است. مخصوصا برای بچه‌های کم سن و سال که تحمل کم‌تری دارند. اما خب خوشبختانه، مراکز تفریحی و خرید بسیار زیادی هستند که در محیط سرپوشیده درست شده و بچه‌ها و بعضا تمامی اعضای خانواده، می‌توانند در محیط بسته و هوای مطبوع به تفریح بپردازند. اگر قصد دارید تا در تابستان، همراه خانواده به تور دبی بروید، حتما مطلب امروز ما را در مقتدرسیر تابان دنبال کنید.

 

فعالیت‌های جذاب برای کودکان در محیط‌های سرپوشیده

جاهایی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، همگی کاملا سرپوشیده بوده، جاهای درجه یکی برای تفریح هستند و سیستم تهویه هوای مطبوع، دمایی بهاری را برایتان به همراه خواهد داشت. بعضی از این گزینه‌ها مثل کیدزانیا، کاملا مخصوصا کودکان هستند اما در جاهایی مثل اسکی دبی، همگی اعضای خانواده می‌توانند، روزی شاد را سپری کنند.

کیدزانیا دبی | KidZania

در میان تمام مراکز تفریحی و فروشگاه‌های پرتعداد مرکز خرید دبی مال، کیدزانیا بهترین جا برای تفریح بچه‌هاست. یک مجموعه جذاب که شعباتی در تمام دنیا داشته و بچه‌ها در یک شهر مینیاتوری و جذاب، در نقش مشاغل مختلف از جمله آتش‌نشانی، پلیس، آشپز و ... مشغول می‌شونمد و به بازی همراه هم سن و سال‌های خود و مربیان کاربلد می‌پردازند. کیدزانیا دبی یکی از بهترین شعبات این پارک در دنیاست که فضایی بسیار بزرگ و مشاغل مختلف داشته و دکور آن نیز فوق‌العاده است. همچنین پدرمادرها هم می‌توانند در محیط‌هی مختلف مخصوص به خودشان منتظر مانده و برای خود نوشیدنی یا خوراکی سفارش دهند.

آدرس: The Dubai Mall, Second level. Cinema Parking - Financial Center Rd

 

اولی‌اولی | OliOli

این مکان جایی استثنایی و خاص در میان تمامی پارک‌های تفریحی دبی است. جایی که یک گالری یا موزه‌ی هنرهای معاصر با عناصر بازی‌های کودکانه تلفیق شده و مکانی نوآورانه را برای کودکان ۲ تا ۱۱ سال پدید می‌آورد. این مکان در عین حال که جایی آموزنده است، پارکی بسیار مفرح نیز به حساب می‌آید که در ۸ گالری با تم‌های مختلف داشته و همه‌ی آن‌ها شامل بازی‌های مخصوص به همان تم می‌شوند.

 

کارهایی که نباید در دبی انجام دهید

آدرس: 62 4 A St - Al Quoz - Al Quoz 1

 

آی‌ اِم جی وردز| IMG Worlds

این پارک جذاب جایی است که شخصیت‌های مارول، کاراکترهای جذاب انیمیشن‌های کارتن نتورک و دایناسورهای کارتونی گرد هم می‌آیند و دنیایی جادویی را برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان می‌سازند. IMG Worlds of Adventure دبی، بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده دبی بوده که تلفیقی از سواری‌های هیجان انگیز، بازی‌های خانوادگی، بازی‌های کودکانه و دستگاه‌های آرکید برای انجام بازی‌های کامپیوتری است. خیلی از سواری‌های این پارک، تم شخصیت‌های معروف را دارند و البته کاراکترهای معروف کارتن‌ها نیز در سطح پارک هستند که می‌توانید با آن‌ها عکاسی کنید.

آدرس: E311 Sheikh Mohammed Bin Zayed Rd

 

گرین پلنت| The Green Planet

سیاره سبز دبی در واقع در واقع شبیه سازی یک جنگل بارانی در یک گنبد زیستی زیباست که در آن بیش از ۳ هزار گیاه مختلف، پرندگان متفاوت و حیوانات و خزندگان نگهداری می‌شوند. فضای زیبای این پارک جنگلی جدا از این که برای تمامی اعضای خانواده لذت بخش خواهد بود، جایی است که بچه‌ها با حیوانات و پرندگان مختلف آشنا شده و چیزهای جالبی درباره‌شان یاد می‌گیرند.

آدرس: City Walk - Al Wasl

 

فِیبی‌لند | Fabyland

فِیبی‌لند نام یک پارک سرپوشیده‌ی جالب است که فضای آن با نئون‌های رنگی با تم دهه ۸۰ درست شده و بازی‌های متنوعی در خود دارد. این پارک در مرکز خرید فستیوال سیتی مال واقع شده که اگر چه بخشی از آن در محیط روباز قرار دارد اما بیشتر بازی‌هایش در سالن سرپوشیده و بزرگ آن تعبیه گشته که از جمله این بازی‌های می‌توان به سواری‌های مختلف و هیجان انگیز، استخر بزرگ توپ و بازی‌های آرکید اشاره کرد. فِیبی‌لند فضایی شاد، نورپردازی عالی و بازی‌های متنوعی دارد و اگر چه اکثر بازی‌های آن مناسب کودکان و نوجوانان بوده اما چند سواری عالی برای بزرگ‌ترها نیز ارائه می‌کند.

 

گردش و خرید در بازارهای محلی دبی

آدرس: Mall,Dubai - Dubai Festival City Mall,Dubai Festival City

 

بانس | Bounce

پارک ترامپولین بانس مکانی بسیار بزرگ به اندازه ۳ هزار متر مربع است و تعداد بسیار زیادی ترامپولین و بازی‌هایی که از این وسیله استفاده می‌کند، در این مکان قرار داده شده که همه در تمام سنین می‌توانند در آن‌جا به بازی بپردازند. بخشی از این پارک هم برای سنین خیلی پایین آماده شده تا آن‌ها بتوانند در محیطی امن به بازی مشغول شوند.

مجیک پلنت | Magic Planet

مجیک پلنت یکی دیگر از پارک‌های بازی سرپوشیده دبی است که با تم فضایی، فضایی شاد و دوست داشتنی برای بچه‌هایی با سنین مختلف تهیه دیده است. البته این پارک چند شعبه در مراکز خرید مختلف دارد که دو تا از آن‌ها در سیتی سنتر مردیف و مال آو امارات قرار دارند. بازی‌های متنوعی در این مجموعه در نظر گرفته شده که بر اساس سنین متفاوت بخش بندی شده است. مثلا خردسالان محیط بازی مخصوص به خود را با زمینی نرم دارند و دیگر کودکان نیز می‌توانند به سراغ سواری‌ها و بازی‌های مخصوص خود بروند. دکور آینده نگرانه، عروسک‌های مختلف و طراحی شاد این مجموعه، کمک بیشتری بر جذب مشتریان بیشتر در این محل کرده است.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی دبی

آدرس یکی از شعبات: Mall of the Emirates, Level - 2 Sheikh Zayed Rd

 

اسکی دبی | Ski Dubai

این محل یکی از جاهای خاص و منحصر به فرد در دبی بوده که همه‌ی اعضای خانواده مسلما از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد. اسکی دبی بزرگ‌ترین پارک برفی خاورمیانه بوده که در شهری گرم و آفتابی در کرانه‌ی خلیج فارس، پیست اسکی کاملا برفی و فعالیت‌های مختلف را برای مشتریانش به همراه خواهد داشت. دمای هوا در این سالن بزرگ -۴ درجه سانتیگراد خواهد بود و فضای کلی این مجموعه برفی نیز به ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع می‌رسد و تجهیزات لازم برای بازی، اسکی و تفریح در این محل نیز در اختیارتان گذاشته می‌شود.

چیکی مانکیز | Cheeky Monkeys

این محل بیشتر به درد خردسالانی می‌خورد که همراه با خانواده‌شان به تور دبی رفته‌اند. این مکان بر خلاف خیلی از جاهایی که در لیست داریم، دکورهای بزرگ و گران‌قیمت ندارد بلکه یک جای جمع و جور بوده که مربیانی مجرب، با بچه‌ها به بازی پرداخته و همراهشان کاردستی‌های زیبا و کارهای هنری اجرا می‌کنند. از نکات مهمی که خانواده‌ها باید به خاطر بسپارند این است که امکان سپردن بچه‌ها به مجموعه چیکی مانکیز دارید و می‌توانید، ساعتی را بدون آن‌ها به گردش در جزیره نخل که این مکان در آن‌جا واقع شده، بپردازید.

 

فعالیت‌های سرگرم کننده در دبی

آدرس: Palm Jumeirah - Al Mirziban

 

ادونچر پارک در دبی هیلز مال | Adventure at Dubai Hills Mall

ادونچر پارک بخش کوچکی از مرکز خرید دبی هیلز مال است اما مکانی هیجان انگیز بوده که چند بازی عالی در خود دارد و حتی بزرگ‌ها هم باید دل و جرات داشته باشند تا به سراغ بعضی‌هایشان بروند. رولر کوستر استورم یکی از پیچیده‌ترین رولرکوسترهای دبی در محیط سرپوشیده بوده که در مسیری مارپیچ و با سرعتی بالا حرکت می‌کند و جالب این که به همه اجازه داده می‌شود تا سوارش شوند و مختص بزرگسالان نیست! چند بازی عبور از موانع، ترامپولین، رد شدن از مسیرهای معلق و ... نیز در ادونچر پارک تعبیه شده و می‌توانید، مدتی از زمان خود مرکز خرید را به تفریح همراه با بچه‌ها در این محل اختصاص دهید.

آدرس: Dubai Hills Estate

 

بریکوبیلاندیا | Brickobilandia

بریکوبیلاندیا  از آن جاهایی است که شاید از نظر بزرگسالان حوصله سر بر باشد اما بچه‌ها عاشقش هستند. یک سالن بسیار بزرگ مملو از قطعات لگویی و طرح‌های از پیش تهیه شده که بچه‌ها در آن می‌توانند بخشی جدید ساخته و به شهر مینیاتوری آن‌جا اضافه کنند. این محل دو شعبه در مرکز خرید نخیل و مرکز خرید فستیوال سیتی داشته و در آن‌جا، به غیر از مربیانی که همراه بچه‌ها فعالیت می‌کنند، از کودکان و نوجوانان شما پذیرایی نیز می‌شود. مجموعه بریکوبیلاندیا  بسیار بزرگ است و قطعات خیلی زیادی برای ساخت و ساز در اختیار بچه‌ها گذاشته می‌شود.

 

راهنمای سفر ۴۸ ساعته با تور دبی

آدرس: Center of Palm Jumeirah, Nakheel Mall

 

دیگ ایت | Dig It

اگر بچه‌های شما به تماشای برنامه‌های بابِ سازنده علاقه دارد، احتمالا از بودن در این پارک که برای بچه‌های ۳ تا ۱۰ سال درست شده، علاقه شدیدی پیدا خواهد کرد. جایی که مینی تراکتورهای پلاستیکی، ابزارهای مختلف و تجهیزات متفاوت برای ساخت و ساز در اختیار بچه‌ها گذاشته شده تا هر چه که می‌خواهند بسازند یا حتی در جمع‌های کوچک همراه با یک مربی، به ساخت چیزی بزرگ بپردازند. سواری بر ماشین‌های چهار چرخ کوچک، بار زدن کامیونت‌ها با لودرهای مخصوص و حتی انجام بازی‌های متنوع در فضای پارک، از امکانات دیگ ایت به حساب می‌آید.

دریم اسکیپ | Dreamscape

اگر بخواهیم بهترین پارک واقعیت مجازی دبی را به شما معرفی کنیم، دریم اسکیپ اولین انتخاب ما نخواهد بود اما این محل برای بچه‌های کم سن و سال و بازی‌های خانوادگی، بهترین گزینه محسوب می‌شود. ماجراجویی‌های فوق‌العاده‌ای را می‌توانید در دریم اسکیپ که در مرکز خرید مال آو امارات واقع شده انجام دهید و داستان‌های هالیوودی را در کنار هم تجربه نمایید. استفاده از تکنولوژی‌های به روز، بازدید از کهکشان‌های دور و سرزمین‌های رویایی و خیلی چیزهای دیگر هستند که باعث می‌شود، این پارک واقعیت مجازی را در لیست امروز خود قید کنیم. جایی شاد و منحصر به فرد که تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای تمامی اعضای خانواده رقم خواهد زد.

 

تفریح و گردش در پارک الوصل دبی

۰۴ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران